KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Jun 26, 2012

Skandal KGT: Dr Awang Adek 'gabra' Husam Musa cabar debat dan TV3 jadi penganjur


Pertama mahukah TV3 menganjurkan 'debat' atau nama lainnya 'forum' yang bukan menjadi budaya Umno-BN dan Najib Tun Razak untuk mencerahkan sesuatu isu? Kedua sudikan Dr Awang Adek berhujah dengan hujah fakta dan konkrit dalam dakwaan yang diusungnya sejak seminggu dua ini? Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Husam Musa mencadangkan agar TV3 menganjurkan forum terbuka antara beliau dengan Datuk Dr Awang Adek Husein mengenai Kelantan Golden Trade (KGT). 

Sanggahtoksago.Com difahamkan, cadangan ini dibuat Husam ekoran serangan terkini terhadap dinar dan dirham serta Kelantan Golden Trade (KGT) menerusi TV3. Isu sama berulang sejak seminggu lalu tanpa apa-apa maklumat konkrit, kata Husam. "Jika TV3 boleh menyiarkan tuduhan itu, saya juga memohon untuk muncul memberikan penjelasan di TV3 melalui siaran langsung pada bila-bila masa. Diharap TV3 bersedia memberikan keadilan jika ia berpihak kepada kebenaran," kata Husam yang juga Naib Presiden PAS.                  

Husam juga mencadangkan TV3 menganjurkan forum terbuka secara langsung antara beliau dengan Awang Adek,  Timbalan Menteri Kewangan mengenai isu ini. "Saya berharap Dr Awang boleh bersetuju dan saya memberikan tempoh 21 hari untuk menyatakan persetujuan," kata Husam dalam satu kenyataannya. Sebelum TV3 dan Awang Adek campur tangan, akhbar Umno, Utusan Malaysia menyiarkan dakwaan seorang blogger terhadap KGT. Dakwaan blogger itu sudah dijawab Husam dan juga pengurusan KGT sebelum ini. Namun ia tidak berhenti di situ apabila Awang Adek pula campur tangan.

Ketika serangan terhadap KGT berjalan, Sanggahtoksago.Com diberitahu, jualan dirham dan dinar mencatat sejarah dalam Exco Perdagangan di Kota Bharu apabila jualannya mencecah RM500,000. KGT berjaya menjual dinar dan dirhamnya hampir RM500,000 dalam tempoh enam hari beroperasi sempena Ekspo Perdagangan Dunia Islam 2012 dan Konvensyen Halal berasaskan dinar dan dirham bermula 15 Jun lalu. Pengarah Ekspo, Zulkifli Mamat mendakwa rekod jualan terbaru membanggakan berbanding jualan pada Ekspo Cheng Hoo yang lalu kira-kira RM200,000.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hi there! I just wanted to ask if you ever
have any trouble with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I
ended up losing many months of hard work due to no
back up. Do you have any methods to stop hackers?


Feel free to visit my web-site; Graduate Certificates

Tanpa Nama berkata...

My brothеr reсommenԁed I may like this websitе.
He useԁ to be totаlly right. This ѕubmit aсtuallу mаde my day.
You cann't believe just how a lot time I had spent for this information! Thank you!

Here is my site :: short term cash loans - lewissloans.co.uk

Tanpa Nama berkata...

Hello, this weekend is fastidious for me, for the reason that this moment i am reading
this great informative paragraph here at my house.

my blog post website