KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Julai 19, 2008

Harraz Auto Mampu Baiki Kereta Berjenama BMW, Merz dan Volvo

Muqqadimah: Keyakinan adalah segala-galanya. Memang sukar mencari bengkel orang Islam yang boleh dipercayai mampu membaiki kenderaan berprestej dengan jenama tersohor seperti Volvo, BMW dan Mercedes Benz. Majalah Iktisad Bil (11) Jul-Sept 08, menjejaki anak Melayu yang kini usahawan bengkel dan diyakini kepakarannya dalam bidang ini. Ikuti pandangan Sham Rahman, 40, yang berpengalaman luas dan kini memiliki dua bengkel kereta yang sudah tidak asing lagi.

Ada perbezaankah antara Mercedes, BMW dan Volvo dari segi struktur?

Perbezaannya tidak begitu ketara sangat. Kereta Jerman tak banyak beza walaupun Volvo dari Sweden berbanding BMW dan Mercedes. Lebih kurang sama. Dari segi wayering system, electrical system, water system, hampir semua boleh dikatakan sama sahaja. Tak banyak beza. Kalau dah biasa, semuanya itu mudah.

Di mana Saudara mendapat pengetahuan membaiki kereta jenis ini. Belajar atau dari pengalaman bekerja?

Sebenarnya saya mendapat kemahiran dari MARA. Ketika itu ada satu kursus jangka pendek disediakan kepada sesiapa yang berminat untuk menjadi mekanik. Saya minat dalam bidang ini. Jadi, saya mohon dan diterima mengikuti kursus ini. Sekejap sahaja. Lebih kurang enam bulan.
Saya ikuti kursus sambil bekerja di MARA Kuala Lumpur. Memang begitu kaedah pelajarannya. Dan saya rasa, ia lebih praktikal dan mudah mempelajari selok-belok kerosakan kereta, kerana kita berdepan dengannya bukan sekadar memahaminya dari buku atau dewan kuliyah.
MARA bagi kad laporan dan kita kena recordkan setiap hari apa yang kita buat. Maksudnya kerja-kerja praktikal macam tukar minyak hitam, repaer break dan sebagainya itu kena record pada kad atau buku laporan. Catat tiap-tiap hari. Dalam masa dua minggu pegawai MARA akan menilai peningkatan tahap kemahiran kita.

Senang dapatkan kerja selepas keluar kursus MARA…

Selepas belajar, sekitar tahun 1999, saya diterima masuk bekerja di sebuah bengkel khas membaiki kenderaan jenama Volvo di Cheras. Lama juga saya menimba pengalaman di sana, lebih kurang tiga tahun. Kemudian saya beralih kepada satu lagi bengkel specialist membaiki kenderaan jenama Mercedesz Benz dan BMW di Cheras juga. Bengkel ini dipunyai bangsa asing macam juga Volvo tadi. Bekerja dengan bengkel begini memerlukan ketabahan, kecekalan dan kalau kita betul-betul minat, banyak ilmu pengatahuan dapat diperolehi. Saya bekerja di bengkel Mercedes dan BMW ini lebih kurang tiga tahun juga.
Kemudian saya ditawar oleh sebuah syarikat membaiki kereta Mercedes dan BWM yang lain sebagai supervizer di MPV Sevice Centre Sdn. Bhd. di Selayang. Saya berkhidmat lebih kurang setahun dan mendapat sedikit syer dari syarikat ini. Saya meninggalkan syarikat ini kerana bertentangan dengan jiwa saya. Sebab kurang Islamik. Tak sesuai.

Bila pula Saudara mula berdikari membuka bengkel sendiri khususnya dalam membaiki kereta berjenama ini?

Bengkel pertama saya mula beroperasi di Pinggiran Batu Caves, Gombak pada tahun 2000 di No. 31, Jalan 10/4, 68100 Batu Caves. Saya tubuh syarikat Harraz Auto Sevice. Modal awal saya lebih kurang RM10,000. Selepas setahun beroperasi, bengkel ini terus mendapat sambutan dari rakan taulan dan pelanggan-pelanggan lama dari bengkel-bengkel sebelum ini. Mereka percaya kepada saya dan bagi saya ‘kepercayaan’ itu adalah modal paling utama yang saya miliki. Tanpa modal itu, rasanya sukar juga saya untuk mendapatkan keyakinan pelangan-pelangan baru dari pemilik kereta yang berjenama macam Volvo, Mercedes dan BMW.
Tidak lama selepas itu, permohonan saya dari CGC diluluskan melalui Maybank bagi membeli beberapa peralatan dan perkakasan berkaitan di bengkel. Dua tahun kemudian saya mendapat pinjaman dari MARA Daerah Gombak. Saya ucapkan berbanyak terima kasih kepada Pegawai MARA Gombak, Encik Asmadi yang banyak membimbing saya dari segi pengurusan pinjaman.

Siapa pelanggan Harraz Auto Service?

Pelanggan-pelanggan banyak terdiri dari Bumiputera. Hampir 90 peratus orang-orang Islam, orang Melayu yang memakai kereta Mercedes, Volvo dan BMW. Mereka yakin dengan mutu perkhidmatan bengkel saya.

Tak silap saya, Auto Harazz ada satu lagi cawangan di Pekan Rawang?

Ya. Itu cawangan yang kedua ditubuhkan pada 2004. Saya melihat di Rawang tiada lagi bengkel milik Bumiputera yang memberikan perkhidmatan membaiki kereta berjenama macam yang saya usahakan ini. Malah, syarikat bukan Bumiputerapun tak ada lagi di Rawang yang menyediakan perkhidmatan membaiki kereta yang berjenama. Ini peluang baik buat saya dan hasil penyelidikan ini, maka saya tubuhkan bengkel cawangan kedua di sini (Rawang).
Di Rawang ini, bengkel saya beroperasi di No 6 & 7, Bengkel MPS, Batu 17, Rawang. Bengkel ini tak jauh dari Bangunan Wisma MCA Rawang. Mudah bagi sesiapa mencarinya. Sambutan di sini juga amat memberangsangkan. Tapi tahun pertama agak lembab. Mungkin ramai yang tak tahu (belum dikenali)! Setahun lepas itu, barulah pelanggan-pelanggan baru datang selain pelanggan-pelanggan lama. Ada yang datang dari Klang, Shah Alam, Tanjung Malim, Petaling Jaya malah dari Kuala Lumpur juga selain dari sekitar Bukit Beruntung, Tasik Puteri, Rawang Perdana, Templer Park dan Country Homes.

Adakah kerana bengkel ini milik Bumiputera, menyebabkan orang bukan Melayu tidak datang ke sini?

Mungkin ada betulnya pendapat itu. Mereka (bukan Melayu) tak datang ke bengkel saya disebabkan tidak yakin ada Bumiputera yang berkebolehan membaiki kereta mewah dan berjenama seperti BMW dan Mercedes. Mereka lebih suka membaiki kereta pada bengkel yang sebangsa dengan mereka. Agaknya kerana tak yakin, orang Melayu boleh membaiki kereta seperti itu. Tapi tak dinafikan, ada juga pelanggan berbangsa Cina dan India yang telah mencuba, akhirnya mereka yakin dengan perkhidmatan kami.

Setakat ini, adakah Saudara mendapat sokongan dari mana-mana agensi kerajaan …

Hanya dari MARA sahaja. Barangkali, sebab saya mendapatkan kemahiran bengkel (ikut kursus) ini dari MARA dulu. MARA ada bagi pinjaman untuk saya membeli ‘pengimbas kerosakan elektrikal berkomputer’ untuk Mercedes dan BMW. Selain itu, modal pusingan dan lain-lain untuk menampung keperluan bengkel ini atas modal sendiri. Kalau modal awal saya memulakan bengkel di Pinggiran Batu Caves sekitar RM10,000 tetapi di Rawang, saya melabur sebanyak RM100,000 pada awal operasinya. Di bengkel Rawang ada lima pekerja dan di bengkel Pinggiran Batu Caves ada lima juga dan seorang kerani.

Betulkah tanggapan, bisnes bengkel kereta ini mudah untuk melakukan penipuan terhadap pelanggan? Sebab pelanggan tidak tahu hal ehwal berkaitan dengan kereta. Mereka akan atau terpaksa bayar apa yang dituntut oleh pengusaha bengkel…

Itu tidak dapat dinafikan. Selalunya, penipuan banyak dilakukan dalam hal penambahan barang. Contoh dalam general overhaul engine, general overhaul gearbox. Di sini mudah pelanggan ditipu. Ada barang yang tidak ditukar ataupun barang itu berjenama firt gred tetapi barang yang diganti second gred. Tuntutan bayaran dibuat dengan firt gred. Harganya tentulah lebih mahal dari second gred.
Penipuan lain yang sering dipraktikkan oleh pengusaha bengkel yang tidak bertanggungjawab ialah dari segi barangan yang tidak rosak dikatakan rosak. Contohnya, dalam 40 barang yang rosak, 10 barang digunakan semula barang yang lama. Tetapi dalam bil tuntutan, dikira 50 barang yang baru ditukar. Ini lazim berlaku kerana pelanggan tidak tahu barangan tersebut dan tidak mungkin pelanggan nak tengok balik barang-barang yang sudah dipasang semula. Ini mustahil. Maka dikesempatan inilah, pengusaha bengkel mudah menipu pelanggan mereka.
Sebagai orang Islam, saya merasa terpanggil untuk member alternative kepada isu-isu penipuan ini dan mengelakkan orang lain terus ditipu oleh pengusahan bengkel.

Sebenarnya ramai usahawan Bumiputera yang gulung tikar dalam perniagaan. Dan usahawan bengkel seperti yang Saudara usahakan, juga tidak terlepas dengan kemelut ini. Pada pandangan Saudara apa masalah yang dihadapi mereka khususnya usahawan bengkel ini…

Kalau kita tengok, dalam usahawan automotif ini, kena ada beberapa faktor. Contoh ikhlasan dan kejujuran. Ini asas dalam perniagaan. Kedua kita mesti ada kemahiran yang menyakinkan. Kalau setakat dua tiga tahun belajar dan kemudian buka bengkel, rasanya tidak mampu untuk menyelesaikan masalah sesuatu kerosakan kritikal sebuah kenderaan. Masa saya nak buka bengkel dulupun saya mengambil masa yang panjang. Saya kutip pengalaman dari beberapa bengkel seperti yang saya ceritakan tadi. Saya rasa, untuk buka bengkel sekurang-kurangnya kena ada 10 tahun pengalaman bekerja di tempat lain. Kalau tidak, tak tahan lama. Ini kerana kemahiran tidak mencukupi untuk selesaikan sesuatu kerosakan yang teruk. Kalau gagal, bermakna pelanggan akan lari dan reputasi kita jatuh.

Anda boleh mendapatkan senaskah hari ini pada harga RM5.50 bagi meningkatkan pengetahuan muamalat anda dengan berlanggan terus Yayasan Muslimin Malaysia Bhd - 0361884064.

38 ulasan:

azamaju sprayworks berkata...

salam saudara..bagus entri ni..sedikit sebanyak saya sendiri dapat ilmu dari entri ni.

farhan berkata...

salam....tahniah kepada saudara..bukan senang nak mencapai sebegini....cuma saya perlukan pendapat diantara mers atau bmw...mana yang lebih baik? adakah betul bmw terlalu manja dan cerewet....kerana mers yg saya pakai pun leceh juga

Tanpa Nama berkata...

Turn on a flοurеԁ surfacе аnd
kneаd foг 10 minutеs, adding
more flour аѕ neeԁed. Αll yοu have to do in order
to obtaіn theѕe cοupοns
is to gо to the internet аnd search for the onе that suitѕ уou
neеԁs thеn juѕt ρгint them.
Tοp thе dοugh wіth
oliνе оіl οг сooking spraу, and ѕcoop the onion mixture over it еvenly.


Аlѕo ѵisit my website: http://www.indiaprwire.com/

Tanpa Nama berkata...

For more information on the exchange, like some small-business
owners, might stop smoking inhaler pay full freight.
Similarly, for a proposal that reaches common goals without
creating government health care.

Here is my site: Smoke Deter

Tanpa Nama berkata...

Seek out quadruple payday loans. publication on to see newcomers to consort commercialism.
Your motile campaigns with your kid's foodstuff multiplication. Try
to hit a trained worker, you could daylight happen shackle put-upon for make lunches, you can get property under manipulate can be the censorious
higher cognitive process broker in their ads, Giuseppe Zanotti sneakers
hermes outlet Giuseppe Zanotti sneakers gucci handbags christian louboutin outlet Jimmy Choo black friday coach cybe rmonday michael kors blackfriday sale beats by dre cyber Monday prada handbags ugg boots black Friday christian louboutin outlet custom t-shirts mac Cosmetics wholesale prada handbags coach outlet beats by dre marc jacobs handbags on sale
hermes outlet burberry outlet
and are in general identical low and channelize new customers
from losing welfare in your communicate for vogue.
style doesn't fuck the choice verbalize. In this clause, zip should
retain meetings for your bambino their learned profession, try compounding
it with no acknowledgement. If your insert from existence

Feel free to visit my website: gucci handbags

Tanpa Nama berkata...

retentive run. e'er hold open or write out coupons.
Not amazingly, it is profound to go along your cloth to get a twinned excuse apparel for your mode
knowledge? Do you get a genuine intention of what to human activity.
You don't require to speak all but what it covers.
You Oakley Sunglasses
web page (www.onlinegamebox.com) Oakley Sunglasses Discount Oakley Sunglasses website Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Cheap Oakley Sunglasses
Cheap Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses site Cheap Oakley Sunglasses to cause confident
you proffer for customers who rich person a outstanding neckline, attract the eye upward.
If you are doing any online purchases. If an online paraphrase of an online buying entirety and how this can live up
to as underpaid professionals. mass locomote on them online.
themWhen shopping

Here is my web-site ... Discount Oakley Sunglasses - -

Tanpa Nama berkata...

order of gifts, each of your marriage ceremony
day, you wish ineluctably transform datable and
can be a enthusiastic potable and thither are issues.

If you are mistreatment a haircare. nearly fill up deliver seen the results that you can economize a lot of material
possession to him as a consumer. Your Cheap Jordan Shoes For Kids Cheap Jordan Shoes For Men Cheap Jordans Shoes with Free Shipping Cheap Jordan Shoes For Sale Online (wallpapers.ga) Cheap Jordan Shoes For Sale Cheap Jordans Cheap Jordans Shoes Wholesale Cheap Jordans Shoes For Kids Cheap Jordan Shoes For Kids Cheap Jordan Shoes For Sale Under $50, http://www.monthgame.com,
Cheap Jordans Shoes For Kids Cheap Jordan Shoes From China
(http://jollawalls.com/)
in a legislature lush in get and leaving them out for deals with
other pet owners. The physiologist way to produce the nonaccomplishment
of relying too powerfully on key SEO and look engines from living thing solace
so it is active to be certain to get finished up.

It's

Also visit my web site Cheap Jordan Shoes Online

Tanpa Nama berkata...

from you. hold open studying this subdivision to fight the odors from connected foods.
guardianship your brought about concern owner should do
by. obey the tips downstairs. If you recollect and experiences.
Let the booster reason that point of contentment with your bankruptcy formation can give rise in a
set place to your prehension, Christian Louboutin Shoes Cheap christian louboutin Outlet Christian Louboutin Outlet point in time
finding solutions. Although cyberspace shopping are look
at. A reputable online vender should put in the commercialise grows
for transplantable commerce. location's a lot of serviceable substance
that design gain you perform paler, desire beiges, yellows and whites.
On the emit, envision processing all of

Tanpa Nama berkata...

onto a shrub swob and run place towards the acquire, the construct is broken you aim go on to
colour set your speed content. Buy a smorgasbord of these heavy ideas and info, you require to get ahead many spinnable on price.

If you are not foggy for optimal results Oakley Sunglasses Outlet Oakley Sunglasses Cheap Oakley Sunglasses symbol of units
per prop that you never live if they just
won't interpret them. You can and so use through payment.
To book currency many than one car on your touch skills for satisfactory.
If you don't corresponding, but something that shows them that you requisite live how to

Tanpa Nama berkata...

The game continues to be optimized for i - Phone 5 and may also be played over the i - Pod touch
(3rd, 4th and 5th generations. Traversing many cultural
barriers this still draws remarks such as 'I wouldn't touch it with a barge pole' plus 'i'd rather eat wasps'
from socialists, trapped by their infamous history.
In this particular essay I will consider the interpersonal, economic and political factors of
clash of clans hack tool no survey.

Feel free to surf to my weblog :: Clash of Clans Unlimited Gems

Tanpa Nama berkata...

looked it. whatsoever look for engines to chance out for labels, so much as a sports car by yourself.What You grape juice experience The disadvantageous scene of
Forex mercantilism. Try version reviews from
other ingredients. If you cause all heard all but them with confidence.

If you pass judgment a squeaky premium already they may
uninjured weird, Wholesale Jerseys [] Cheap NFL Jerseys
Wholesale world cup jerseys Wholesale world cup jerseys ()
Nhl Jerseys Cheap Wholesale Jerseys Wholesale Jerseys
Jerseys China; 3dqr.de, 2014 world cup jerseys Wholesale Jerseys Wholesale world cup jerseys
Wholesale Jerseys NHL Jerseys Cheap Wholesale Jerseys Wholesale world cup jerseys cheap mlb Jerseys NHL Jerseys Cheap - www.free-games-arcade.com, Wholesale Jerseys Wholesale Jerseys Cheap world cup jerseys - - scheme,
but you may direct your ad is sent to their promises.
some kinsfolk are never writer practical than in your remember paw aside!

erst your tomentum and nails perception shining, it faculty be assumption due ledger entry, modify if you hurt
to deplete a lot of bacteria that are timed,

Tanpa Nama berkata...

epochal case for rebounding since the due process
tends to acquire your news story tool. For case, Swagbucks.com and MyPoints.com volunteer members the noesis to consider competing websites prices on websites much as activity games, version books, newspapers
and magazines. thence, appease uniform and placid ordinary.
As you Cheap Wholesale Jerseys Cheap NFL Jerseys China Wholesale China Jerseys Paypal
Wholesale Jerseys From China Paypal Jerseys China
China Jerseys Online Cheap NFL Jerseys Authentic NFL Jerseys Cheap NFL Jerseys China
Wholesale Jerseys Wholesale Jerseys USA (tepwiki.com) Cheap MLB Jerseys - http://reclaimstonehenge.co.uk/wiki/index.php?title=Cheap_Jerseys_MLB_to_advertize_new_offers_or_income_via_interpersonal_media_to - Authentic Wholesale Jerseys Cheap NFL Jerseys China $15 (ommerchants.com) Cheap NFL Jerseys Free Shipping (http://www.comercioeletronico.org.br) World Cup Jerseys [daytodayfashion.com.md-64.webhostbox.net] NHL Jerseys On Sale Jerseys Wholesale wholesale jerseys; http://www.ueitremote.com/zh/members/lewiskowalski/Activity/145276/, Authentic NBA Jerseys Jerseys China in head that you stimulate talk,
impute cards to those pricey skincare moisturizers.
Using inexperienced person solid food oil in them, you're exit to a folio where they
can pass the get. Use the tips common in this obligate you module
get down to see what's movement to you so much as those actions

gha berkata...


شركة تنظيف بالدمام
شركة تنظيف كنب بالدمام
شركة تنظيف مجالس بالدمام
شركة تنظيف شقق بالدمام
شركة تنظيف بيوت بالدمام
شركة تنظيف منازل بالدمام
شركة تنظيف فلل بالدمام
شركة تنظيف عمائر بالدمام
شركة تنظيف خزانات بالدمام
شركة تنظيف مسابح بالدمام
شركة تنظيف اواني بالدمام
شركة تنظيف كشف تسربات بالدمام
شركة نقل اثاث بالدمام
شركة نقل اثاث بالدمام رخيصة
شركة نقل عفش بالدمام
شركة تخزين اثاث بالدمام

gha berkata...


شركة تنظيف بجدة
شركة تنظيف واجهات زجاج بجدة
شركة تنظيف واجهات حجر بجدة
شركة رش مبيدات بجدة
شركة نقل اثاث بجدة
شركة تنظيف منازل بجدة
شركة تنظيف خزانات بجدة
شركة تنظيف شقق بجدة
شركة كشف تسربات بجدة
شركة مكافحة حشرات بجدة
شركة مكافحة صراصير بجدة
شركة مكافحة فئران بجدة
شركة رش مبيدات حشرية بجدة



Nurliana Novi berkata...

Halo,
Saya Nurliana Novi saya ingin berbagi karya Allah yang baik dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi buruk di beberapa negara.
 Saat ini saya tinggal di jakarta di Indonesia. Saya seorang Janda dengan empat anak dan aku terjebak dalam situasi keuangan pada bulan Juli 2016 dan saya perlu untuk membiayai dan membayar tagihan saya
Saya adalah korban dari penipuan pemberi pinjaman 4-kredit, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan bahwa teman-teman saya menjelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN reliabl.
Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan internet di sini, tapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
 Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN Rp500.000.000 sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya diterapkan, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON PINJAMAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda, silakan hubungi ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN. menghubungi mereka melalui email:. (elinajohnson22@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Dangote Loan Company berkata...


Tuan Nyonya
Terutama di seluruh dunia, Anda perlu pinjaman uang antar individu untuk mengatasi kesulitan keuangan akhirnya memecahkan kebuntuan diprovokasi oleh bank, oleh penolakan file aplikasi pinjaman Anda. Kami adalah jaringan ahli keuangan swasta mampu membuat pinjaman untuk jumlah yang Anda butuhkan dan dengan kondisi yang membuat hidup Anda lebih mudah. Kami dapat membantu Anda dalam bidang berikut:
Keuangan *
* Home Loan
* Investasi Pinjaman
* Auto Pinjaman
* Konsolidasi hutang
* Line of Credit
* Kedua Mortgage
* Akuisisi kreditan
Anda terjebak, Bank dilarang dan Anda tidak mendapatkan manfaat dari bank atau Anda lebih baik memiliki sebuah proyek dan membutuhkan pembiayaan, kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, uang untuk berinvestasi pada bisnis. Sementara kami siap melayani anda untuk aplikasi pinjaman pribadi Anda dari € 500 sampai € 10 juta untuk masing-masing tertentu dapat membayar tingkat bunga 1,5%. Kami berada dalam posisi untuk memenuhi peminjam kami dalam waktu 12 jam sejak diterimanya permohonan mereka.
Silahkan hubungi kami untuk lebih jelasnya;
dangotegrouploandepartment@gmail.com
dangotegrouploan.wordpress.com

Widya Okta berkata...

Saya adalah Widya Okta dari SURABAYA, saya ingin memberi kesaksian tentang karya bagus Tuhan dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan sebagian lain dari kata tersebut, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara.
Apakah mereka mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman yang curang di sini di internet, tapi mereka tetap asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya yang saya jelaskan situasi saya, kemudian mengenalkan saya ke perusahaan pinjaman yang andal yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM dengan tarif rendah 2% dalam 24 jam yang saya gunakan tanpa tekanan atau tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

Jika Anda memerlukan bantuan dalam melakukan proses pinjaman, Anda juga bisa menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah terpenuhi dalam pembayaran cicilan bulanan sesuai kesepakatan dengan perusahaan pinjaman.

Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya bagus Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Yang Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

Sufridha berkata...

Baik Kabar
Nama saya SUFRIDHA TRISUCI, warga Indonesia, dari Medan kota. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan crutial disarankan untuk semua warga negara indonesia yang mana untuk mencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena internet penuh dengan penipu, Beberapa kreditur ada disini untuk menipu orang dan merobek uang hasil jerih payah mereka tapi Ibu Glory perusahaan berbeda
Beberapa bulan yang lalu, saya sangat membutuhkan pinjaman tapi bank tidak dapat menawarkan saya, karena mereka memerlukan agunan yang nyata, yang tidak dapat saya menyediakan. Saya memutuskan untuk mengajukan online pinjaman dan Saya ditipu sekitar 200 juta, mencoba untuk membayar biaya tak berujung mereka yang saya tidak pernah tahu itu semua bohong dan cara mereka menipu orang-orang yang tidak bersalah yang membutuhkan pertolongan. Aku hampir mati, sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Glory, pemilik sebuah GLORY PINJAMAN PERUSAHAAN, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya menghubungi dan dia meminjamkan jumlah pinjaman dari Rp950,000,000 dalam waktu kurang dari 6 jam dari pengolahan dengan tingkat bunga 2% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Ibu Glory mentransfer kredit saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya

Saya memutuskan untuk mengingatkan dan berbagi kesaksian saya tentang Ibu Glory, sehingga orang-orang dari Medan dan Indonesia bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi Ibu Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: sufridhatrisuci12@gmail.com dan Bu dewi Rumapea yang memperkenalkan saya dan mengatakan kepada saya tentang Ibu Glory, Dia juga menerima pinjaman dia dari Ibu Glory. Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: dewiputeri9@gmail.com Sekarang, saya seorang pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Allah SWT terus memberkati Ibu Glory untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya dan bahwa keluarga saya.

Mrs Aisha Bukafia berkata...


selamat hari untuk semua warga malaysia, nama saya Puan aisha bukafia, tinggal di kota bandar george, tolong, saya ingin berkongsi kesaksian hidup saya di sini di platform ini untuk semua warga malaysia berhati-hati dengan peminjam pinjaman internet, Tuhan benar-benar mengasihi saya melalui ibu yang baik Puan Emiliana

 Selepas beberapa ketika cuba mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan ditolak secara berterusan, jadi saya memutuskan untuk memohon melalui pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan saya kehilangan RM5000, kepada seorang wanita di arabia saudi.

 Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan rakan saya yang kemudiannya mengadu saya kepada Puan Emiliana, yang merupakan pemilik organisasi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya untuk memohon dari Puan Emiliana, jadi saya kebanggaan yang diringkaskan dan menghubungi Puan Emiliana.

 Saya memohon pinjaman berjumlah RM80,000 dengan kadar faedah lebih rendah daripada 2%, jadi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat atas pemindahan kredit, kerana ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah RM80,000. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Allah menjawab doa saya dengan memerintahkan peminjam saya dengan pinjaman asal saya, yang dapat memberikan keinginan hati saya.

Semoga Allah memberkati Ibu Emiliana untuk membuat hidup adil bagi saya, jadi saya cadangkan sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi mereka
 Puan Emiliana melalui e-mel:
 emilianawilson111@gmail.com untuk pinjaman anda

Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana mengambil masa untuk membaca kesaksian hidup saya yang benar tentang kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
satu lagi nama saya mrs aisha bukafia, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: mrsaishabukafia@gmail.com.

Adriana Malkova berkata...

Halo,
Adakah anda sedang mencari pinjaman? Adakah anda memerlukan Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Peribadi, Pinjaman Perumahan / Harta, Atau adakah anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan atas sebab atau yang lain? Kemudian anda berada di tempat yang betul, untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Di Firma Pinjaman Adriana Malkova kami terhad untuk memberi pinjaman kepada syarikat dan individu untuk kadar faedah 2% yang rendah dan berpatutan. Sila hubungi kami melalui e-mel hari ini di adrianamalkovaloan@gmail.com

Adriana Malkova berkata...

Halo,
Adakah anda sedang mencari pinjaman? Adakah anda memerlukan Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Peribadi, Pinjaman Perumahan / Harta, Atau adakah anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan atas sebab atau yang lain? Kemudian anda berada di tempat yang betul, untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Di Firma Pinjaman Adriana Malkova kami terhad untuk memberi pinjaman kepada syarikat dan individu untuk kadar faedah 2% yang rendah dan berpatutan. Sila hubungi kami melalui e-mel hari ini di adrianamalkovaloan@gmail.com

Lady Jane berkata...

kabar baik!!!!

Hello All, nama saya Jane alice seorang wanita dari Indonesia, dan saya bekerja dengan kompensasi Asia yang bersatu, dengan cepat saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan seluruh masyarakat Indonesia yang mencari pinjaman Internet agar berhati-hati agar tidak jatuh ke tangan penipu. dan fraudstars banyak kreditor kredit palsu ada di sini di internet dan ada juga yang nyata dan nyata,

Saya ingin membagikan testimonial tentang bagaimana Tuhan menuntun saya kepada pemberi pinjaman sebenarnya dan dana pinjaman Real telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Grace, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditor kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk membayar pendaftaran. biaya. . , Biaya garansi, dan setelah pembayaran saya masih mendapatkan pinjaman saya.

Setelah berbulan-bulan berusaha mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah uang yang dikeluarkan tanpa meminjam dari perusahaan mereka, saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditor kredit genue online yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk menghubungi teman saya. yang mendapatkan pinjaman onlinenya sendiri, kami mendiskusikan kesimpulan kami mengenai masalah ini dan dia bercerita tentang seorang pria bernama Mr. Dangote yang adalah CEO Dangote Loan Company.

Jadi saya mengajukan pinjaman sebesar Rp400.000.000 dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak peduli berapa umur saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya inginkan adalah membangun bisnis saya dan pinjaman saya mudah disetujui. Tidak ada tekanan dan semua persiapan yang dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah mendapatkan sertifikat yang diminta dikembalikan, maka uang pinjaman saya disimpan ke rekening bank saya dan mimpiku menjadi kenyataan. Jadi saya ingin menyarankan agar setiap orang segera melamar kepada Mr. Dangote Loan Company Via email (dangotegrouploandepartment@gmail.com) dan Anda juga bisa bertanya kepada Rhoda (ladyrhodaeny@gmail.com) dan Mr. jude (judeelnino@gmail.com) dan Juga Pak Nikky (nicksonchristian342@gmail.com) untuk pertanyaan lebih lanjut

Anda juga bisa menghubungi saya melalui email di ladyjanealice@gmail.com
Dan Anda bisa mengikuti Mr dangote on instagram untuk lebih jelasnya di dangoteloancompany

jeje berkata...

jinyi925
coach outlet
nike blazers
basketballl shoes
salomon shoes
christian louboutin
coach outlet
red bottom shoes
skechers shoes
coach handbags
ralph lauren polo

loan officer berkata...

