KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Jun 14, 2012

Raj Mohan Ghandi anggap politik Malaysia paling kotor di bawah pentadbiran Najib


Cucu kepada tokoh pemimpin politik tersohor India, Mahatma Ghandi berkata, beliau tidak pernah melihat politik di dunia sekotor pentadbiran Datuk Seri Najib Razak kerana Perdana Menteri itu membiarkan prasangka buruk sesama kaum dan mempertahan penipuan dalam pilihan raya di negara ini. Perkara itu diungkap Raj Mohan Ghandi (gambar atas) kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail semasa pemimpin KEADILAN ini dipelawa bertemunya di India baru-baru ini.

"Politik Malaysia lebih kotor dari politik India. Saya (Raj Mohan) follow politik Malaysia. Saya tidak pernah melihat politik di dunia sekotor politik di bawah Datuk Najib. Ini Raj Mohan kata (kepada saya)," kata Anwar.

Beliau berkata demikian pada Ceramah Merdeka Rakyat yang turut dihadiri Azizah; Timbalan Presiden, Azmin Ali; Pengarah Strategi, Rafizi Ramli, pimpinan Pakatan Rakyat dan kira-kira 5,000 hadirin pelbagai kaum di Taman Seraya dekat sini malam tadi. Ketua Pembangkang itu turut menegaskan Raj Mohan akan datang sendiri ke Malaysia pada tahun ini untuk bercakap sendiri mengenainya.

"InsyaAllah akhir tahun ini, dia (Raj Mohan) akan cakap sendiri di Malaysia," kata Anwar yang turut menunjukkan gambar beliau bersama Azizah dan isteri Raj Mohan, Usha kepada hadirin melalui tayangan skrin.

Anwar berkata, beliau boleh bersahabat dengan Raj Mohan kerana cucu kepada pemimpin India itu memiliki idealisme yang sama dengan beliau iaitu memberi keadilan pada semua rakyat. Anwar turut memetik ucapan Mahatma Ghandi semasa hayatnya berbunyi: "Majoriti India Hindu jangan zalim, jangan hina orang Islam, Kristian dan penganut Buddha India, mereka rakyat kita, rakyat India dan kita mesti bangga menjadi rakyat India".

Berbeza dengan Malaysia di bawah pentadbiran Najib kata Anwar, Presiden Umno itu hanya membisu dengan isu skandal rasuah pemimpin Umno selain membiarkan orang Melayu menghina bangsa sendiri melalui perlakuan memalukan.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Genuіnеly whеn ѕomeone doesn't understand afterward its up to other users that they will assist, so here it occurs.

Feel free to surf to my blog post :: payday loans

Tanpa Nama berkata...

Ϻy familу every time say that I am κilling mу time here аt web,
howeѵer I κnow I am getting know-how
all the time by reаding thes pleasant articles or revieωs.


My webpagе :: short term loans