KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Jun 18, 2012

Menunggu "kejantanan" Rosmah saman akhbar New York Post burukkan bakal menantu


Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor menyaman malu akhbar Amerika yang mendakwa bakal menantu mereka terlibat dalam kes penipuan. Zuraida berkata, tindakan undang-undang adalah penting kerana jika terbukti pendedahan itu benar, ia memalukan keluarga Perdana Menteri, selaku pemimpin negara.

"Rosmah harus bersedia dengan keputusan mahkamah dan jika disabit kesalahan, keluarga Najib patut saman, tak perlu menafikan," katanya kepada Keadilan Daily. Ahli Parlimen Ampang itu mengulas laporan media yang melaporkan bahawa sumber yang rapat dengan Rosmah menyatakan isu tersebut sengaja diperbesar-besarkan.

"Saya hairan bagaimana Rosmah boleh kata tidak ada kena-mengena dengan isu itu sedangkan tertuduh adalah bakal menantu dan suami kepada anak dia, melainkan pertunangan itu diputuskan," katanya. Awal minggu lalu, negara digemparkan dengan isu mengaitkan bakal menantu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak didakwa terlibat dalam kes penipuan. Berdasarkan dokumen mahkamah yang difailkan di Mahkamah Agung Manhattan Amerika Syarikat, Daniyar Nazarbayez, 24, didakwa menipu bapa tirinya seunit kondominium bernilai AS$20 (RM62 juta).

Tunang kepada anak perempuan Najib itu merupakan warganegara Kazakhstan dan mempunyai pertalian dengan Presiden Kazakhstan, Nursultan Nazarbayez. Dokumen mahkamah itu menyebut, Daniyar memalsukan dokumen untuk memberikan gambaran bahawa dia berkelulusan sekolah tinggi di Kazakhstan bagi membolehkannya memasuki Universiti columbia, tempat di mana beliau bertemu Nooryana Najwa Najib.

Bagaimanapun, sumber akhbar itu berkata, dia sebenarnya bersekolah di Switzerland dan tidak menamatkan pelajaran. Rekod Columbia juga menunjukkan Daniyar masih dalam senarai bekas pelajar dan bergraduasi pada 2010. The New York Post melaporkan, jurucakap Columbia sudah dihubungi tetapi enggan mengulas lanjut. Dokumen mahkamah itu difailkan Bolat Nazarbayez, abang kepada Presiden Kazahkstan dan bekas bapa tiri kepada Daniyar. Bolat mendakwa Daniyar dan ibunya, Maira mengambil kesempatan terhadap beliau dengan menipu unit kondominium Plaza Hotel dan dua pangsapuri mewah bernilai berjuta-juta dolar di Wall Street.

"Saman itu menyatakan Daniyar sepatutnya menamakan bapa tirinya sebagai empunya apartment, sebaliknya meletakkan nama ibunya. Lapan bulan kemudian, Maira menjual apartmen tersebut kepada Daniyar dengan harga 1 dolar, kata kertas mahkamah," lapor The New York Post.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Can I just sаy what a rеlіef to disсover an individual who trulу undеrstands what they аre talking abοut over the intеrnet.

Υou dеfinitely realize hοω to brіng an issue to light and
make it impoгtant. A lot more peoplе should reаd this
and understand this siԁe of the story. I ωas surρrised that you're not more popular given that you certainly possess the gift.

My blog post: payday loans

Tanpa Nama berkata...

Very shortly this website will be famous amid all blog users, due to it's nice posts

my web site - http://www.niwawriters.net

5689 berkata...

zzzzz2018.8.13
dsquared2
nike outlet
christian louboutin shoes
longchamp handbags
ugg boots
lacoste outlet
valentino shoes
ralph lauren outlet
pandora
cheap jordans

yanmaneee berkata...

adidas nmd
kobe shoes
vapormax
balenciaga
air jordan
adidas yeezy
polo ralph lauren
michael kors outlet
goyard
coach factory outlet

Unknown berkata...

replica nappy bags helpful site n9b14c1r15 replica bags from china replica bags prada check j4g08z0v08 replica bags qatar imp source g0j89t5a77 louis vuitton replica handbags replica bags in uk a4e67e3d23