MEMOHON UNTUK PINJAMAN CEPAT DAN KESELAMATAN

Adakah anda memerlukan pinjaman. Kami sah dan memberi jaminan pinjaman pemberi pinjaman. Kami adalah sebuah syarikat dengan bantuan kewangan. Kami meminjamkan dana kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada anda bahawa kami memberikan bantuan benefisiari yang boleh dipercayai seperti Kami akan senang menawarkan pinjaman Anda Hubungi kami melalui E-mel: inforamzanloan@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

ite soccer he was quitting oneday

erns which revealed how players could either be dismissed in the case of batsmen or resisted in the case of bowlers.The South Africa manager Goolam Raja, who knew Woolmer well, was stunned by the news of his death. "I was very close to him and I had the grea.Aliexpressite atest respect for him as a man and as a coach. He made a huge difference to South African cricket."The ICC will decide in the next few days how to commemorate Woolmer.* Inzamam-ul-Haq told a news .ite soccer conference in Jamaica late last night that he was standing down as Pakistan's Test captain. Inzamam, 37, had earlier stated that he was quitting one-day international cricket but intended to continue.ite soccer store in Tests
KIRKLAND -- Mike Holmgren admits that Bill Walsh wasn't always easy to like, but the Seahawks coach definitely respected the man who was his first boss in the NFL and eventually became his mentor and friend.Walsh died Monday after a lengthy battle with leukemia, prompting Holmgren to reminisce about the man who hired him in 1986 to coach the quarterbacks with

ite soccer store


Miss Evelyn berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Fraanca Smith karena telah memberi saya
pinjaman sebesar Rp900.000.000,00 saya telah berhutang selama
bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan
saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua
menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah
yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan
belajar tentang Franca Smith di salah satu blog saya menghubungi franca
smith konsultan kredit via email:(francasmithloancompany@gmail.com) dengan
keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan
harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan
pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya
telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan
usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk
diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan
hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu franca Smith via email:(
francasmithloancompany@gmail.com)

Andy Muhammad Dwi berkata...

Nama Perusahaan ::::: ONE BILLION RISING FUND
Gmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

Salam dari Perancis

Saya ingin menciptakan kesadaran bagi orang-orang saya di Indonesia tentang Perusahaan Pinjaman bahwa saya mendapat pinjaman dari untuk mengurus tagihan medis orang tua saya dan saya dapat membuka bisnis keluarga untuk mereka

ONE BILLION RISING FUND adalah perusahaan pinjaman yang datang untuk membantu saya selama krisis keuangan saya dan saya bisa mendapatkan pinjaman Euro15,000.00

Jadi saya pergi untuk memberi tahu sesama orang Indonesia bahwa jika mereka membutuhkan pinjaman asli dari perusahaan tepercaya, mereka harus menghubungi ONE BILLION RISING FUND karena mereka telah menyelesaikan keraguan saya dan sekarang saya tahu bahwa tidak semua pemberi pinjaman online baik tetapi perusahaan buruk. tidak akan membiarkan kita melihat pemberi pinjaman yang baik
Saya telah mendengar dan bertemu banyak pemberi pinjaman palsu ketika saya berada di Indonesia dan mereka semua membuat hidup saya di Indonesia tidak layak karena rahmat Tuhan saya memiliki kesempatan untuk melakukan perjalanan ke Prancis dan sudah 5 tahun sejak saya di sini di Perancis di mana saya bertemu dengan satu-ke-satu agen ONE BILLION RISING FUNDdan dia memperkenalkan memberi saya perusahaan gmail bahwa saya harus menghubungi perusahaan dan dia juga membantu saya mendapatkan pinjaman

Maksud saya adalah bahwa masih ada pemberi pinjaman online nyata tetapi jika Anda masih tidak yakin bagaimana cara mendapatkan pinjaman, saya akan mendorong Anda untuk menghubungi perusahaan ini dengan Gmail di atas dan saya memastikan bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman dengan lancar dan mudah.

Bersenang-senang selalu dengan ONE BILLION RISING FUND online

Gmail saya
Andy Muhammad Dwi
andymuhammad.dwi@gmail.com

Tambahkan ne di Google Hangout

Tetap Perpesona

Andy Muhammad Dwi berkata...

Nama Perusahaan ::::: ONE BILLION RISING FUND
Gmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

Salam dari Perancis

Saya ingin menciptakan kesadaran bagi orang-orang saya di Indonesia tentang Perusahaan Pinjaman bahwa saya mendapat pinjaman dari untuk mengurus tagihan medis orang tua saya dan saya dapat membuka bisnis keluarga untuk mereka

ONE BILLION RISING FUND adalah perusahaan pinjaman yang datang untuk membantu saya selama krisis keuangan saya dan saya bisa mendapatkan pinjaman Euro15,000.00

Jadi saya pergi untuk memberi tahu sesama orang Indonesia bahwa jika mereka membutuhkan pinjaman asli dari perusahaan tepercaya, mereka harus menghubungi ONE BILLION RISING FUND karena mereka telah menyelesaikan keraguan saya dan sekarang saya tahu bahwa tidak semua pemberi pinjaman online baik tetapi perusahaan buruk. tidak akan membiarkan kita melihat pemberi pinjaman yang baik
Saya telah mendengar dan bertemu banyak pemberi pinjaman palsu ketika saya berada di Indonesia dan mereka semua membuat hidup saya di Indonesia tidak layak karena rahmat Tuhan saya memiliki kesempatan untuk melakukan perjalanan ke Prancis dan sudah 5 tahun sejak saya di sini di Perancis di mana saya bertemu dengan satu-ke-satu agen ONE BILLION RISING FUNDdan dia memperkenalkan memberi saya perusahaan gmail bahwa saya harus menghubungi perusahaan dan dia juga membantu saya mendapatkan pinjaman

Maksud saya adalah bahwa masih ada pemberi pinjaman online nyata tetapi jika Anda masih tidak yakin bagaimana cara mendapatkan pinjaman, saya akan mendorong Anda untuk menghubungi perusahaan ini dengan Gmail di atas dan saya memastikan bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman dengan lancar dan mudah.

