KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Disember 11, 2007

Lapor (12): 10 Langkah Sekat Malaysia Jadi Negara Polis Yang Kejam!


By AHMADHADEED

"Apakah ciri ciri negara polis? Pertama ialah pihak memerintah akan menggunakan undang undang untuk menangkap rakyat sewenang wenang tanpa peri kemanusiaan.

Malaysia telah mempunyai sifat ini apabila menangkap ramai pemimpin bersih dan seteru politik tanpa sebab. Dalam masa yang sama kerajaan tidak melayan langsung desakan rakyat kepada perubahan sistem pilihanraya yang lebih bersih.

Ciri kedua ialah penguasaan makhamah dan polis oleh parti tertentu dengan tujuan menggunakan kuasa untuk menghapuskan kebebasan rakyat. Konspirasi menenggelamkan kes tape Lingam adalah buktinya.

malaysia memang sedang berada dalam satu persimpangan yang sangat kritikal SEKARANG. Peristiwa yang berlaku dengan cepat dan nekad memerlukan rakyat dan Umat Islam mesti juga bertindak cepat dan bijak untuk tidak kalah dari di out moneuvered sehingga terpaksa menjadi hamba kepada segelintir manusia durjana di negara ini.

Kita tidak oleh teragak agak untuk berusaha menahan Malaysia dari merudum kepada jalan tanpa kembali yang gelap ia itu kearah wujudnya Malaysian Police State yang zalim di bawah parti Gestapo Umno.

Sebenarnya umno telah KETAGIH dengan salah guna kuasa untuk terus memerintah Malaysia yang kaya raya dengan harta mahsul yang di beri oleh Allah kepada rakyat Malaysia.
Harta ini adalah kurniaan Allah kepada rakyat malaysia bukan untuk di curi oleh pemimpin yang khianat.

Umno sudah terlalu ketagih menyalah guna kuasa kerana bagi mereka semenjak 50 tahun yang lalu, salah guna kuasa, salah guna petadbir awan, salah guna dana awam dan salah guna undang undang telah menjadi taktik yang begitu selesa bagi mereka untuk terus memenangi poiliharaya dan memerintah rakyat dengan segala jenis ugutan.

Monopoli kuasa perundangan dan penafsiran mengikut nafsu mereka tidak boleh terus di izinkan kerana yang merana ialah rakyat juga

Siri penankapan Mohd Sabu, Tian Chua, Dr. Zul dan ramai aktivis rakyat terutama aktivis PAS adalah bukti kukuh bahawa Umno mahu menutup semua mulut mengkritik mereka dengan kekerasan dan langkah yang kurang ajar.

Semua saluran mengkritik kerajaan zalim ini sudah tertup. Masjid sudah di kunci, universiti dimandulkan, sekolah hilang kehebatannya dan semua aktiviti berceramah di sekat. Perkara ini akan terus berlaku di bawah kepimpinan Dollah Badawi, president Umno yang degil, bodoh, zalim dan keras hati.

Rakyat Malaysia perlu bersatu untuk menyekat negara kita merudum ke arah menjadi negara polis (police state) atas nafsu serakah Umno untuk terus memerintah walau pun mereka telah melakukan beribu salah laku dan kemungkaran.

Insya-allah saya akan mengariskan 10 langkah yang boleh di amalkan untuk melambatkan, menahan dan survive program golongan jahat untuk menjadikan Malaysia negara polis saperti Burma.

1. Pastikan anda dapat maklumat dari berbagai sumber apabila menganalisa sesuatu isu atau berita yang berlaku dalam negeri.

2. Ketahui hak saudara saudari dari segi perundangan Malaysia apabila ada pihak ingin menzalimi saudara dengan undang undang

3. Menguatkan hubungan dengan keluarga, jiran dan masyarakat setempat supaya keluarga anda terbela apabila anda di zalimi

4. Mempunyai perniagaan sendiri walau pun anda telah bekerja dengan kerajaaan. Dengan langkah ini anda tidak senang diugut oleh mana mana pihak dari segi periuk nasi menampung keluarga

5. Sentiasa mempunyai simpanan kewangan secukup sebagai persiapan untuk keluarga kalau di zalimi.

6. Ajarkan anak dan keluarga berdikari supaya mereka dapat meneruskan hidup apabila anda di zalimi

6. Berada bersama Jemaah Islam kerana kesusahan dan kesakitan di atas perjuangan Islam adalah amal soleh

7. Sentiasa membaca Quran dan berzikir untuk menguatkan ruh islam bagi menghadapi 'mental torture' mereka yang memusuhi manusia dan islam

8. Sentiasa memikirkan apakah sumbangan yang terbaik yanng boleh anda sumbangkan untuk memastikan orang jahat tidak di beri peluang memerintah negara

9. Pastikan anda tidak terpengaruhi dengan dakyat jahat golongan anti Islam dan anti kebaikan yang di sebar melalui tv, radio, ucapan perasmian dan buku buku rasmi

10. Memastikan tubuh badan sihat dan gagah kerana tubuh yang lemah dan tidak sihat adalah unsur yang menjemput manusia jahat menindas kita.

Insya-allah dengan petua di atas kita akan di lindungi Allah untuk terus istiqamah dan berani melangkah bersma perjuangan Islam dan perjuangan membela rakyat demi untuk memberi keadilan dan kesahjateraan kepada semua rakyat Malaysia tidak kira kaum atau ugama.

Tiada ulasan: