KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Jun 27, 2012

Kerabat Diraja Negeri Sembilan akui Selangor contoh pentadbiran unggul Pakatan Rakyat


Pentadbiran Kerajaan Selangor perlu dicontohi oleh semua negeri malah prestasinya tidak dapat ditandingi oleh Kerajaan Pusat, kata Kerabat Diraja Negeri Sembilan, Tunku Harmy Tunku Hannan. Beliau cukup bangga dengan Kerajaan Selangor walaupun terdapat pelbagai tohmahan yang dilemparkan oleh pemimpin Umno-BN di dada akhbar milik mereka.

"Hakikatnya kita semua tahu apa yang rakyat Selangor menikmati sekarang. Saya sebagai rakyat Negeri Sembilan saya berasa cemburu. Saya selalu berkata kepada bakal-bakal calon yang akan bertanding. Jika kita menang kita akan mengikut cara pentadbiran negeri ini," katanya dalam rancangan "Terus Terang" bersama Pengarang TVSelangor, Mat Zahari Ali.

Oleh kerana itu katanya, Kerajaan Pusat dibawah pimpinan Umno-BN cukup mencemburui Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor kerana membuka satu pentadbiran yang telus. "Dan contoh itu tidak akan dapat dibuat oleh Umno-BN, walaupun sekarang mereka sudah mengaku dan insaf dengan perbuatan dulu. Insaf dia insaf orang nazak dan bila diberi kuasa balik mereka akan lebih rakus lagi," katanya.

Tambahnya, Pakatan mempunyai payung kepada semua kaum dan penyatuan ketiga-tiga parti itu membuahkan satu masyarakat toleransi. "Itu sebab saya memilih Pakatan. Semua kaum memahami agama masing-masing. Semua kaum boleh duduk dalam satu padang untuk bermesyuarat. Saya harap apabila Pakatan memerintah nanti, jangan menagih terima kasih daripada rakyat seperti Umno-BN tetapi bersyukurlah kerana rakyat mengizinkan mereka ini memimpin," katanya.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hey there, You've done an incredible job. I will certainly digg it and personally suggest to my friends. I am confident they'll be benefited from this
website.

my site graduate certificates