KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Februari 29, 2008

Mantan EXCO Kedah Sertai PAS, MAHADZIR KHALID MAKIN TENAT!

Bakal MB Kedah dari PAS? Senario politik Kedah makin memihak kepada PAS dan kemaraan kaum India menyuntik semangat baru pembangkang!

By HARAKAHDAILY

LAGI berita gempar dari Kedah. Jika kelmarin bekas Exco dari parti Gerakan, Cheung Khai Yan menyertai KeADILan, hari ini bekas Exco dari Umno pula bakal menyertai PAS dan akan menyerahkan borang keahlian kepada Pesuruhjaya PAS Kedah, Ustaz Haji Azizan Abdul Razak.

Beliau dilantik sebagai Exco bagi penggal 1999 dan digugurkan pada sesi 2004.

Majlis penyerahan borang akan dilangsungkan pada jam 5.00 petang ini di pejabatnya tidak jauh dari bandar Alor Star.

Difahamkan, BN Kedah menghadapi pelbagai masalah kronik dalam pilihan raya kali ini dengan beberapa insiden protes seperti di Sik, Jerlun, Langkawi, Alor Star, Pokok Sena, Kuala Kedah dan beberapa kawasan lain yang ke semuanya berkisar mengenai ketidakpuasan hati mengenai calon yang dipilih.

MB Kedah, Dato' Seri Mahdzir Khalid juga semakin dipertikaikan kerana semua komponen BN tahu, beliau sedang menggunakan kuasa dan pengaruh yang ada untuk mengumpul dana pilihan raya berangka ratusan juta ringgit tetapi setakat ini tidak disalurkan ke mana-mana bahagian atau bilik gerakan BN atau Umno.

Bagi mereka, Mahdzir hanya mementingkan diri sendiri untuk memastikan beliau terus menang di Dun Pedu tetapi sanggup membiarkan jentera di tempat lain lumpuh ekoran tidak mendapat kerjasama petugas kerana tidak mendapat wang yang secukupnya.

Tiada ulasan: