KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, April 25, 2011

Gempaq dan mengejutkan dunia hiburan tanahair: 10 lagi artis dan selebriti bakal ikut jejak Bob Lokman



Seramai sepuluh seleberiti dan artis tanah air akan mengikuti jejak langkah penulis lirik terkenal dengan lagu Isabella, Bob Lokman yang menyertai PAS pada Februari lalu. Bob memberitahu para petugas Harakah sewaktu menyampaikan tazkirah Zuhor, Khamis lalu, artis dan selebriti berkenaan telah datang bertemu beliau membincangkan perkara ini. 

Mereka terdiri daripada finalis bintang program realiti Akademi Fantasia, pelawak, pelakon, pengarah filem dan dua orang selebriti TV. Bob yang menyebut satu persatu nama artis tersebut berkata, kebanyakan mereka sudah bersedia bersamanya malah ada sedang mendalami pengajian agama pada waktu ini.

"Bagaimanapun, mereka masih belum bersedia untuk mendedahkan diri mereka kepada masyarakat buat masa ini, kerana mahu menunggu masa yang sesuai untuk berbuat demikian. Mereka mahu mengikuti jejak langkah saya kerana tertarik dengan perjalanan hidup saya sekarang. Hasrat mereka itu telah dinyatakan sendiri oleh mereka kepada saya baru-baru ini secara jujur," katanya.

Cicit Tok Kenali itu berkata, artis-artis tersebut sangat tertarik dengan perjalanan hidup beliau sekarang, bahkan katanya, seorang artis daripada finalis Akademi Fantasia telah mengikuti beliau dengan berpakian memakai serban dan jubah. 

Tegasnya, untuk membolehkan seseorang artis itu meninggalkan dunia glamour seperti yang dilakukannya bukannya sesuatu yang mudah.  "Hendak mencari ketakwaan dan keimanan kena banyak berkorban, bukan setakat korban wang ringgit," katanya.

Oleh kerana itu katanya, beliau tidak mahu memaksa mereka sebaliknya biarlah sehingga mereka sendiri berasa selesa untuk mengikutnya sebagai pejuang agama Allah. Bob juga berkata, apabila semua artis itu dapat digabungkan beliau akan menganjurkan satu program bagi bertemu dengan Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato' Nik Aziz Nik Mat untuk membincangkan bagaimana untuk mengaktifkan bidang seni menurut syiar Islam.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bob jangan jadi cam Akil Hai dah la, dulu dipuja selepas tu dicaci...

Tanpa Nama berkata...

akil hayy di caci sbb meruntuhkan masjid yg lama utk dibina yg mesjid yg baru. 1 contoh utk kita tdk teladani.