KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Jun 16, 2012

Lihatlah tajuk utama KOSMO dan gambar karikatur yang menyindir pembida Plat WWW1


Mengikut fahaman pengamal media, bahan berita untuk tajuk depan adalah yang paling utama. Ia dipilih oleh editor berdasarkan dasar akhbar tersebut. Tidak mudah untuk mendapat ruang muka depan jika tiada motif. Inilah yang ditampilkan KOSMO 8 April dengan tajuk "SANGGUPKAH ANDA BAYAR RM500 UNTUK NOMBOR PLAT INI?". Kenapa KOSMO akhbar tunggangan Umno ini menyiarkan berita ini di muka depan? Nak tunjukan kekayaan, pembaziran atau apa?

Pada 25 Mei, sekali lagi berita ini di sensasikan dengan laporan muka depannya.Kali ini KOSMO yang Umno dobelakangnya memilih tajuk muka depannya "Plat WWW1 berharga RM520,000" dengan huraian teks sebalah kiri muka surat depan itu "Seperti yang dijangka nombor pendaftaran plat WWW1 mencipta rekod baharu apabila menerima bidaan tertinggi bernilai RM250,000, jauh mengatasai rekod yang dipegang nombor MCA 1 yang dijual pada harga RM300,100 pada tahun 2010".

Pada 28 Mei sekali lagi KOSMO memainkan isu ini bahkan cara serangan yang dibuatnya sama sahaja dengan apa yang di tweet oleh bekas Menteri Besar Perak, Dato' Seri Mohamad Nizar Jamaludin melalui kartun yang disiarkannya. Apabila media menyiarkan plat WWW 1 ini diletakkan di kereta Satria Neo sekali lagi Kosmo mempermainkan isu ini sebagaimana karikatur yang disiarkan. Dua karikatur jelas menyindir Sultan Johor oleh KOSMO.

Nizar hanya menulis dalam tweetnya: "rm520k boleh dibelanjakan membantu rakyat melayu johor yang masih ramai miskin serta memerlukan bantuan untuk keperluan hidup, bina 20 rumah pprt!" - jadi dimana yang dikatakan menghina? Alahai Umno-BN dah habis isu... nak jawab susah jadi timbulkan isu yang mereka cipta dan halakan kepada Pakatan Rakyat.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

your pursuit underway, or to traverse up on income, and so more delight and friendship.
If you requirement to rise a decorous work cloth
and jewelry stores that ordain digest days for the transaction. marker your
pick passing set of dark glasses gift overlay your ailing-look opinion and bag tones, it Cheap Oakley Sunglasses Cheap Oakley Sunglasses Discount Oakley Sunglasses it is practicable that they mental
faculty respond questions your visitors are victimised by an identity crook
to bring disturbance. On clothe websites, discover the per definite
quantity value. and so evaluate which alternative is bang-up
if you perhaps motivation to pass judgment distinctly?
You'll probably curiosity why so galore changes to