KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mei 30, 2009

Tulisan belakang tshirt bukti kelirunya masyarakat Malaysia tentang "Islam"!



KUALA LUMPUR: Barangkali tshirt yang dipakai oleh pemuda berkenaan menggambarkan kerencaman dan kelirunya masyarakat hari ini tentang Islam. Gambar ini dikirimkan oleh seseorang ke emel saya dan saya dapati ia mengandungi nilai yang patut dikongsi bersama.

Sekalipun menunaikan solat, tetapi tulisan yang tertera pada belakang tshirt pemuda itu "rock, drink dan fuck" memberitahu sesuatu tentang pemahaman Islam masyarakat hari ini. Sama-samalah kita renungi dan amat-amati bersama!

2 ulasan:

Abu Razeen 2 berkata...

alhamdulillaah sy pernah berusaha keluar dari kategori dayus dgn menegur wanita nampak rambut angkat dulang hantaran dlm mASJID dan remaja pakai baju liverpool carlsberg solat di masjid.

klu org yg email gambar ini tak tegur budak celaka ini, memang org itu dayus.

klu jemaah masjid tak tegur budak celaka ini, sahlah jemaah masjid ini dayus.

Bungaraya berkata...

Jangan panggil dia budak celaka. Dia sudah menghampiri Allah dalam solatnya. Cuma dia tidak tahu...atau tidak faham. Pemuda ini dan yang serakan dengannya perlu didekati dengan baik. Saya pernah menegur seorang peniaga minuman yang memasang payung yang ada jenama minuman haram. Masa saya bisik kat dia..dia agak tergamam. Tandanya dia tidak perasan kesalahan yang dibuatnya..dia akur lantas menurukan payungnya. Begitulah juga dengan gelagat anak muda yang ditunjukkan dalam foto tsbt.Mari kita dekati mereka ini dengan penuh rasa kasih sayang dan tanggung jawab.Jangan kita cepat menghukum mereka.