KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Jun 27, 2012

Noh kecut perut dakwaan PAS Selangor bakal tawan lapan lagi kerusi Dun


Sesuatu kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin Umno-BN biasanya tidak berdasarkan fakta dan realiti, kata Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr Abdul Rani Osman. Perkara itu diperkatakan berhubung kenyataan Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar yang meminta Pas Selangor tidak mengeluarkan kenyataan kosong hanya untuk meraih undi bagi PRU-13. Semalam, 24 Jun, Noh turut berkata sasaran lapan kawasan baru Pas yang didakwa bakal membantu misi menawan 16 kerusi Dun hanyalah kenyataan kosong sahaja untuk tunjukkan Pas berjaya mengambil hati rakyat.

"Beliau (Noh) boleh cakap apa sahaja, dulu masa 2008 kata nak bagi pembangkang sifar untuk kerusi Dun, tetapi hakikatnya mereka jadi pembangkang. Mereka (Umno-BN) bila bercakap bukan atas fakta ataupun realiti. Jadi dia nak cakap apa pun dia boleh cakap tunggu saja PRU-13 akan datang. Jika berani buatlah PRU-13 sekarang, kenapa perlu tangguh-tangguh," katanya.

Beliau menambah kenyataan itu dapat diperkukuhkan dengan adanya pemimpin Umno-BN sendiri yang pernah mengatakan Umno-BN jangan mimpi untuk merampas Selangor dari tangan Pakatan Rakyat. Dr Mahathir sendiri kata: "Umno is rotten to the core". Banyak lagi isu yang perlu dijawab oleh Umno-BN termasuk isu Scorpene. Kemudian nak cari calon untuk hadapi PRU ini sebab tiada calon yang berwibawa seperti calon dalam PAS, PKR dan DAP, kata Adun Meru itu.

Tiada ulasan: