KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Februari 21, 2008

AWANG ADEK MB Kelantan, JIKA PAS KALAH!

By TARMIZI MOHD JAM

SPEKULASI Mantan Ahli Parlimen Bachok, Datuk Awang Adek yang menumpaskan calon PAS, Wan Nik Yusof Ngah dalam pilihan raya 2004, sebagai calon Menteri Kelantan sampai ke penghujungnya.

Beliau disebut-sebut sebelum ini akan menjadi MB baru Kelantan, sekiranya BN menang dan berjaya mengambil-alih tampuk kekuasaan negeri itu dalam pilihan raya 8 Mac ini.

Awang telah diumumkan akan bertanding didua kerusi sebagai persiapan menang kalah BN Kelantan iaitu Dun Perupok dan Parlimen Bachok.

Cara Umno Kelantan meletakkan calon MBnya didua kerusi membuktikan "keyakinan" mereka untuk menang dan berkuasa adalah tipis, namun sebagai persiapan, Awang dipertaruhkan untuk mengisi kerusi MB jika ditakdirkan berkuasa.

Sementara itu, Ketua Perhungan Umno, Anuar Musa yang disebut-sebut sebagai calon MB akhirnya terpaksa akur bertanding di Parlimen Ketereh menggantikan Che Alwi Che Yusuf yang mengisi kerusi Anuar di Dun Kok Lanas.

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Mustapha Mohamad kekal mempertahankan kerusi Parlimen Jeli.

Anak Datuk Dasuki Ahmad, Dr. Asraf Dasuki pula dicalonkan di kerusi Parlimen Tumpat menentang Setiausaha Agung PAS, Datuk Kamaruddin Jaafar.

Tiada ulasan: