KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, April 25, 2011

Rakyat hairan, tiba-tiba Najib mendakwa dia lega dengan kenyataan Raja Petra tentang bunuh Altantunya? Kenapa ya?



PAS hairan dengan senario politik mutakhir ini menyentuh isu pembunuhan model Mongolia, Altantunya Shariibuu yang dikaitkan dengan penglibatan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Razak bersama isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor, apabila pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin yang diburu polis secara tiba-tiba muncul di saluran TV3 menafikan perkaitan tersebut.

Naib Presiden PAS, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man berkata perkara ini sengaja dijadikan fokus untuk membersihkan imej Najib sempena Pilihan Raya Umum Negeri Sarawak yang sedang berlangsung.

"Raja Petra yang diburu polis selama ini tiba-tiba muncul di TV3 menafikan perkaitan Najib dan Rosmah. Tetapi ianya difahami Najib bahawa kenyataan tersebut berupaya membersihkan dirinya daripada tuduhan kontroversi itu," ujarnya kepada Harakah baru-baru ini.

Apa yang menghairankan, ujarnya lagi, Najib melahirkan rasa lega selepas temubual TV3 dengan Raja Petra disiarkan seolah-olah ianya telah berjaya membersihkan imej Presiden Umno itu dari terus dikaitkan dengan pertuduhan terlibat dengan pembunuhan Altantunya.

Kemudian, secara tiba-tiba pula, kata Ustaz Tuan Ibrahim, Najib boleh mengeluarkan kenyataan yang kononnya dirinya telah bersih daripada segala tuduhan tersebut hanya semata-mata disebabkan oleh satu kenyataan Raja Petra yang mendakwa beliau tidak pernah menuduh penglibatan mereka suami isteri dengan pembunuhan Altantuya.

"Tidakkah itu menghairankan dan sangat pelik?" soalnya. Beliau turut menggesa pihak polis agar menjalankan siasatan yang terperinci dan ianya bukan hanya bersandar kepada satu kenyataan yang disalahertikan oleh media pro-BN.

"Bagi saya, apa yang lebih penting ialah kita ada polis sebagai badan penyiasat. Di manakah mereka dalam kes ini kerana apa yang lebih utama ialah hasil akhir siasatan bukan kenyataan Raja Petra itu. Tak semudah itu imej Najib boleh dibersihkan" tegasnya lagi.

Ustaz Tuan Ibrahim berkata, sekiranya Raja Petra didapati membuat perubahan kepada akuan bersumpah yang diberikannya tiga tahun sebelum ini, maka beliau boleh dikenakan tindakan undang-undang. "Sekiranya didapati terdapat perubahan pada kenyataan Akuan Bersumpah yang dibuat Raja Petra tiga tahun lalu, maka pihak polis perlu mengambil tindakan ke atas perkara terbabit," tegasnya lagi.

Tiada ulasan: