KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Februari 29, 2008

Najib UGUT PEMBANGKANG Jangan Cuba TUBUH KERAJAAN!

Memang hanya BN sahaja yang telah "lulus ujian" dalam memunggah harta rakyat ke poket sendiri dan menyebat duit rakyat. Boleh beri 10 bintang atas kelicikan ini!

By BERNAMA


PAKATAN parti pembangkang hanya merupakan persefahaman pilihan raya di mana ia hanya untuk bermuafakat dalam pembahagian kerusi pada pilihan raya umum dan tidak lebih daripada itu, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata ini adalah kerana mereka percaya untuk mewujudkan pertandingan satu lawan satu dengan calon Barisan Nasional (BN) bagi mendapat kelebihan pada pilihan raya umum ini.

"Mereka tidak boleh pergi lebih jauh dari itu. Nak berpakat pun takut, nak bergambar bersama pun takut, pakat pun dalam gelap.

"Malah mereka tidak berani untuk mengeluarkan manifesto atau pun logo dan dasar secara bersama. Pakatan antara DAP, PKR dan PAS ini adalah satu pakatan yang rapuh. Jangan cuba nak tubuhkan kerajaan.

"Mereka tidak boleh pergi lebih jauh dari itu. Nak berpakat pun takut, nak bergambar bersama pun takut, pakat pun dalam gelap.

"Malah mereka tidak berani untuk mengeluarkan manifesto atau pun logo dan dasar secara bersama. Pakatan antara DAP, PKR dan PAS ini adalah satu pakatan yang rapuh. Jangan cuba nak tubuhkan kerajaan," katanya pada majlis perjumpaan bersama ketua-ketua masyarakat di sini Khamis malam.

Najib berkata parti pembangkang ingin meniru konsep perkongsian kuasa BN tetapi tidak boleh mengikuti jejak langkah itu kerana pakatan BN dibuat secara terang-terangan dengan mewujudkan formula menang yang telah berkekalan sejak 50 tahun dan telah pun "lulus ujian itu mengikut masa".

Beliau berkata BN pula bukan setakat berkongsi kuasa tetapi juga mempunyai kepercayaan terhadap satu sama lain dan sebab itu ia kekal sehingga ke hari ini.

Menyentuh mengenai perkongsian kuasa, Najib berkata BN dalam apa jua keadaan tetap mempertahankan rakan-rakannya, contohnya MIC.

Walaupun masyarakat India di negara hanya 7.9 peratus daripada jumlah keseluruhan penduduk negara ini dan sukar untuk mendapat kawasan pilihan raya yang majoritinya kaum India, BN tetap memberikan peluang kepada calon kaum itu untuk bertanding.

"Jika tidak adanya persefahaman dan perkongsian kuasa ini, mungkin tiada penyertaan kaum India di peringkat nasional dan negeri," katanya.

Beliau berkata contoh yang terbaik adalah pilihan raya Dewan Undangan Negeri (DUN) Ijok, Selangor pada 28 April tahun lepas.

Walaupun majoriti pengundi di situ adalah kaum Melayu, BN dalam apa jua keadaan telah mencalonkan calon MIC K. Partiban yang memenangi dengan majoriti 1,850 undi.

Timbalan Perdana Menteri berkata bagi PKR pula yang merupakan parti berbilang kaum telah menurunkan Tan Sri Khalid Ibrahim dan penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengetepikan kawan karib dan setianya, Datuk K.S Nalakaruppan demi kepentingan politik.

"Persahabatan tidak ada makna kepada PKR berbanding BN yang mementingkan semangat setiakawan," dan menambah:"Ini kejayaan kita kerana kita tidak mencari kesempatan.

Beliau berkata sementara DAP pula asyik mengetengahkan calon payung terjun seperti Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng yang sentiasa bertukar kerusi dan negeri yang ditandingi mereka pada pilihan raya umum.

Najib turut mengingatkan pengundi Pulau Pinang tidak membuat keputusan dengan mengundi calon BN untuk DUN dan undi pembangkang untuk Parlimen kerana ia akan menjejaskan usaha kerajaan memacu pembangunan di negara ini.

Tiada ulasan: