KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Jun 18, 2012

Lemas Umno dibuatnya: Bekas Ketua Jemaah Nazir KPM, AJK Umno Bahagian Gopeng kini sertai PAS


Belum reda isu kemasukan bekas Ketua Setiausaha Kementerian Tanah dan Koperasi, Prof Datuk Dr Nik Zain Nik Yusof menyertai PAS, kini seorang lagi bekas pegawai kanan kerajaan mengikut jejak langkah sama. Terbaru, bekas Ketua Jemaah Nazir Kementerian Pelajaran Malaysia, Haji Ahmad Zabidi Shamsuddin malam 16 Jun lalu, menyerahkan borang menyertai PAS.

Beliau menyerahkan borang itu kepada Mursyidul AM PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersempena Himpunan Hijau ke Putrajaya Peringkat Negeri Perak. Beliau berkhidmat dalam kerajaan selama 33 tahun dan di Kementerian Pelajaran hampir 10 tahun. Ahmad Zabidi juga pernah menjadi Pengarah Pelajaran Negeri Terengganu dan bertugas sebagai pengetua di beberapa buah sekolah.

Dalam ucapan sulungnya, beliau berkata, di sepanjang beliau berkhidmat di Kementerian Pelajaran, pelbagai kezaliman dan penindasan berlaku. Katanya, kuasa politik pemerintah telah menguasai pentadbiran kerajaan.

"Orang yang  tidak menyokong BN akan dikenakan tindakan dan mereka ditukarkan jauh dari tempat asal," katanya di hadapan lebih 30 ribu hadirin. Ujar Ahmad Zabidi, tindakan itu semata mata guru-guru tersebut tidak sehaluan dengan kerajaan dan bukannya atas kesalahan yang berat.

"Yang menukarnya itu bukanlah Pengarah Pelajaran tetapi tindakan tersebut atas desakan oleh pemimpin Umno dan BN," jelasnya. Beliau menjelaskan, tindakan seperti ini masih berterusan dan lebih giat dibuat oleh pihak Kementerian Pelajaran atas arahan Umno dan BN.

Tambahnya, antara faktor lain mendorongnya menyertai PAS ialah dasar yang diperjuangkan oleh Umno ketika ini berkisarkan sistem sekular ciptaan manusia. Turut menyerahkan borang keahlian PAS ialah AJK Umno Bahagian Gopeng, Haji Nazri Nordin yang  bergelumang lebih 30 tahun dalam parti itu kini hilang keyakinan dan melihat perjuangan PAS adalah benar serta mewarisi perjuangan Rasulullah.

Foto: Zabidi (dua dari kanan) dan Nazri (dua dari kiri) diraikan selepas menyerah borang menyertai PAS kepada Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

І was ѕuggеsted this webѕite by my сousіn.
I am nοt surе ωhether thіs post іs written bу him as nobody elsе know ѕuch ԁetaileԁ about my
trouble. You're wonderful! Thanks!

Here is my blog; payday loans