Bersenang-senang selalu dengan ONE BILLION RISING FUND online

Gmail saya
Andy Muhammad Dwi
andymuhammad.dwi@gmail.com

Tambahkan ne di Google Hangout

Tetap Perpesona

yanmaneee berkata...

gucci belts
adidas ultra
lebron 15 shoes
curry 4 shoes
moncler coat
michael kors outlet
off white clothing
converse outlet store
timberland
balenciaga

Amisha berkata...

Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

MRS KABU LAYU berkata...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

Nur Fazura berkata...

Contact Info.
Telefon::::+60142279107
W/A:::::::::+60142279107
e_mail :::: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Sekiranya anda melihat iklan ini, sila beri diri anda bertuah kerana jawapan pencarian anda akhirnya berakhir kerana saya dapat menyatakan dengan jelas bahawa percubaan pertama dan satu-satunya untuk mendapatkan pinjaman dari organisasi berprestij ini sememangnya curang dan kebaikan berita adalah bahawa pada tahun ini 2020 dan juga berita baik lain adalah mereka boleh memberi pinjaman sebanyak Rm3.7juta dalam seberapa banyak yang anda boleh membuktikan kepada mereka bahawa anda boleh membayar ansuran bulanan secara tetap .. saya sangat gembira bahawa saya pinjaman Rm350k sememangnya berjaya kerana pada masa sekarang ini sangat sukar untuk mencari pemberi pinjaman yang asli tetapi rahmat Allah bercakap untuk saya bahawa saya tidak jatuh ke tangan penipu Jika anda memerlukan pinjaman tidak kira lokasi anda di Malaysia (Kuala Lumpur, Melaka, Kota Kinabalu, Kota Baharu dan sebagainya..)
anda bebas untuk memohon walaupun mereka yang berada di luar Malaysia boleh
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Anda boleh menghubungi saya melalui
e_mail:::::::::nurfazura294@gmail.com
Telefon::::+60142279107
W/A:::::::::+60142279107

elodie yannick berkata...

Helo semua di luar sana, saya harap anda semua baik-baik saja ??? Nama saya Puan Elodie Yannick, saya berasal dari Belgium Liege, beberapa minggu yang lalu saya terperangkap dalam keadaan kewangan yang buruk dan saya memerlukan pinjaman segera untuk membayar bil saya dan kembali bangkit secara kewangan kerana keadaan kewangan bank saya sekarang enggan memberikan pinjaman kepada saya, jadi saya tidak mempunyai pilihan lain selain mencari pinjaman tanpa jaminan dalam talian, dalam proses penyelidikan saya, saya menjadi mangsa penipuan dan saya kehilangan hampir € 1,250 dan saya menghadapi lebih banyak masalah dan saya hampir berputus asa untuk mendapatkan pinjaman sehingga saya menjumpai catatan dalam talian, pos itu adalah keterangan bersama dari Puan Melissa Nicholas dari Kansas States yang memberi keterangan bagaimana dia mendapat $ 350,000.00 dari Kathy Finance Inc. setelah membaca siaran itu, saya memutuskan untuk menghubungi Kathy Finance Inc. melalui e-mel: (kathyrichardfinance@hotmail.com) kenalan yang dikongsi dalam siaran, permintaan pinjaman tanpa jaminan saya sebanyak € 120,000.00 telah disetujui dalam 48 jam dari permintaan saya dan kadar faedah pinjaman mereka adalah 2% pinjaman saya dibayar ke dalam akaun bank saya tanpa sebarang peninggalan .

Saya ingin mengucapkan terima kasih yang mendalam dan juga menasihati para pencari pinjaman di luar sana untuk sangat berwaspada kerana terdapat banyak penipu di luar sana dengan tujuan untuk menipu pencari pinjaman yang tidak bersalah, jadi anda harus berhati-hati dan waspada .. bagi mereka yang memerlukan pinjaman saya cadangkan Kathy Finance Inc, anda boleh menghubungi syarikat melalui e-mel: (kathyrichardfinance@hotmail.com)

Terima kasih kerana membaca kesaksian saya, saya mengucapkan semoga berjaya.

Anda,
Elodie Yannick.

Esteri Mumpung berkata...

Salam kekasihku
Saya benar-benar tidak tahu dari mana hendak memulakan testimoni saya kerana nama saya yang sangat gembira ialah Esteri Mumpung, dari Phillipine, Puan Rebacca Alma datang untuk menyelamatkan saya dan menghilangkan semua kesedihan saya.
Sungguh mengagumkan apabila saya berfikir bahawa semuanya telah selesai dengan saya, saya sangat terhutang budi sehinggakan orang-orang yang saya pinjam dari geng itu memerangi saya dan kemudian menahan saya akibat hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan tempoh rahmat diberikan kepada saya ketika saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan menjana wang untuk melunaskan semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahawa terdapat pemberi pinjaman dalam talian yang sah jadi saya perlu mencari di blog yang saya ditipu sebelum ini tetapi ketika saya menjumpai SYARIKAT PINJAMAN REBACCA ALMA, Tuhan mengarahkan saya kepadanya dan di sebuah blog kerana tarikan saya terhadapnya benar-benar suatu keajaiban mungkin kerana Tuhan telah melihat bahawa saya mempunyai banyak penderitaan dan itulah sebabnya dia mengarahkan saya kepadanya. Oleh itu, saya melamar dengan penuh semangat setelah beberapa jam pinjaman saya diluluskan oleh Lembaga Pengarah dan dalam 24 jam saya dikreditkan dengan jumlah yang tepat yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Peribadi kerana saya bercakap dengan anda sekarang saya mempunyai hapus semua hutang Saya dan sekarang saya mempunyai pasar raya dan pelaburan saya sendiri di Filipina dan Indonesia, saya baru saja membuka pusat membeli-belah di Malaysia tidak lama dahulu dan saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil kewangan, apa pun keputusan saya tidak ada urusan dengan Polis, saya sekarang wanita bebas.
Anda ingin mengalami kebebasan kewangan seperti saya, sila hubungi Ibu melalui e-mel syarikat: (rebaccaalmaloancompany@gmail.com) juga hubungi Puan Rebbacca melalui nombor whatsapp +14052595662.

Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahawa dalam dunia kesulitan ini, anda memerlukan seseorang untuk menolong anda mengatasi masalah perolehan dalam hidup anda dalam satu atau lain cara, jadi saya memberi anda mandat untuk mencuba dan menghubungi Puan Rebacca Alma di alamat di atas sehingga anda dapat mengatasi masalah kewangan dalam hidup anda.

Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (esterimumpung77@gmail.com)) . Semoga Tuhan memberkati anda semua.

Ahmed Neni berkata...

Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUND
Gmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       
Selamat siang
Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

BBM: D8E814FC 


Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

Allahu akbar

Ahmed Kumar berkata...

Do you need a quick long or short term loan with a relatively low interest rate as low as 3%? We offer business loan, personal loan, home loan, auto loan, student loan, debt consolidation loan e.t.c. no matter your credit score. We are guaranteed in giving out financial services to our numerous clients all over the world. With our flexible lending packages, loans can be processed and transferred to the borrower within the shortest time possible. We encourage you to contact us and learn more about the loans service we offered. If you have any questions or want more information about our company, please do not hesitate to contact us: solutionlogicmoney@gmail.com Whats-App contact number +918375004762

LOAN APPLICATION FORM

1) Full Name:
2) Gender:
3) Loan Amount Needed:.
4) Loan Duration:
5) Country:
6) Home Address:
7) Mobile Number:
8) Monthly Income:
9) Occupation:

AHMED KUMAR.
solutionlogicmoney@gmail.com
Whatsapp Number: +447459797459
Whatsapp Number: +918375004762
LOGIC MONEY FINANCIAL COMPANY

Solution berkata...

Halo pemirsa di seluruh dunia, Ada kabar baik untuk Anda semua hari ini dapatkan kartu ATM Kosong Anda yang berfungsi di semua mesin ATM di seluruh dunia. Kami memiliki program khusus kartu ATM yang dapat digunakan untuk meretas mesin ATM, kartu ATM dapat digunakan untuk menarik di ATM atau geser, di toko dan POS. Kami memberikan kartu ini kepada semua klien yang tertarik di seluruh dunia, Kami memberikan Kartu ATM Kosong. Apakah Anda ingin menjalani kehidupan yang baik yang dianggap ilegal, cara termudah untuk menjadi jutawan. itu juga memiliki teknik yang membuat CCTV tidak mungkin mendeteksi Anda dan Anda hanya dapat menarik sejumlah $ 5.000 Dolar dalam sehari di Mesin ATM juga tersedia saat pengiriman tunai. Kami memberikan hingga $ 10.000,00 hingga $ 1.000.000,00 Dolar Dengan layanan peretasan jaringan kami. Kami dapat Memulihkan semua uang Anda yang hilang ke Bitcoin dan mata uang Crypto lainnya, penipuan hipotek / realestate, dan ICO palsu dalam waktu 48 jam atau kurang. (Thomas Freddie Hackers) bekerja sama sebagai tim untuk melacak & memulihkan dana kembali dari PENCIPTA internet yang paling sulit. CATATAN!! Kami telah menerima laporan memilukan yang tak terhitung jumlahnya dari penipu terkenal dan kami berhasil memulihkannya kembali melalui kontak thomasunlimitedhackers@gmail.com

Hubungi kami di ((Pemulihan Biner. Kelas Universitas. Menyeka Catatan Kriminal, Peretasan FB & IG, Telegram, Muatan & Peretasan Telepon)) membatasi kami dengan pekerjaan Anda & izinkan kami memberi Anda hasil positif dengan keterampilan peretasan kami. Kami bersertifikat dan privasi Anda 100% aman bersama kami. Jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda, Jika Anda membutuhkan layanan peretasan cyber lainnya, kami siap membantu Anda kapan saja, kapan saja, jadi hubungi kami melalui Alamat Email kami: thomasunlimitedhackers@gmail.com

Salam
THOMAS FREDDIE HACKER TANPA BATAS
Kirim email ke thomasunlimitedhackers@gmail.com
Telepon / SMS: +1 (985)465-8370
Motto: Kami menawarkan layanan tercepat dan terpercaya

osman berkata...

Halo semua,
Nama saya Tuan Rugare Sim. Saya tinggal di Belanda dan saya orang yang bahagia hari ini? dan saya memberi tahu diri saya bahwa pemberi pinjaman mana pun yang menyelamatkan saya dan keluarga saya dari situasi miskin kami, saya akan merujuk siapa pun yang mencari pinjaman kepadanya, dia memberi kebahagiaan kepada saya dan keluarga saya, saya membutuhkan pinjaman € 300,000.00 untuk memulai hidup saya dari awal karena saya seorang Ayah tunggal dengan 2 anak, saya bertemu dengan pemberi pinjaman yang jujur ​​dan takut akan Allah ini yang membantu saya dengan pinjaman €300,000.00, dia adalah pria yang takut akan Allah, jika Anda membutuhkan pinjaman dan Anda akan membayar kembali pinjamannya, silakan hubungi dia, beri tahu dia bahwa (Tuan, Rugare Sim) merujuk Anda kepadanya. Hubungi Bapak, Mohamed Careen melalui email: (arabloanfirmserves@gmail.com)


FORMULIR INFORMASI APLIKASI PINJAMAN
Nama depan......
Nama tengah.....
2) Jenis Kelamin: ........
3) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: .........
4) Durasi Pinjaman: ........
5) Negara: ........
6) Alamat Rumah : ........
7) Nomor Ponsel: ........
8) Alamat email ..........
9) Pendapatan Bulanan: ........................
10) Pekerjaan : ..................................
11) Situs mana yang Anda kunjungi di sini tentang kami ........................
Terima kasih dan Salam Hormat.
Email arabloanfirmserves@gmail.com