KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Februari 29, 2008

Apa SPR BUAT? Najib & Shafie Guna Jentera Kerajaan Kempen BN!

Gambar superimpose yang direka Tian Chua, calon PKR Batu yang menggemparkan ketika isu Altantuya meletup!

By TARMIZI MOHD JAM

PERSOALANNYA, apakah yang SPR boleh buat? Selain berpeluk tubuh, tidakkah ada tindakan lain yang dapat menunjukkan SPR itu badan bebas?

Padanlah Pemuda PAS semalam menghantar dua nota bantahan kepada Timbalan Pengerusi Umno, Dato' Seri Najib Tun Razak dan Ahli Majlis Tertinggi Umno, Dato' Mohd Shafie Apdal berhubung penglibatan secara langsung dalam kempen pilihan raya umum dengan menggunakan nama sebagai menteri.

Mereka tidak memalu dan muka tembok. Selamba sahaja memperalatkan jentera kerajaan untuk kepentingan parti. Apakah ini tiadak menyalahi etika pilihan raya?

SPR tentu sekali takut dan kecut untuk mengambil tindakan. Kerana tuannya Rashid Abdul Rahman dilantik khas untuk melakukan kerja-kerja seperti yang dilakukan oleh pemimpin BN.

Setiausaha Pemuda PAS, Ahmad Sabki Yusof, dalam nota bantahan kepada Najib Dan Shafie melahirkan rasa kesal kerana kejadian sebegini menggambarkan sikap kementerian terbabit yang tidak mengambil peduli untuk mendokong pilihan raya yang adil dan telus sebagaimana yang didakwa wujud oleh SPR dan kerajaan.

Semalam, mengikut laporan TV3 dalam Buletin Utama, Najib mengadakan satu siri kempen di Kem Desa Pahlawan, Kok Lanas, Kelantan secara terang-terangan berkempen merayu undi pasukan tentera dengan menggunakan nama 'Menteri Pertahanan Malaysia".

Manakala, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNDHEP) menghantar Penolong Penguatkuasa kementerian itu, Zulkifli Ibrahim berkempen di atas pentas BN di Parlimen Titiwangsa bersama calon BN, Dato' Abdul Aziz Jamaluddin.

Dalam perkembangan sama, PAS melalui Setiausaha Akhbar Presiden PAS, Roslan Shahir Dato' Mohd Shahir turut melahirkan rasa kesal atas sikap berkenaan.

Roslan yang berkata demikian dalam sidang akhbar, hari ini turut mendesak SPR menyatakan pendirian mereka dalam perkara ini secara terbuka dengan segera!

Tiada ulasan: