KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Jun 25, 2012

Visvanathan rasa bertuah apabila Mohd Sabu maafkan, Utusan tetap terima bahana


Bertuahlah Visvanathan a/l Muthu, 75, kerana berdepan dengan Timbalan Presiden PAS yang pemaaf orangnya. Jika orang lain, belum tentu Visva akan dimaafkan. Visva tentulah gembira dengan sikap Mohd Sabu itu. Bukan isu kecil, memalukan dan menjatuhkan maruah seseorang. Tetapi, Mohd Sabu bukan sahaja pemaaf malah mudah mesra, kelakar dan tidak pendendam. Dia sudah memaafkan saksi pertama kes isu komunis Bukit Kepong itu yang terlibat dengan perbicaraan isu berkenaan di Mahkamah Seksyen Butterworth pada 11 Jun lalu. 

Sanggahtoksago.Com difahamkan Mohd Sabu bertekad menyaman akhbar Utusan Malaysia kerana mengeluarkan berita dengan niat jahat. Seperti yang rakyat tahu, Utusan Malaysia adalah lidah tak rasmi Umno dalam menggodam Pakatan Rakyat. Laporannya terkenal berat sebelah dan tetap pendirian dengan menjulang Umno-BN dalam apa keadaan sekalipun.

Visva Nathan telahpun mengaku dan memohon maaf kepada Mohd Sabu di hadapan Hakim Ikmal Hisyam Ahmad Tajudin ketika diasak peguam Mohamed iaitu Hanipa Maidin pada perbicaraan berkenaan. Dia maafkan Visva berdasarkan kepada keinsafan lelaki India itu yang beberapa kali memandangnya dengan tangan dirapatkan seolah-olah sedar bahawa beliau bersalah kerana melemparkan fitnah dengan membuat satu laporan polis pada 27 Ogos lalu berpandukan laporan Utusan Malaysia. Namun Mohd Sabu tetap enggan memaafkan Utusan Malaysia yang melaporkan kononnya beliau menghina pasukan polis dan Yang di-Pertuan Agong kerana menyanjung Mat Indera yang disifatkan oleh penjajah sebagai pengkhianat. 

Tiada ulasan: