KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Februari 28, 2008

Minyak TAK NAIK! Dr. ISMAIL SALIH Pertikai JANJI PILIHAN RAYA Najib!!

Kalau lepas pilihanraya, minyak naik, adakah kita boleh berhimpun di depan rumah Najib, menuntut janji-janji pilihanrayanya?

By TRANUNGKITE.NET

Baru sebentar tadi (Rabu 27 Feb 08) saya menonton TV1 Rancangan ISU SEMASA siaran lansung, jam 9.30 hingga 10.30.

Panel jemputan kali ini adalah: (1) Senator Prof. Dato' Dr. Ismail Salleh (cacat penglihatan); (2) Dato Saleh Majid, pakar ekonomi; (3) Dr Nik Hasyuden Yusof, pensyarah Ekonomi.

Iaitu di bawah tajuk "Ekonomi dan Pilihanraya".

Saya sangat tertarik dengan kenyataan Dr Ismail Salleh berkaitan kenyataan Najib Razak mengenai kenaikan harga minyak. Saya sempat mencatit ulasan Dr Ismail lebih kurang begini.

"Dalam kempen pilihanraya, Dato Seri Najib menyatakan harga minyak tidak akan naik selepas pilihanraya nanti"

Kata Dr Ismail lagi: "Ini adalah kenyataan yang boleh menyelirukan masyarakat, kerana sebelum ini lebih kurang 2 bulan lepas, Perdana Menteri dan menteri-menteri melalui media TV dan akhbar telah menggambarkan bahawa kerajaan sudah tidak boleh lagi menanggung subsidi minyak yang banyak berikutan kenaikan harga minyak dunia melepasi 100 dollar setong. Seolah-olah harga minyak terpaksa dinaikkan di negara kita!"

Kata Dr Ismail lagi: "Kenyataan Dato' Seri Najib ini boleh mengelirukan kerana media sebelum ini sudah memperjelaskan kepada rakyat, rasional kenaikan harga minyak itu dan meminta rakyat memahaminya, dan perlu bersedia dengan kenaikan ini."

ULASAN SAYA: Tahniah atas kenyataan yang jujur dengan membahas isu ini. Suatu kenyataan yang tidak merapu seperti Najib.

Walaupun Dr Ismail seorang yang buta matanya, tapi hati dan pemikirannya tidak buta. Najib nampaknya lebih buta pemikirannya. Bolehkah kita berpegang pada janji Najib ini?

Najib kata harga minyak tidak naik tetapi tak beritahu "tempoh selepas pilihanraya" itu sama ada berapa hari, berapa bulan atau berapa tahun.

Kalau lepas pilihanraya, minyak naik, adakah kita boleh berhimpun di depan rumah Najib, menuntut janji-janji pilihanrayanya.

Hairannya dalam menifesto BN tidak dinyatakan bahawa BN berjanji tidak akan menaikkan harga minyak. Ini kenyataan Najib sahaja.

Sebelum ini juga Najib mempertikaikan BERSIH dan HINDRAF membuat demo jalanan. Najib kata "kalau hendak buat di stadium kita boleh bagi" Tetapi apabila dipohon, ditolak. KALAU NAJIB JANJI SEMUA TAK BOLEH PERCAYA!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa tandanya dan sifat-sifat orang munafiq,? dan adakah bila bercakap bohong itu, ada tanda-tanda munafiq?
kita beri nasihat dan teguran supaya empunya diri akan selamat tapi apakan daya bila diri dah ego dan sombong.

jeje berkata...

jinyi925
ralph lauren polo
adidas yeezy
coach outlet
golden goose
canada goose outlet
champion sportswear
christian louboutin outlet
canada goose outlet
louboutin shoes
moncler jacket