KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Februari 29, 2008

CILI API Cadang Hantar Saja NAJIB Jadi DUTA Ke MONGGOLIA

Apakah Najib Tun Razak benar-benar terlibat dengan skandal letupan Altantuya yang kini dalam perbicaraan?

By CILI API

BEBERAPA penceramah dari parti-parti luar kerajaan (Cili Api tak suka sangat mengguna istilah “parti pembangkang”), menyeru supaya para pengundi memberi peluang satu penggal saja untuk parti mereka berkuasa.

Jikalau tidak puas hati selepas itu jatuhkan saja dan ganti semula dengan parti pemerintah sekarang. Tetapi kalau puas hati sokong teruslah.

Penceramah-penceramah ini memberikan pendapat persendirian. Mereka bukannya mengemukakan satu dasar rasmi yang disetujui semua pihak.

Tidak ada dasar rasmi PKR, PAS dan DAP berhubung perkara ini.

Tetapi nampaknya Datuk Seri Abdullah Badawi bukan main takut lagi dengan pendapat ini. Lantas beliau menyeru berulang-ulang supaya rakyat tidak terpengaruh.

Nampak benar Dolah dan juga Umno-Bn semakin tidak yakin kepada diri sendiri. Mereka tahu, kali ini mereka akan kehilangan banyak kerusi.

Bahkan kadang-kadang mereka takut mungkin kehilangan kuasa pula. Ini yang paling mengerikan Dolah.

Yang menarik perhatian Cili Api ialah semalam TV Malaysia menyiarkan ucapan berdegar-degar Datuk Najib Razak.

Najib banyak menumpukan masa berkempen di Kelantan, sejak beberapa bulan lagi sebelum pilihan raya ini.

Beliau kelihatan sangat ghairah kerana selalu berangan-angan dan termimpi-mimpi PAS boleh ditewaskan dan Umno akan berkuasa di Kelantan.

Dalam ucapan berdegar-degar itu Najib menyeru pengundi di Kelantan memberikan kemenangan untuk satu penggal saja kepada Umno dan jikalau tidak puas hati ganti semula.

Nampaknya pendekatan Dolah dan Najib berlawanan. Dalam hal ini pendapat Najib selari dengan pendapat penceramah-penceramah dari parti-parti luar kerajaan itu dan bertentangan dengan pendapat Dolah.

Cili Api dengar mereka berdua ini memang berbeza dan bertelagah dalam banyak hal, termasuk kes peletupan Altantuya.

Cili Api cadang baik Dolah hantar Najib menjadi Duta Besar ke Mongolia saja. Habis cerita!

Tiada ulasan: