KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Jun 18, 2012

Najib muntah angin: Bekas Timbalan Menteri Pelajaran serah borang jadi ahli PAS kepada Abdul Hadi Awang


Bekas Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Salleh Jafaruddin secara rasmi menyertai PAS, hari ini 18 Jun. Beliau menyerahkan borang keahlian kepada Presiden sendiri, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang di Ibu Pejabat PAS, Jalan Raja Laut sambil disaksikan Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali dan Pesuruhjaya PAS Sarawak, Adam Ahid. Salleh berkata, beliau menyertai PAS atas pilihan sendiri dan yakin dengan petunjuk Allah selepas melakukan solat istikharah.

"Selepas bermesyuarat dengan ahli Parlimen PAS bulan lepas, saya terus berfikir, istikharah minta petunjuk dari Allah. Kalau PAS ini baik untuk saya, baik untuk perjuangan keluarga, agama dan negara saya minta Allah tunjukkan. Mungkin hidayah atau petunjuk yang diilhami daripada istikharah itulah yang membuatkan saya buat keputusan untuk masuk PAS," kata beliau ketika ditemui selepas itu.

Salleh, 68 pernah menjadi Adun dan ahli Parlimen Sarawak dan pernah bertanding sebagai calon Bebas menentang Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud di kerusi DUN Balingian pada Pilihan Raya Negeri Sarawak, tahun lalu. Salleh yang berketurunan Melanau dari Oya, merupakan dua pupu Taib. Beliau merupakan anak emas Tun Rahman Yaakob ketika menjadi ketua menteri dan gabenor dalam tahun 70-an dan 80-an itu, turut bersama Rahman dalam insiden Ming Court 1987 untuk menjatuhkan Taib. Kini, Salleh giat melibatkan diri dalam kerja-kerja dakwah secara persendirian di Sarawak dan membuka beberapa sekolah tahfiz.

"Saya ada aktiviti dakwah untuk menyebarkan syiar Islam secara persendirian di Sarawak sebab kedudukan saya sebagai pembangkang, sukar saya nak mendapatkan laluan ataupun kemudahan daripada kerajaan. Bahkan saya nak mengadakan sekolah tahfiz 19 tahun lalu guru-guru agama datang dari Indonesia saya terpaksa hantar ke Sabah," katanya.

Tambahnya lagi, selepas mengenali PAS dengan lebih dekat, beliau yakin dengan perjuangan PAS membawa Islam. Penyertaan beliau ke dalam PAS menambahkan lagi bilangan tokoh-tokoh pentadbir dan teknokrat yang bersama-sama dalam perjuangan Islam.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MEMANG DAH LAMA JADI KAKI BANGKANG PUN....

Tanpa Nama berkata...

I am extгemelу impressed ωіth your
writing ѕkills as well aѕ with the layout
on youг weblog. Is this a ρaid theme οr did you customize it уοurself?

Either way kеep uρ the exсellent
qualitу writing, it is rare to see a nice blog liκe thiѕ οne toԁaу.


Herе is my web blog: payday loans

Tanpa Nama berkata...

I'm truly enjoying the design and layout of your site. It's a very easy on the
eyes which makes it much more enjoyable for me to come
here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?
Outstanding work!

my web page; http://callme2insure.com/

Tanpa Nama berkata...

Highly energetic blog, I enjoyed that bit. Will there be a part 2?


Also visit my webpage www.bettingsites10.com