KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, April 27, 2009

PAS Gombak calonkan Dr Hatta, Salahuddin dan Dato' Seri Nizar sebagai Naib Presiden. Husam pula Timbalan Presiden.

Husam dicalonkan oleh PAS Gombak untuk lawan Nasharuddin Mat Isa rebut kerusi Timbalan Presiden PAS

YANG DiPertua PAS Gombak yang juga Ahli Parlimen Kuala Krai menarik diri dari bertanding dua penjuru untuk jawatan Yang Dipertua PAS Kawasan Gombak pada ucapannya pada Mesyuarat Agung Tahunan parti itu, 26 April lalu.

Hatta ditentang mantan Yang Dipertua PAS sebelum ini, Ustaz Sallahuddin Mohd Nasir. Dengan pengunduran beliau di saat-saat akhir, telah membeli laluan mudah kepada kemenangan Salahuddin mengetuai semula PAS Kawasan Gombak.

Pada mesyuarat tersebut, perwakilan telah mencalonkan Dato' Paduka Husam Musa sebagai Timbalan Presiden menentang Ustaz Nasharuddin Mat Isa yang mempertahankan jawatan tersebut.

Gombak juga mengekalkan Dato' Seri Abdul Hadi Awang selaku Presiden PAS, manakala tiga muka baru dicalonkan untuk merebut jawatan Naib Presiden. Mereka ialah Dr Mohd Hatta Ramli, Salahuddin Ayub dan Dato' Seri Mohd Nizar Jamaluddin.

Mesyarat tersebut telah dirasmikan oleh Dato' Seri Mohd Nizar Jamaluddin, MB Perak yang sah.

Sehingga kini, selaian dari Ustaz Nasharuddin yang telah mengumumkan untuk pertahankan jawatan Timbalan Presiden, Mohd Sabu dan Dato' Seri Azizan Abdul Razak, masing-masing telah mengistiharkan untuk bertanding merebut kerusi tersebut.

Sementara Husam, belum membuat sebarang keputusan. Dalam perkembangan yang berkaitan, Dato' Dr. Hassan Ali turut menawarkan diri untuk bertanding kerusi tersebut.

Tiada ulasan: