KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Jun 08, 2012

Demontrasi Tunjuk Cangkul depan Pejabat MB Kelantan, dedah kejahilan dan kontang modal politik nak berkokok


Selepas Projek 'Senaman Punggung' dan jual bugger depan rumah Pengerusi Bersama Berish 3.0, Dato' S Ambiga bulan lepas, kini atas semangat dan rupa wajah yang sama, 'Demontrasi Tunjuk Cangkul' yang mewakili kononnya daripada 32 badan bukan kerajaan (NGO) berkumpul di hadapan Pejabat Menteri Besar, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat di Kompleks Kota Darul Naim di Kota Bharu minggu lalu, lapor Kosmo.

Demontrasi yang disebut "Tukar Acu Test Sepenggal" itu juga menunjuk dan menyerahkan peralatan pembinaan termasuklah kereta sorong, cangkul, penyodok dan beberapa guni pasir yang menjadi simbol sokongan terhadap "hasrat murni" Kerajaan Kelantan untuk membawa pembangunan kepada rakyat.

Demontrasi itu juga dianggap sebagai ingatan kepada Tuan Guru Nik Aziz, selaku MB Kelantan. Dalam reaksinya, PAS Kelantan mempersoalkan tindakan mereka yang seolah-olah menyindir kerajaan negeri dengan menggunakan pelbagai gimik untuk menyiapkan Lebuh Raya Rakyat antara Kota Bharu-Kuala Krai apabila memberi peluang kepada rakyat memberikan sumbangan.

Ketua Penerangannya, Dr Mohd Fadhli Datuk Hassan menyifatkan kumpulan tersebut sebagai golongan yang tidak memahami dosa dan pahala apabila Kerajaan Kelantan membuka peluang kepada rakyat memberi sumbangan untuk bersama-sama melakukan amal jariah. Langkah itu mungkin pelik da tidak dibuat Umno-BN tetapi ianya relevan untuk rakyat dan negeri.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Very gooԁ info. Lucky me I ran аcross уouг wеbsite bу aсciԁеnt
(stumbleuρon). I have bookmarked it for latеr!


Have a look at my wеbsitе ... payday loans