KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Mei 25, 2009

Raja Nong Chik kata tiada maaf lagi buatmu wahai Dr Lo' Lo'

MENTERI Wilayah Persekutuan, yang didakwa mengeluarkan kata-kata kurang sopan kepada Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali, tidak akan meminta maaf sekali lagi kepada ahli parlimen wanita PAS itu, lapor Muda Mohd Noor untuk Malaysiakini.

Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal berkata beliau telah berbuat demikian kepada Dr Lo' Lo' pada hari kejadian, kelmarin, sewaktu lawatan di pasar baru di Kampung Datuk Keramat, Kuala Lumpur.

"Sebagai orang Islam saya telah meminta maaf kepada beliau. Tetapi saya dimaklumkan Dr Lo' Lo' kata ia tidak ikhlas. Bagaimana dia tahu hati saya?" kata Raja Nong Chik ketika ditemui selepas Mesyuarat Badan Perhubungan Umno Wilayah Persekutuan di ibu negara semalam.

Beliau, Ketua Bahagian Umno Lembah Pantai, dilantik sebagai timbalan ketua badan perhubungan Wilayah Persekutuan.

"Kalau mempersoalkan orang ikhlas atau tidak ikhlas, (cara) itu sudah tidak betul."

Beliau diminta mengulas dakwaan ahli jawatankuasa PAS itu bahawa menteri berkenaan mengeluarkan kata-kata kurang sopan yang bersifat "gangguan seksual" terhadapnya.

Menurut Dr Lo' Lo', ahli Majlis Tertinggi Umno itu berkata kepadanya:

"Saya turun setiap tempat, takkan nak beritahu awak semua. Ini saya nak pergi tandas, takkan nak beritahu awak, awak nak ikut ke?"

Kata-kata itu didakwa dituturkan kepada Dr Lo' Lo' selepas wakil rakyat wanita itu mempersoalkan kenapa Raja Nong Chik tidak memaklumkan kepadanya tentang program lawatan di pasar baru itu - dalam kawasan parlimen Titiwangsa yang diwakilinya.

Dalam sidang akhbar di ibu pejabat PAS di Kuala Lumpur semalam, Dr Lo' Lo' menggesa Raja Nong Chik memohon maaf secara terbuka walaupun mengakui menteri itu telah berbuat demikian secara peribadi kepadanya di tempat tersebut pada hari yang sama.

Wakil rakyat PAS itu juga mempertikaikan kenapa beliau tidak diundang di majlis tersebut walaupun pemimpin-pemimpin Umno bahagian, pegawai kanan kementerian, datuk bandar dan pegawai Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) diundang.

Diminta mengulas dakwaan tersebut, senator itu berkata, urusan jemputan dikendalikan oleh DBKL.

"Ini lawatan mengejut, kalau ada orang hendak ikut, itu hak dia," katanya lagi. Tetapi dia (Dr Lo' Lo') sebagai ahli parlimen Titiwangsa dan pasar (ini) dalam parlimennya, dia boleh datang, tidak perlu dijemput."

3 ulasan:

yes berkata...

Senator Raja Nong cik mempamirkan akhlak ketua ketua UMNO . Bongkak, besar kepala dan merasa diri mereka megah. Memang kurang ajar.

Tanpa Nama berkata...

BILA ORANG KATA KAT KITA...
KITA MARAH BALIK...

SABAR.....LA...

BILA KITA MENGATA ORANG DAN MENGUMPAT MEREKA, ALLAH MEMBUKA PINTU CELAAN BUAT KITA.

INSAFLAH UMAT ISLAM SEMUA.

Tanpa Nama berkata...

I all the time emailed this weblog post page to all my friends, for the reason that if like to
read it next my contacts will too.

Feel free to surf to my web site ... Fence Installation Orlando