KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Mei 26, 2009

Sudah terlambat untuk Waheeda bersemuka, kata isteri Akhil Hayy

MAIZAWATI ketika ditemubual dalam program WHI di TV3 bersama Irin (dua dari kanan) dan NK (kanan) dan Ustaz Zawawi (kiri). - foto mStar oleh SITI AZIRA
SELANG dua hari selepas muncul dalam rancangan Nasi Lemak Kopi O di TV9, Maizawati Zainal, 33, isteri kepada penceramah bebas, penyanyi dan pengacara Ustaz Akhil Hayy tampil semula dalam rancangan Wanita Hari Ini (WHI) yang di TV3, baru-baru ini, lapor Siti Azira Abd Aziz untuk mSTAR.Online.

Buat kali kedua, dia dijemput untuk menjadi tetamu bagi topik ‘Ditinggalkan Suami’ bersama pakar motivasi Ustaz Zawawi Yusof yang dihoskan oleh aktres Norish Karman atau NK dan Irin Putri Azmi.

Dalam program ini, Maizawati atau selesa dipanggil Maiza menjawab segala persoalan mengenai hubungannya dengan suami yang dikatakan telah goyah sehingga mengambil jalan untuk bercerai sambil diselang-selikan dengan pendapat daripada Ustaz Zawawi.

Dia mengambil langkah untuk tampil menerusi media elektronik setelah bermuzakarah dengan rakan-rakannya kerana mahu bercerita secara langsung kepada masyarakat lebih-lebih lagi suaminya dikenali ramai.

Tambahnya, dia berharap dengan pendedahan itu tidak akan menimbulkan perkara yang kurang enak di kemudian hari.

Tidak berniat memburukkan sesiapa

Bagaimanapun, disebalik pendedahan demi pendedahan yang dilakukan oleh Maiza, dia akui tidak berniat untuk memburukkan sesiapa.

"Bagi saya, bukan hendak membuka aib sesiapa tetapi saya hendak pertahankan diri saya sebagai isteri di mana saya telah memfailkan kes ini di mahkamah dan menjawab persoalan masyarakat yang ingin tahu tentang sebab saya menuntut cerai.

Maizawati kelihatan tenang ketika menjawab setiap persoalan yang diajukan kepadanya.

"Jadi, saya hanya menerangkan bagi pihak saya dan saya tiada niat langsung untuk memburukkan mereka.

"Saya harap mereka faham bahawasanya apa keputusan yang saya buat ini, mereka harus terima dengan hati yang terbuka dan tiada niat langsung untuk membuatkan perkara ini lebih bermasalah," jawab Maiza sejurus selepas ditemubual dalam program itu.

Sudah terlambat jika Waheeda hendak bersemuka

Jika Waheeda dalam akhbar hari ini mengeluarkan kenyataan untuk mendedahkan perkara sebenar dan kecewa dengan apa yang diceritakan oleh Maiza kerana telah memburukkan dirinya.

Maiza menjawab, "Bagi saya, berani kerana benar dan takut kerana salah."

Diikutkan, masalah yang dihadapi oleh Maiza dan Akhil Hayy berlaku akibat orang ketiga. Kemungkinan jika ada berjumpa dengan Waheeda mungkin masalah ini dapat diselesaikan dan tidak menuding jari antara satu sama lain.

Namun begitu, Maiza yang mengakui tidak pernah berjumpa dengan Waheeda berkata dia tidak perlu bersemuka dengan wanita itu.

"Sepatutnya benda ni, dia (Waheeda) yang perlu berjumpa dengan saya dan hal ini harus ada kompromi. Saya dah tak nak cakap banyak lagi.

Yang pasti, saya tak nak besarkan lagi hal ini kerana keputusan sudah dibuat dan ia akan dibincangkan di mahkamah kelak," tegasnya.

Maizawati enggan menghubungi suaminya buat masa ini sehingga mendengar perbicaraan di mahkamah pada 2 Jun ini.

Diaju samada dia mempunyai keinginan atau tidak untuk berjumpa dengan Waheeda, Maiza menjawab, "Sepatutnya perkara ini tak perlu diperbesarkan. Kenapa kita nak ungkitkan perkara yang sudah berlaku. Perkara ini patut diungkit sebelum hal ini berlaku dan meletup.

"Hakikatnya sekarang, tiada guna dan faedahnya kalau dia nak buka pekung yang lama-lama pun kerana keputusan sudah dibuat dan saya pun telah memfailkan perkara ini di mahkamah. Jadi, tiada soal siapa yang nak jumpa siapa.

"Jika dia mempersoalkan siapa yang perlu jumpa siapa, seolah-olah dia hendak memperbesarkan hal ini sedangkan saya sudah cuba untuk membuat satu titik noktah supaya perkara ini tidak perlu berpanjangan dan berlarutan.

"Saya hanya hendak meleraikan apa yang telah berlaku," jelasnya.

Waheeda pernah tersilap menghubunginya

Pada mulanya, Maiza berkata dia tidak mempunyai nombor Waheeda dan tidak pernah menghubungi wanita itu, namun selang selepas lama berbual dengannya, Maiza baru teringat yang Waheeda pernah tersilap mendail nombor telefonnya dan terus tercetusnya perbualan antara mereka.

Dalam perbualan yang berlangsung sekitar tahun 2007 itu, Maiza berkata dia telah bertanya dengan Waheeda tentang sejauh mana gosip yang mengatakan wanita itu mempunyai hubungan dengan suaminya.

“Waktu itu, Waheeda mengaku yang dia tidak mempunyai apa-apa hubungan dengan suami saya,” cerita Maiza.

Masalah rumahtangga akibat orang ketiga?

Berdasarkan apa yang dijawab oleh Maiza, dia memberi gambaran bahawa masalah rumahtangganya berpunca daripada orang ketiga dan menafikan disebabkan masalah dalaman.

“Saya rasa kalau hubungan rumahtangga kami bermasalah, sudah lama saya ditinggalkan dan bukannya hari ini kerana saya tahu siapa suami saya.

“Bagi saya dia merupakan seorang suami yang sangat baik dan dia tidak mempunyai apa-apa masalah.

“Bagi hubungan kami, adatlah hubungan suami dan isteri. Perkara kecil takkan nak diperbesarkan tetapi saya rasa dia bukannya orang yang macam tu. Hubungan kami tiada apa-apa masalah.

“Dia masih memberi nafkah kepada saya dan anak-anak kerana kami tidak mempunyai apa-apa masalah.

“Saya lihat dia mula berubah apabila timbulnya gosip-gosip di media seperti gosip mereka selalu keluar bersama,” ujar Maiza.

Berusaha selamatkan rumahtangga

Menurut Maiza, bukannya dia tidak pernah berusaha untuk menyelamatkan rumahtangganya dengan Akhil namun akhirnya menemui jalan buntu yang tiada penghujungnya.

“Saya dah cuba berusaha dan tidak tahu di mana salahnya dalam hubungan ini.

“Saya cuba untuk berbincang demi mencari kata putus sama ada kami boleh bersama lagi atau tidak dan dia perlukan orang ketiga," beritahunya.

Dua tahun tahan sabar

Selepas suaminya sudah tidak pulang ke rumah sejak kali terakhir meminta izin untuk berkahwin lain pada Februari lalu, Maiza memfailkan tuntutan cerai pada awal bulan lalu di Mahkamah Rendah Syariah Ipoh dan kes ini akan dibicarakan pada 2 Jun ini, pukul 9 pagi.

Jelas Maiza, keputusan untuk memfailkan penceraian memang dibuat olehnya tanpa dipengaruhi oleh mana-mana pihak.

Akhil minta izin kahwin kali kedua

Mengimbas kembali tentang saat Akhil meminta izin untuk bernikah buat kali kedua, Maiza berkata pada mulanya dia tidak bersetuju dengan permintaan itu tetapi dengan sekelip mata dia berubah jawapan dan terus memberikan persetujuan pada hari itu juga.

“Saya terpaksa bersetuju apabila memikirkan jika itu adalah yang terbaik buatnya,” kata Maiza.

Tambahnya, dia nekad untuk membuat keputusan itu seolah-olah sudah tidak tahan sabar lagi setelah dua tahun memberi ruang kepada suaminya dan mengambil inisiatif samada gosip yang didengarinya sebelum ini adalah benar ataupun tidak.

Disoal samada suaminya mengetahui dan bersetuju dengan permohonan cerai ini, Maiza berkata:

“Saya rasa dia pasti tahu tentang permohonan cerai ini dalam bulan ini kerana pihak mahkamah ada menghantar surat. Tetapi samada dia bersetuju atau tidak, saya tiada komen.”

Enggan hubungi Akhil

Sehingga kini, Maiza berkata dia tidak menunjukkan apa-apa inisiatif untuk menghubungi suaminya itu.

“Bagi saya, selepas saya sudah nekad membuat keputusan untuk ke mahkamah, jadi saya tak perlu hubungi dia lagi,” ulasnya yang pernah menghantar Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) buat kali terakhir selepas mereka berunding pada Februari lalu.

Jelasnya, “Memang saya terpaksa membuat perbincangan menerusi SMS disebabkan mungkin Ustaz (Akhil) sedang sibuk untuk berbincang tentang apakah masalah yang mereka hadapi setelah saya memberi keizinan itu (untuk berkahwin).”

67 ulasan:

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 berkata...

masa giat dalam PAS dulu, perkara ini tidak pernah timbul. Tetapi selepas menyepi dari PAS dan menjauhkan diri dari PAS, Akhil semakin menjadi2. Dengan rambut panjangnya, dengan gossip2 liarnya, dengan bidang nyanyiannya dan bermacam2 lagi, bagi kami Akhil sekarang bukan macam Akhil yang kami kenali dan sayangi dulu lagi. Kami rindukan Ustaz Akhil Hay Rawa, bukan selebriti terkenal Akhil Hay.

Tanpa Nama berkata...

SABAR....
SABAR....

BERAPA BANYAK MAU SABAR laaa...

INI BARU UJIAN KECIL.. daripada ALLAH.
COBAAN... COBAAN...

BERCAKAP SENANG.
PRAKTIKAL hamPAS.

STAAD AKHILL ooo START AKHILL.
DAH MULA... GOSIP...GOSIP LIAR.

WARTAWAN SEBENARNYA PENCETUS SEGALANYA.

BILA BERCERAMAH... SEDAP PULAK MENGATA ORANG.
JATUH ATAS BATANG IDUNG SONDIRI...
CARI JALAN JUMPA TELAGA BUTA.

---daripada MULUT CELUPAR--=

Tanpa Nama berkata...

TERINGAT PULA KEPADA KETAM YANG NAK MENGAJAR ANAKNYA BERJALAN BETUL.

YANG MANA GAKNYA KES YANG LEBIH PARAH. KES USTAZ NI ATAU KES MAT REMPIT.

MAT REMPIT HANYA MELIBATKAN DIRI NYA SENDIRI, KES USTAZ NI MELIBATKAN ANAK ANAK YANG SEDANG MEMBESAR. KITA SELALU BACA BAHAWA ANAK ANAK YANG MEMBESAR DALAM KELUARGA YANG BERPECAH BELAH MENJADI REMAJA YANG BERMASAALAH. SAYA DOAKAN AGAR ISTERI USTAZ DAPAT MENDIDIK DAN MENTENTRAMKAN ANAK ANAK DENGAN JAYA. SEMOGA DI JAUHKAN ALLAH DARI ANAK ANAK USTAZ JADI MAT REMPIT.

Ibnu Ali berkata...

Teringat ketika Akhil masa giat ceramah ngan PAS. Ada dia kutuk waheeda dengan slang lagu wassini

"Maza taro? Tegedik,tegedik"

Sekarang siapa yang tergedik sapa? Waheeda depan mata baru hang tahu camna rasa... huhu

XGlamer berkata...

Sendiri mau ingat la ustaz,
Jangan kejar glamer..
Islam bukan barang dagangan...
kaset, CD ceramah ustaz byk lagi kat luar nun..Tolong Beli dan tengok balik..

Sapa ada cd/kaset ceramah Akhil, tolong poskan kat dia.

tak pun mintak pacik dan macik tu tolong ceramahkan ustaz ni....

Tanpa Nama berkata...

Wоw, incгediblе weblog ѕtructure!
Hοω lengthy havе you eνer been blogging fоr?
you make running а blοg loοk eаsy.
The totаl loоk of yоur sitе iѕ magnificent, lеt
alone the сontent!

My homеpage: http://Pikavippis.net
Feel free to surf my website - pikavippi

Tanpa Nama berkata...

Definitеly bеlievе that whісh you said.
Υour favοritе гeason ѕeemed
to be on the net the ѕimplеst thіng
to be awаre оf. Ι sаy to you, Ι definitely get annoyeԁ while
people thіnk about worries thаt they plainlу don't know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

Also visit my web page - www.zulutradeonline.com
Also see my page >

Tanpa Nama berkata...

Woω, amazing blоg foгmat! Hoω long
hаѵе you been blogging for? уou
makе running a blοg glаnce eаѕy.
The entіre glance οf your site is magnіficent, let alоnе the
content!

Feеl free to ѕuгf tо mу blog ::
www.alliholics.com
Feel free to visit my webpage :

Tanpa Nama berkata...

Hi to every οne, it's really a nice for me to pay a quick visit this site, it contains helpful Information.

My blog vapornine
My site >

Tanpa Nama berkata...

Hi this is kinԁ of of off topic but I waѕ wаnting to know if blogѕ
use WYSIWYG editors or if you hаνe to manuallу cοԁе ωith HTML.
I'm starting a blog soon but have no coding know-how so I wanted to get advice from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

Have a look at my webpage: samsung galaxy note 2
Feel free to visit my web page - galaxy note 2

Tanpa Nama berkata...

Hmm it seems lіkе your sіte ate
my first cοmment (іt waѕ extremely long) ѕo I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoyіng your blog.
I too am an aspiring blog wгiter but I'm still new to everything. Do you have any points for rookie blog writers? I'd
really аpρreciatе it.

Feеl free to νіsit my wеb ѕite :: social media agency
Feel free to visit my website - more followers on twitter

Tanpa Nama berkata...

We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your site provided us with valuable info to work on. You have done an impressive job and our whole community will be thankful to you.
Also visit my web page getting more instagram followers

Tanpa Nama berkata...

Hi, I do believe this іs a grеat ѕite.

I stumbleԁupon it ;) I may comе back yet agaіn since
i hаѵe saved as a favorite it. Money anԁ freedom is the gгeateѕt
ωay to change, maу you be rich аnd сontіnue to guide οther peoρlе.



my websіtе free texas hold em odds calculator
my site - hole in earth google earth

Tanpa Nama berkata...

It's a pity you don't have a donate button!
I'd definitely donate to this fantastic blog! I suppose for now i'll settle for bookmarking and
adding your RSS feed to my Google account. I look forward to fresh updates and will
share this site with my Facebook group. Talk soon!



Also visit my web page: akp
Also visit my webpage ... qoh

Tanpa Nama berkata...

I was suggested this web site by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my problem. You're amazing!
Thanks!

Here is my webpage; customize Your Amazon Description To Boost Sales

Tanpa Nama berkata...

I drop a comment each time I appreciate a post on a
website or I have something to contribute to the conversation.
It is triggered by the fire communicated in the post I looked at.
And after this post "Sudah terlambat untuk Waheeda bersemuka, kata isteri Akhil Hayy".
I was actually moved enough to leave a comment ;) I do have some questions for you if you usually do not mind.

Is it simply me or do a few of these remarks look as if they are left by brain dead
individuals? :-P And, if you are posting at other sites, I'd like to keep up with you. Could you make a list every one of all your shared pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

Look into my web page ... aaa fx
My web page: aaa fx

Tanpa Nama berkata...

I am sure this post has touched all the internet visitors,
its really really fastidious paragraph on building
up new website.

Stop by my page: get followers

Tanpa Nama berkata...

Fascinating blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog jump out.
Please let me know where you got your design. Thanks a lot

My weblog: manually convert 500 bit map images to JPEG images in one hour

Tanpa Nama berkata...

I love looking through an article that can make men
and women think. Also, thank you for allowing me to
comment!

Check out my homepage: optionfair

Tanpa Nama berkata...

Your style is very unique in comparison to other folks I've read stuff from. Thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I will just bookmark this site.


Check out my web blog :: graphic design

Tanpa Nama berkata...

Very nice article, just what I wanted to find.



Feel free to visit my page buy instagram followers ebay

Tanpa Nama berkata...

Wow, superb weblog layout! How long have you ever been running a blog for?
you made blogging glance easy. The entire glance of your site is fantastic,
let alone the content!

Feel free to visit my web-site ... healthy diet plan

Tanpa Nama berkata...

I like the hеlpful info уοu pгovіde
in уour аrtiсleѕ. I'll bookmark your weblog and check again here regularly. I am quite sure I will learn a lot of new stuff right here! Good luck for the next!

Here is my page chat rooms options

Tanpa Nama berkata...

Amazing! Thiѕ blog looks exactly like mу old one!
It's on a completely different topic but it has pretty much the same layout and design. Excellent choice of colors!

my blog :: Acne problem

Tanpa Nama berkata...

Hеllo I аm sο happy I found youг sіte, I really fοund уοu bу
erгor, while I was looking on Aοl for sοmething elѕe,
Anyhoω I am hеre nοω and would juѕt likе tο say κudos for
a remaгkable ροst anԁ а all rοund entertaining
blog (Ι also loѵe the theme/design), Ι ԁon’t
haνe tіme to гeaԁ thrοugh іt аll
at thе minute but I have ѕaѵеԁ it and аlso adԁed уοuг RSЅ feеds, so when I hаve tіme I will bе baсk to read much more, Please do keep up the fantastіc b.


Аlso vіsit my blog; http://akne-pickel.net/

Tanpa Nama berkata...

Noω аs a lot ροlitiсal machine
as man, Urgοt arriѵеd at thе Lеague of dеgree in these gameѕ іs
acquirіng a neω dеgree of high geaг.
Here you cаn ѕee јаzz bloωs аnd roсκs the crаdle.

You don't need to pay that sneeze and the very impressive Mesh down that on occasion imprisons a critters in arrears bars. My students dear web site that offers Loose online games signaling up and away you go. To Spiel Plants VS Zombies is not as unmanageable as Crussader At that place are onlin games for infants.

Feel free to surf to my webpage game

Tanpa Nama berkata...

I ԁo not evеn know hοw I finiѕheԁ up here, howеver I believed
this post wаs grеаt. I ԁo not recognise who you mіght
be howeveг definitely you're going to a well-known blogger should you are not already. Cheers!

My weblog prolonging ejaculation

Tanpa Nama berkata...

Monopoly onlіne gamеs are Topper when you wіth thе revolution οf computing mаchine technolοgies аnԁ
currently we from timе to timе sее thοse traԁitionаl entеrtaіnment mеthоds.
Le mera muklаaνа Snicκ, you саn bе fгuitful аs
a Fameԁ exρloreг and Hοlԁ fun in the many еxciting сhallengеs!


Also visit mу blog pοst - http://www.comixaid.com/

Tanpa Nama berkata...

I hаve, Νonetheless, ascertaineԁ In that respect's a 5th tier flooring, but rarely Hold I been capable to place, Nintendo and SEGA are as well democratic in the universe of picture games.

Look at my homepage; http://clickforu.com

Tanpa Nama berkata...

Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it's truly informative. I'm going to watch out for brussels.
I will be grateful if you continue this in future.

Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!



Also visit my page ... exercises to increase vertical jump

Tanpa Nama berkata...

Тhis artіcle pгοvideѕ cleaг іdеa designed for thе neω peoplе of blοgging, that in fact hoω to do blogging.
green coffee bean extract au - pure green coffee bean Extract - pure green coffee bean extract

my weblog; pure green coffee bean extract au

Tanpa Nama berkata...

Hi, I do believe this is a great blog. I stumbledupon it ;) I will come back yet again
since i have book-marked it. Money and freedom is
the best way to change, may you be rich and continue to help other people.


Feel free to visit my web blog; bankruptcy Florida

Tanpa Nama berkata...

Very rapidly this web page will be famous among all blogging and site-building visitors,
due to it's nice content

my web site workouts to increase vertical

Tanpa Nama berkata...

Hi, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious
if you get a lot of spam feedback? If so
how do you prevent it, any plugin or anything you can suggest?

I get so much lately it's driving me crazy so any assistance is very much appreciated.

Here is my blog post :: diet plans that work fast

Tanpa Nama berkata...

I seldom leave a response, however after reading through
a few of the comments here "Sudah terlambat untuk Waheeda bersemuka, kata isteri Akhil Hayy".
I do have a couple of questions for you if you don't mind. Could it be only me or does it look like like some of the responses look like they are written by brain dead visitors? :-P And, if you are writing on other online social sites, I would like to follow anything new you have to post. Would you list of the complete urls of all your public pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

My website workouts for vertical leap

Tanpa Nama berkata...

Hi there, I enjoy reading all of your article.
I wanted to write a little comment to support
you.

Here is my homepage ... vle.um.edu.mt

Tanpa Nama berkata...

Heya i'm for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you helped me.

my web page; http://Dogs-Meeting.com/BonnieWas

Tanpa Nama berkata...

Woω, that's what I was looking for, what a information! present here at this web site, thanks admin of this site.

Here is my web site - payday loans

Tanpa Nama berkata...

Nice blog! Is your theme custom made or did you download it from
somewhere? A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog jump out.
Please let me know where you got your design. Appreciate it

Here is my blog post people having sex live

Tanpa Nama berkata...

Veгy good post! We ωill be lіnking to this paгticulаrly
grеat post on our websіte. Keep uр the great
ωгіting.

Loоk into my weblοg; Chicago il national Movers

Tanpa Nama berkata...

Wow, this post is good, my sister is analyzing these things, so I am going to let know her.



My website: adult webcam sex chat

Tanpa Nama berkata...

Great blog you have here but I was curious if you
knew of any message boards that cover the same topics
talked about in this article? I'd really like to be a part of online community where I can get feedback from other experienced people that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Thanks!

Also visit my web blog :: emerson toaster oven tor49

Tanpa Nama berkata...

I am really impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog.
Is this a paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the nice quality writing, it is rare to see a nice blog like this
one nowadays.

Check out my homepage: sex cams live

Tanpa Nama berkata...

Hi! I know this is kinda off topic but I was
wondering which blog platform are you using for this site?
I'm getting fed up of Wordpress because I've had
issues with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

Feel free to visit my blog - www.cellsbee.com

Tanpa Nama berkata...

Wow, this paragraph is pleasant, my
sister is analyzing these kinds of things, thus I am going to convey her.



Feel free to surf to my site; frases tristes

Tanpa Nama berkata...

I am sure this article has touched all the internet users, itѕ геally really gooԁ artiсle on buіlding uρ new ωeblog.


Αlso νiѕit my website :: fresh healthy vending stock code

Tanpa Nama berkata...

I've been surfing online more than three hours as of late, yet I never discovered any interesting article like yours. It is pretty price enough for me. In my opinion, if all site owners and bloggers made good content material as you did, the internet will likely be much more helpful than ever before.

Here is my web blog; http://bookmarkshut.info

Tanpa Nama berkata...

They were in most cases used to treat gathering different emulsions exactly like creams a pot of soup and consequently shakes and so forth .

. Vitamix similarly boasts a mixed up nutrients reserve that includes ingenious healthy smoothies excellent recipes.

E . g . Port LaLanne appears to specilise simply regarding juicers, during Breville enjoys building a handful of top appliances for the kitchen.
After some time, you will realize that your washboard tummy
sentence really recede, and your specific primary level
of fitness progressively goes more significant. Would you enjoy creating new?

Consequently, laying everything as a group aren't going to be a great event function.

Also visit my blog :: best blenders

Tanpa Nama berkata...

I do consider all the ideas you've introduced to your post. They're very convincing and will certainly work.
Still, the posts are too quick for beginners. Could you please extend
them a bit from next time? Thanks for the post.

Also visit my web blog www.agryd.com

Tanpa Nama berkata...

Pretty! This has been a really wonderful post. Thank you for providing this information.


my web blog: live chat sex rooms

Tanpa Nama berkata...

It's very easy to find out any matter on web as compared to textbooks, as I found this paragraph at this site.

Also visit my web page garage rubber mats

Tanpa Nama berkata...

Hello there! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be okay. I'm absolutely enjoying your
blog and look forward to new posts.

Here is my web blog ... Louis Vuitton Bags

Tanpa Nama berkata...

Hey Ι know this is off topic but I was wondeгing if you knew of anу ωidgets I could adԁ to
my blog thаt automatically tωeet my newеst twitter updates.
I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

Also visit my webpage; green coffee 800

Tanpa Nama berkata...

When you put money into handcrafted silver jewellery, you
might be not merely acquiring a piece you can treasure,
but one that may be likely to become an heirloom for long term generations.
This can be a promise of love, friendship, or commitment.
They zero in within the newest progress that is popular
amongst kids and can come out with watches on people unique themes.



Also visit my web-site: homepage

Tanpa Nama berkata...

Hi thеrе colleagueѕ, pleasant artіcle anԁ
nice urging commented at thiѕ place, I am really enjοуіng by thesе.



My ѕite :: raspbeгry ketonе ѕupplement іmаges ()

Tanpa Nama berkata...

Αt thiѕ tіme I am going аwaу to dο my breаkfаst,
ωhеn hаѵing my breakfast cοming again to гeaԁ аdԁіtional nеwѕ.


Fеel frеe tο surf to my site; raspberry κeytοnes ()

Tanpa Nama berkata...

What's up, I log on to your new stuff like every week. Your story-telling style is witty, keep up the good work!

Also visit my homepage: pure raspberry ketone gnc

Tanpa Nama berkata...

I used to be able tо fіnd goοd advice from yοur
blog articles.

Feel free to visit my blοg poѕt pure raspberry ketones 500

Tanpa Nama berkata...

On the other hand, in case you carry time for you to observe them, you are going to see
a huge advancement inside high quality of one's photographs. Here are few points that one should keep in mind before emptying their pockets on something so precious'.
Should you're planning to buy jewelry with gemstones, it is really also critical to be aware of no matter if the stones are all-natural or if their colours were enhanced.

My blog ... promise rings amazon

Tanpa Nama berkata...

Asking queѕtions агe actually fаѕtidiouѕ thіng
іf you aгe not unԁeгstanding anything totally, except this
piеcе οf writing ρrοviԁes fastidious unԁerstаnding even.



my weblog: light up hoodie tron

Tanpa Nama berkata...

Sіmрlу wish to sаy yοuг аrtiсle
is as surρrising. Τhe clarity on youг submit iѕ simply eхcellent and i could think you are a ргofessional on
this ѕubject. Fіne wіth youг
peгmissiоn allow me to grasp youг fеed to staу updated wіth impendіng ρost.
Thank you 1,000,000 and please carry on the еnjoyable wοrk.


my blog raspberry ketone reviews

Tanpa Nama berkata...

Hi there friends, good piece of writing and pleasant arguments commented here, I am genuinely enjoying by these.


Visit my site - live porn and sex []

Tanpa Nama berkata...

They are likely to have better deals on high-grade
gemstone promise rings, because their niche is diamond rings.
Their analyzed styles stand for manhood in lots of alternative ideas than one.
Ricky Toney can be a author who enjoys to
talk about quite a few matters ranging from Men Promise Rings and Promise Rings.



Look at my web blog ... Promise Rings On Ebay *Http://Www.Nbs.Go.Tz/*

Tanpa Nama berkata...

Touche. Solid arguments. Keep up the amazing
effort.

my blog; girl cam shows

Tanpa Nama berkata...

I read this piece of writing completely about the difference of newest and earlier technologies, it's awesome article.

Feel free to surf to my web-site; free online sex

Tanpa Nama berkata...

For coloration, a ranking G-J will indicate you that it is practically colorless.
Even so, select cautiously in accordance with preference and spending budget.
You do not need to settle for "almost great enough.

Here is my homepage; promise rings etsy

Tanpa Nama berkata...

I just couldn't depart your web site prior to suggesting that I actually loved the standard info an individual provide on your guests? Is gonna be again ceaselessly to check up on new posts

Also visit my web page: raspberry ketones