KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Jun 14, 2012

Nazri Aziz akui takut garam dan botol Bersih 3.0 akan jatuhkan Kerajaan Umno-BN


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz berkata, sesebuah kerajaan boleh jatuh walaupun dengan garam dan botol mineral. Menurutnya, sejarah membuktikan bahawa kerajaan di Mesir, Tunisia dan Libya telah tumbang hanya melalui telefon.

"Dengan botol pun kalau rakyat tak suka, kerajaan boleh jatuh. Sebab itu jangan pandang ringan," katanya ketika menjawab soalan tambahan Ahli Parlimen Ipoh Timor, Lim Kit Siang dipetik Harakahdaily. Kit Siang yang juga Ketua Parlimen DAP dalam soalannya meminta Nazri membuktikan tuduhan kerajaan bahawa perhimpunan Bersih 3.0 bertujuan menggulingkan kerajaan sedangkan pesertanya cuma membawa garam dan air mineral.

"Adakah garam dan botol mineral boleh tumbangkan kerajaan, atau kerajaan BN gelabah? Adakah Perdana Menteri mendapat maklumat dari cawangan khas bahawa Bersih 3.0 akan guling kerajaan," soal Kit Siang lagi.

Nazri dalam jawapannya selepas itu sekali lagi berkata, Bersih 3.0 adalah percubaan menjatuhkan kerajaan dengan cara tidak demokratik. Kenyataan Nazri itu juga menyebabkan dewan kecoh dengan sorakan apabila ramai Ahli Parlimen bangun untuk mencelah. "BN ketakutan…takut dengan bayang-bayang sendiri," kata Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang turut mencelah.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wonderful points altogether, you just gained a new reader.
What would you suggest about your put up that you
made a few days in the past? Any certain?

Feel free to surf to my web-site: car insurance quotes online