KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, April 25, 2009

Ulasan pedas Bloggers Penarik Beca: Ayat Puteri Gunung Ledang Tok Guru Nik Aziz!

Ustaz Nik Abduh telah mendedahkan sesuatu yang orang lain tidak tahu tetapi sarat tandatanya...


DAH baca isi hati anak Tok Guru Mursyidul Am, Ustaz Nik Abduh? Dasat jugak perdebatan dalam postingnya yang bertajuk "Kerja-kerja bodoh dalam PAS" (dalam Blog sanggahtoksago.blogspot diberi tajuk "Pendedahan berani Nik Abduh tentang pembantu-pembantu Tok Guru Nik Aziz yang berpakaian serba tahu").

Saya tak nak campur. Saya tak suka dua-dua. Nak berkendak dengan Umno saya meluat. Gila (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) tahap Tampoi sampai tak hormat Presiden pun saya meluat. Meluat sungguh-sungguh!

Namun apa yang menarik dalam posting Ustaz Nik Abduh ialah petikan kata-kata ayahnya. Saya tak la tau membaca isi hati Tok Guru Mursyidul Am PAS. Tetapi, Ustaz Nik Abduh yang saya hormati menulis seperti berikut:

Selamba saja ayahanda memberi komen. "Ya, jika BN mahu kita bersama, mereka mestilah bersedia memberikan kita jawatan - jawatan yang penting yang kita akan laksanakan program Islam di dalamnya. Berikan Kementerian Kewangan dan Kementerian Pendidikan misalnya. Kita nak jadi PM mesti mereka tak terima. Jadi kita minta apa yang penting untuk kepentingan rakyat dan negara. Kita boleh bersama."

Setakat cetek dan dangkal saya, secara zahirnya kata-kata tersebut tak ubah seperti kata-kata Puteri Gunung Ledang kepada Tun Mamat bangang pecacai raja ketika puteri itu mengenakan syarat yang luar biasa kepada Sultan Mahmud dengan tujuan untuk menolak peminangan raja bodoh yang rakus dan kurang ajaq itu.

Kalau saya tak betul, tolonglah betulkan. Maklumlah, saya ni sekolah menengah pun tercicir. Lebih dari itu, Tok Guru Mursyidul Am bukan ayah saya. Manalah saya nak tau baca fikiran dia.

Setakat tu saja la ulasan saya. Tak berani nak lajak sangat dalam memberi ulasan.

Tetapi yang saya nak ulas sangat ialah beberapa komen dalam blog ni yang menuntut Tok Guru Presiden berundur. Saya hormati pandangan dan keinginan depa.

Tapi saya teringat perbualan saya dengan seorang bekas pensyarah UKM. Dengan begitu cermat dan sopan, dia menyatakan kegelisahannya terhadap kepimpinan Tok Guru Presiden.

Saya lalu mengajak dia melengung dengan saya fikir seorang demi seorang pemimpin PAS dalam Ahli Jawatankuasa PAS Pusat. Nama Tok Guru Mursyidul Am kami tolak siap-siap. Kami sependapat, dah elok dah Tok Guru Nik Abdul Aziz berada pada jawatannya sekarang.

Kami sama-sama tak ada kepentingan. Yang bekas pensyarah tu ada PhD. Dia pun dah senang lenang dah. Tak payah nak minta apa satu pun dari PAS. Saya pulak, walaupun Tok Guru Presiden melayan saya seperti manusia, tetapi saya yakin dia bukannya berkenan kat saya. Saya tak percaya saya boleh melunakkan hatinya terhadap saya walaupun saya membodek dia sampai tunggin buyung sekalipun.

Kami lalu menyebut nama demi nama. Semua nama yang disebut kami sepakat menolak. Tak dak seorang pun yang layak dan berhak untuk berada pada jawatan Presiden PAS. Lemah macam mana pun Tok Guru Abdul Hadi, belum ada yang layak menggantikannya.

Yang beria-ia sangat bagi komen kat blog ni nak undurkan Tok Guru Abdul Hadi, berapa orang dari hampa yang tua atas jalan? Tau apa dia tua atas jalan? Pi sana sini buat kerja parti sehingga lebih banyak usia dihabiskan atas jalan dari di rumah bersama keluarga.

Berapa orang yang tua atas jalan kerana Islam?!

5 ulasan:

oakleyses berkata...

nike air max, true religion, longchamp handbags, tiffany jewelry, polo ralph lauren outlet, coach outlet, coach outlet store online, ray ban sunglasses, nike air max, nike shoes, michael kors outlet store, red bottom shoes, michael kors outlet online, christian louboutin, jordan shoes, longchamp outlet online, louis vuitton outlet, christian louboutin shoes, prada handbags, longchamp outlet, michael kors outlet online, prada outlet, michael kors outlet online, oakley vault, louis vuitton outlet, cheap oakley sunglasses, louis vuitton handbags, ray ban outlet, coach purses, christian louboutin outlet, polo ralph lauren, louis vuitton outlet online, kate spade handbags, true religion outlet, burberry outlet online, burberry outlet online, tiffany and co jewelry, tory burch outlet, oakley sunglasses, louis vuitton, coach outlet, nike free, michael kors outlet online, michael kors outlet, kate spade outlet online, chanel handbags, gucci handbags

oakleyses berkata...

air max pas cher, sac vanessa bruno, lacoste pas cher, north face pas cher, hollister, nike air max, north face, nike free pas cher, ray ban uk, burberry pas cher, ralph lauren pas cher, barbour, nike roshe run, louis vuitton pas cher, vans pas cher, nike air force, scarpe hogan, louis vuitton, louis vuitton uk, converse pas cher, new balance pas cher, nike roshe, sac louis vuitton, nike blazer pas cher, air jordan, ralph lauren, timberland, abercrombie and fitch, hermes pas cher, true religion outlet, ray ban pas cher, lululemon, michael kors uk, longchamp pas cher, sac michael kors, mulberry, chaussure louboutin, true religion jeans, air max, nike free, nike air max, tn pas cher, michael kors canada, hollister, guess pas cher, oakley pas cher, longchamp

oakleyses berkata...

new balance outlet, canada goose, ugg boots, mcm handbags, ugg soldes, herve leger, canada goose outlet, babyliss pro, uggs on sale, birkin bag, reebok shoes, vans outlet, instyler ionic styler, p90x workout, soccer shoes, mont blanc pens, abercrombie and fitch, uggs outlet, north face outlet, canada goose outlet, jimmy choo shoes, hollister, bottega veneta, lululemon outlet, asics shoes, chi flat iron, insanity workout, nike trainers, canada goose outlet, marc jacobs outlet, ugg, ugg outlet, wedding dresses, longchamp, valentino shoes, north face jackets, rolex watches, soccer jerseys, nike huarache, nfl jerseys, roshe run, giuseppe zanotti, beats headphones, mac cosmetics, ferragamo shoes, ghd, celine handbags

oakleyses berkata...

karen millen, hollister, moncler, louis vuitton canada, toms outlet, converse, air max, moncler outlet, pandora charms, gucci, pandora uk, uggs canada, pandora jewelry, parajumpers outlet, nike air max, converse shoes, vans, coach outlet, ray ban, ugg, moncler, thomas sabo uk, hollister canada, baseball bats, canada goose pas cher, moncler, swarovski uk, moncler, canada goose uk, oakley, juicy couture outlet, timberland shoes, lancel, replica watches, supra shoes, links of london uk, juicy couture outlet, swarovski jewelry, iphone 6 case, canada goose, louboutin, ralph lauren, wedding dress, canada goose, montre femme, hollister clothing, moncler, moncler

Jomana Yosef berkata...

http://mchaabaty.com/factory/
http://mchaabaty.com/new/
http://mchaabaty.com/marble/
https://decor-ksa.com/