KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Jun 16, 2012

Sayuti bidas tidakan Nizar Jamaluddin mohon maaf kepada Sultan Johor


Rakan saya Mohd Sayuti Omar dalam blognya Merah Tinta MSO menyifatkan dalam isu kontroversi plat kereta WWW1 yang dibida Sultan Johor, Datuk Seri Nizar Jamaluddin sudah pun merasai 'derita' bagaimana kejujuran dan niat baiknya telah memakan diri. Semoga Nizar insaf dan selepas ini gam terus soal-soal sultan dan raja dari perbicaraan politiknya, kata Sayuti.

"Begitu juga hasrat nak jumpa sultan Johor dan mohon maaf rasanya tidak perlu. Lagipun raja tidak menjawab surat permohonannya. Kalau sultan tidak hendak jumpa diamkan saja, jangan kita mengada-ngada hendak tunjuk berani. Silap hari bulan keberanian dan ketulusan itu akan memarahkan lagi diri kita."

Bidas Sayuti, Nizar harus belajar daripada kesilapan lalu untuk memulihkan reputasinya dalam politik. Gara-gara telah melakukan "sembah derhaka" kepada Sultan Perak - walau pun istilah itu ada yang menganggap Nizar derhaka. Parahnya konotasi dan erti derhaka atau tidak itu bukan ditentukan oleh raja dan sultan tetapi mereka yang mencari perlindungan dari istana.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ntah..
tak ada untungnya kalau jumpe

kita sama2 doa agar nizar jadi pm malaysia satu hari nanti

Tanpa Nama berkata...

Нi there! I coulԁ havе sworn І've been to this website before but after going through many of the articles I realized it's new to mе.
Regaгdlеss, I'm definitely delighted I discovered it and I'll be booκmarking it and сhecκіng back гegulаrly!


Also visit my page ... cash loans