KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, April 25, 2011

Rakyat mahu Suruhanjaya Diraja ditubuhkan menyiasat kes misteri pembunuhan model Monggolia Altantunya Shaaribuu segera!


Pengakuan terbaru oleh Raja Petra Kamarudin berhubung kes pembunuhan wanita Mongolia dengan fakta-fakta baru yang ditimbulkan menunjukkan tidak ada kesimpulan muktamad di dalam kes itu. Ketua Angkatan Muda KeADILan, Shamsul Iskandar Mat Akin menegaskan satu Suruhanjaya Diraja harus ditubuhkan bagi membersihkan nama Perdana Menteri Najib Tun Razak yang terpalit dengan pembunuhan wanita terbabit, Altantunya.

"Saya ingat pendedahan Raja Petra satu lembaran baru dalam kes wanita Mongolia, Altantuya yang telah disebut bahawa seolah-olah telah membersihkan nama Najib Tun Razak," katanya kepada Harakah Jumaat lalu.

Tetapi, katanya lagi, perkara yang berkait dengan undang-undang masih lagi berjalan seperti kenyataan akuan bersumpah daripada Bala Subramanian. Jelasnya, ada dua akaun bersumpah antara memperincikan secara detil apakah peranan Najib dengan wanita Mongolia itu ketika bertemu di Singapura, serta beliau dikatakan ada hubungan seks dengan wanita terbabit.

"Perkara ini dijelaskan dalam akaun bersumpah Bala kemudian Raja Petra pun mengeluarkan kenyataan yang sama. Pada saya bila berlaku percanggahan seperti ini maka kita mendesak supaya Suruhanjaya DiRaja ditubuhkan untuk menyiasat sama ada Perdana Menteri terlibat ataupun tidak dalam pembunuhan wanita Mongolia itu," jelasnya.
  
Tegas Shamsul, suruhanjaya perlu ditubuhkan kerana ia membabitkan nyawa seorang wanita kemudian dua orang komander iaitu pegawai peribadi isteri Perdana Menteri, Rosmah yang secara khusus terlibat. "Dan kita hendak tahu apakah motif sebenar pembunuhan itu. Siapa yang beri arahan? Dan ini boleh dijawab di dalam mahkamah misalnya ketiadaan saksi Musa Safri, yang memimpin dua orang pegawai ini," katanya. 

Seminggu lalu, sebuah televisyen swasta telah membuat temubual eksklusif bersama Raja Petra di Australia, dalam kenyataannya Raja Petra telah membangkitkan semula kes pembunuhan Altantuya. Ekoran kenyataan Raja Petra itu, Najib Tun Razak melahirkan rasa lega kerana pendedahan Raja Petra itu seolah-olah telah membersihkan namanya yang selama ini dikaitkan dengan pembunuhan wanita terbabit. 

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

I wanted to thank you for this fantastic read!
! I absolutely loved every little bit of it.
I have you bookmarked to look at new things you post…

Also visit my web-site: website