KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Jun 23, 2012

Azwanddin Hamzah didakwa jadi ejen Umno urusniaga beli MP Pakatan Rakyat


Seorang lagi ejen Umno BN yang berada di dalam video cubaan membeli dua Ahli Parlimen (MP) Pembangkang didedahkan. Pada tayangan video kali ketiga di Bangunan Parlimen hari ini, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad mendedahkan, individu tersebut adalah Pengerusi Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwanddin Hamzah. Menurut Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor itu, Azwanddin yang merupakan bekas Exco Angkatan Muda KEADILAN (AMK) berperanan sebagai 'kepala' dalam komplot memujuk MP supaya melompat parti.

"Pada minggu lalu, saya mendedahkan Zamil Ibrahim terdapat dalam video ini. Hari ini, seorang lagi saya dedahkan iaitu Azwanddin dan saya kaitkan perbualan kedua-dua mereka," katanya. Kata Khalid lagi, modus operandi Azwanddin adalah mendekati pemimpin KEADILAN yang tidak berpuas hati dan berkemungkinan tidak disenaraikan sebagai calon dalam Pilihan Raya Umum (PRU).

Ketika video itu dirakam, Khalid berkata, Azwanddin memberitahu kepada dua wakil Pakatan, separuh daripada calon KEADILAN tidak akan dicalonkan semula dan mereka termasuk dalam senarai untuk dipujuk. Khalid turut mendedahkan, Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, Mustaffa Kamil Ayub juga pernah dipujuk Azwanddin supaya meninggalkan parti.

"Ketika itu, Mustaffa baru sahaja kalah dalam pemilihan parti. Beliau disaran supaya menubuhkan sebuah NGO. Mengenai dana, Azwanddin kata itu tidak perlu dirisaukan…," kata beliau. Tayangan kali ini merupakan kesinambungan tayangan lalu tetapi Khalid menambahkan durasi beberapa minit dalam video berkenaan. Beliau turut mendedahkan tayangan baru berdurasi kurang daripada satu minit yang memaparkan perbualan antara Zamil dengan wakil Pakatan sebelum kehadiran Azwanddin ke restoran terbabit.

Berikut adalah kandungan perbualan video hari ini: "Saya pun dari asal PKR… Kawan-kawan saya… Sala… I mean… Sat… Sallehuddin dengan report tu semua… Lepas tu ini Shamsul Iskandar, Jonah dan sebagainya ramai kawan-kawan lagi… kadang kala kita jumpa, kita cakap termasuk Datuk Rashid Din Merbuk. Saya rasa lebih kurang sekarang 31… Saya rasa sekarang lebih dari setengah… Sani… Abdullah Sani, Ini apa Amran, Ajiz Ketereh, Ini semua tidak akan disenarai semula..," kata Zamil dalam transkrip video tersebut.

Video ini dirakam antara Zamil dengan dua wakil Pakatan. Ia sebelum kehadiran Azwandin. Khalid berkata, beliau akan menayangkan berperingkat-peringkat video selama tiga jam itu.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

I have read several goοd stuff herе.
Definitеly vаlue boоkmarking for гevіsitіng.

Ι ѕurprіse how muсh attemрt you put to сreate this kіnd οf
wondеrful informatіνе webѕite.


Αlѕο νisіt my page payday loans