KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Februari 28, 2008

PAS Wilayah Sokong SYOR "RTM Beri Satu Jam Sehari" Berkempen!


By TARMIZI MOHD JAM

PAS Wilayah menyokong saranan calon PAS Titiwangsa, Dr. Lo Lo Ghazali agar RTM membenarkan PAS berkempen selama satu jam setiap hari sepnajang tempoh kempen pilihan raya ini.

Pesuruhjaya PAS, Hj. Mohamad Noor Mohd yang juga calon PAS Putrajaya bersetuju dengan cadangan agar pembangkang diberi peluang untuk mengemukakan pandangan mereka di dalam televisyen dan radio, supaya rakyat mendapat gambaran sebenar apakah rancangan atau tawaran yang dikemukakan oleh parti-parti politik dalam pilihan raya ini.

Bagaimanapun, beliau kesal, RTM terus bertindak sebagai jentera penerangan BN dengan memuatkan pelbagai bahan berita dan rancangan yang menjurus ke arah memenag dan membenarkan apa sahaja tindakan parti-parti komponen BN.

Katanya, sebaik sahaja dewan dibubar sepatutnya menteri tidak lagi menjadi menteri. Ketika ini mereka sudah jadi "kerajaan sementara" dan mereka tiada hak atau kuasa untuk mempergunakan segala hak rakyat untuk kepentingan BN.

Tegas Mohamad Noor lagi, kerajaan sepatutnya bersifat adil dengan semua pihak termasuk parti-parti pembangkang untuk muncul di televisyen dan radio bagi menerangkan manifesto mereka kepada rakyat.

Semalam, dalam kempen di Kg. Datuk Keramat, Dr. Lo Lo mencabar RTM agar memberikan ruang selama satu jam sehari untuk PAS berkempen. Beliau "naik angin" apabila pasukan pemantau SPR masih menunjuk kuasa kononya tempat cemarah pada malam itu tidak sesuai di tepi jalan raya.

Tiada ulasan: