KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Februari 29, 2008

Selain RTM, TV3 Juga Jadi Jentera Penerangan BN

PAS Wilayah menghantar memorandum bantahan kepada RTM kerana menjadi perkakas BN memburuk-burukkan PAS!

By TARMIZI MOHD JAM

UMUM telah tahu, RTM adalah talibarut BN yang sudah diperalatkan sepenuhnya oleh para pemimpinnya untuk kepentingan parti itu.

Bukan sekadar di luar musim pilihan raya tetapi pada musim pilihan raya seperti sekarang, hampir sepenuh ruang digunakan untuk berkempen agar pengundi mengundi BN dalam pilihan raya ini.

Pelbagai jenama prof kangkung, doktor kuchai dan sawi, pensyarah rojak pesembur dipungut ke dalam apa jua rancangan yang membolehkan mereka bercakap memperkatakan "kehebatan" anak Badawi dan timbang berat sebelahnya - BN.

TV3 sejak penamaan calon sudah mengejar RTM. Ia tidak mahu ketinggalan membodek tuannya BN, lalu menyediakan pelbagai rancangan untuk calon-calon mereka yang bertanding.

Segmen "Lintas Langsung" dicelah Buletin Utama menyuluh kawasan-kawasan tertentu calon BN diselusuri wartawan upahannya untuk membuat liputan. Bertuahnya mereka, menentang parti alternatif dengan segala senjata dan nuklear.

Tidak malukah BN berlawan dan bertarung dengan parti yang terikat tangannya ke belakang? Demi kuasa, pangkat dan hujungnya harta, mereka sanggup berbuat apa sahaja untuk menang.

Parti alternatif ibarat Altantuya, yang dibunuh kemudian dibom hingga berkecai tubuhnya. Tiada peluang untuk melawan dan berlawan!

Maruah diketepikan. Etika pilihan raya digam. SPR jadi polis mereka. Polis pula kini bodyguard tak rasmi. Tv dan radio, jentera penerangan baru.

Akhbar dan majalah, pusat promosi. Bangunan awam bilik gerakan mereka. Pegawai kerajaan, jadi budak suruhan. Semua tembelang ini diketahui umum, tapi SPR berpeluk tubuh. Polis bergoyang kaki.

Pilihan raya apakah ini? Anak Badawi mencurah duit kosong melalui koridor, menteri sementara menabur janji. Malang sunggup pilihan raya 12 kali ini!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Because the admin of this web page is working, no hesitation very shortly it will
be famous, due to its feature contents.

Have a look at my web blog - healthy diet plans for women