KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mei 30, 2009

Pengarah Pilihan Raya PAS Kelantan bidas mulut celupar Ibrahim Ali

Dato' Ibrahim Ali ketika diwawancara oleh Tarmizi Mohd Jam tahun lalu di pejabatnya


KUALA LUMPUR: PAS Kelantan membidas kenyataan Ahli Parlimen Pasir Mas, Dato' Ibrahim Ali yang dilihat cuba untuk menyatakan sokongan kepada Umno apabila mengeluarkan kenyataan yang sinis terhadap parti yang diwakilinya itu pada Pilihan Raya Umum ke 12 lalu, lapor Intan Abdullah.

Menurut Pengarah Pilihan Raya PAS bagi Dewan Undangan Negeri (Dun) Manek Urai, Abdul Fatah Harun menyelar Jika betul kenyataannya itu, beliau minta Umno atau Barisan Nasional (BN) 'menggunakan beliau sebaik mungkin' untuk berceramah di Manek Urai. Jika BN sendiri mendengar idea atau pandangan Ibrahim, BN sendiri akan terperangkap.

"Kenyataan Ibrahim Ali memang tidak boleh 'dipakai'. Sebenarnya kenyataan Ibrahim ini sudah tidak didengar oleh rakyat Kelantan. Rata-rata pandangan masyarakat melihat sudah banyak pembangunan yang dilakukan sepanjang pemerintahan PAS di Kelantan. Begitu juga dengan kawasan Manek Urai yang kita lihat sudah banyak perubahan pembangunan yang dijalankan," tegas beliau yang juga Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Kelantan ketika dihubungi.

Ibrahim yang bertanding atas tiket PAS dalam Pilihan Raya Umum ke-12 yang lalu, dalam kenyataannya menyebut Pilihan Raya Kecil Dun Manek Urai adalah landasan terbaik kepada BN untuk mendedahkan kelemahan PAS mentadbir Kelantan selama hampir 18 tahun.

Beliau juga mendakwa PAS gagal membawa perubahan serta memajukan ekonomi negeri itu, sebaliknya PAS berselindung di sebalik kelemahan Umno untuk meneruskan kelangsungan parti itu di Kelantan.

Ibrahim juga menganggap sepanjang PAS menerajui Kelantan, banyak perkara boleh dipersoalkan daripada segi ekonomi, peluang pekerjaan dan hasil negeri yang menurut beliau tidak menampakkan sebarang kesan.

Dalam perkembangan berkaitan, Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata, suruhanjaya tersebut hanya boleh memberikan nasihat kepada parti-parti politik agar memilih calon wakil rakyat yang mempunyai rekod kesihatan yang baik.

"Saya nasihat elok pilih yang sihat, tetapi soal kematian ini kita tidak tahu kerana ada orang yang hari ini nampak sihat pun kalau ditakdirkan dia meninggal dunia, dia meninggal dunia juga, macam berlaku kemalangan.

"Kita minta janganlah ada kematian wakil rakyat lagi tetapi kalau ada juga kematian kita tidak boleh persoalkan, pilihan raya kecil tetap perlu diadakan," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat menetapkan tarikh pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai 28 Mei lalu.

Abdul Aziz mengulas kekerapan berlakunya pilihan raya kecil dalam tempoh setahun selepas Pilihan Raya Umum Ke-12 pada Mac tahun lalu.

Dalam perkembangan yang lain, Abdul Aziz berkata, pihaknya tidak boleh menyifatkan kempen Pilihan Raya Kecil DUN Penanti yang berlangsung sekarang adalah yang terbaik meskipun mengakui suasana di sana cukup tenang.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini pun satu MP paling bangang sekali, dah tahu kelantan merupakan negeri pembangkang kerajaan pusat, sapa nak bagi wang banyak2 untuk memajukan negeri, walaupun ada sedikit kemajuan, bershukurlah kerajaan negeri pembangkang masih boleh memakmurkan rakyat dengan duit negeri, walaupun taklah bermega2 pembangunan nya.