KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Jun 25, 2012

Lim Guan Eng 'ajar' Utusan Malaysia perkakas Umno yang kurang ajar, kaki fitnah dan auta


Sudah, sudahlah Utusan Malaysia. Terlalu banyak fitnah yang ditabur dibuktikan di mahkamah. Memang kamu boleh bayar saman, sebab ada pelindung dan taukeh yang membiayai kamu. Tetapi memfitnah untuk pertahankan kuasa dan jatuhkan orang lain terlalu mengaibkan. Inilah yang menjadikan Umno kian membusuk seperti kata Tun Mahathir Mohamad.Mahkamah Tinggi Pulau Pinang mendapati akhbar tunggangan Umno, Utusan Malaysia bersalah memfitnah Ketua Menteri Pulau Pinang dan diperintahkan membayar RM450,000 kepada Lim Guan Eng. RM200,000 adalah untuk kerosakan yang dibuat oleh akhbar itu manakala RM250,000 lagi adalah kos mahkamah.

Utusan Malaysia dalam laporannya pada 12 Mac 2008 bertajuk "Tiada lagi DEB" mendakwa DAP akan menghapuskan DEB. Lim mendakwa laporan itu tidak tepat kerana yang Ketua Menteri Pulau Pinang itu maksudkan dalam ucapannya adalah pentadbirannya akan menghapuskan 'kroni, rasuah dan ketidakcekapan' dalam polisinya.

Sanggahtoksago.Com difahamkan anggota Parlimen Bagan itu menuntut gantirugi kerana tulisan itu seolah-olah mendakwa beliau seorang pemimpin yang tidak bertanggung jawab dan tidak boleh dipercayai. Walaupun beliau telah membuat beberapa kali penjelasan mengenainya, akhbar Umno itu berterusan membuat dakwaan yang sama, dakwa Lim. Akibat dari tulisan yang berterusan itu menyebabkan protes demi protes dianjurkan oleh Umno termasuk perhimpunan yang disertai 1,000 peserta di perkarangan bangunan Komtar selepas solat Jumaat pada 14 Mac tahun berkenaan.

Sebelum ini, Mahkamah Tinggi pada Disember 2011 lalu juga memutuskan akhbar Umno itu bersalah apabila melaporkan berita bertajuk 'Kebiadapan Guan Eng'. Mahkamah memutuskan laporan itu secara jahat memalukan Lim Guan Eng dan membuat dia dan DAP dilihat sebagai anti Melayu dan anti Islam. Tahniah Lim Guan Eng yang terus berjuang untuk keadilan rakyat Malaysia. 

Tiada ulasan: