KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, Mei 20, 2009

Mahfuz cabar Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berdebat isu kehakiman


KETUA Penerangan PAS Pusat Pusat, Dato' Mahfuz Omar mencabar Ketua Pemuda Umno yang dipinggirkan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar untuk berdebat secara terbuka tentang isu ketelusan institusi kehakiman di negara ini yang dianggapnya tidak telus, tanpa mengira tempat dan masa, lapor Irwan Muhamad Zain.

Mahfuz tetap bertegas kenyataan yang dibuatnya berhubung keputusan Mahkamah Rayuan berkenaan isu di Perak mempunyai asas kerana Ketua Hakim Negara merupakan ahli Umno dan pernah memegang jawatan dalam parti tersebut.

Beliau menegaskan kerana adanya individu seperti Tan Sri Zaki Tun Azmi maka tidak mustahil Umno akan menggunakan ejen-ejen mereka dalam badan kehakiman untuk membuat keputusan yang berpihak kepada mereka.

Sehubungan dengan itu, beliau mencabar Khairy untuk berdebat secara terbuka isu ketelusan institusi kehakiman tidak kira di mana-mana tempat.

Sebelum ini Khairy dalam satu kenyataan yang disiarkan dalam sebuah akhbar pada 15 Mei lalu berkata tidak ada 'tangan-tangan ghaib' yang mencampuri urusan Mahkamah Rayuan dalam membuat keputusan terhadap kemelut politik di Perak.

Sebaliknya beliau berkata, Ketua Penerangan PAS Pusat, Mahfuz Omar yang membuat dakwaan tidak berasas dalam isu tersebut.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu menyanggah kenyataan yang dibuat oleh Khairy berhubung ketelusan badan kehakiman di negara ini. Sudah menjadi amalan biasa bagi orang yang melakukan kesalahan untuk menafikan apa yang berlaku, kata beliau ketika dihubungi.

Khairy juga, tegas Mahfuz, menafikan apa saja yang tidak kena dengan Umno termasuk menafikan beliau disiasat Lembaga Displin Umno sebelum pemilihan parti itu Mac lalu.

"Buktikan apa saja kepada Khairy, beliau akan nafikan termasuk menafikan disiasat Lembaga Displin Umno sebelum pemilihan Umno Mac lepas. Perkara ini bukan perkara baru dan sudah menjadi tradisi bagi pihak yang melakukan kesalahan untuk menafikan segala bentuk kecaman terhadap mereka," tegas Mahfuz.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mahfuz nak bertanding naib presiden,kena tunjuk hebat la..