KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Februari 29, 2008

PAS Tawar RUMAH MILIK SENDIRI Bukan Sewa, Jika Menang!

Manifesto PAS cukup realistik untuk dilaksanakan dan mampu mengankat martabat rakyat kemakam terunggul

By ISMAIL YAHYA

PARA penghuni Perumahan Penempatan Rakyat (PPR) Laksamana, Jalan Peel, Kg. Pandan ditawarkan rumah yang mereka duduki sekarang akan menjadi hak mereka secara sewa beli berbanding menyewa sekarang, jika PAS mentadbir negara.

Ketika menegaskan perkara ini, Timbalan Pengarah Pilihan Raya PAS Wilayah, Tarmizi Mohd Jam menyifatkan tindakan DBKL terus menyewakan rumah tersebut adalah bukti penafian BN terhadap hak rakyat memiliki rumah sendiri terutama dikalangan rakyat berpendapatan rendah.

Dalam kempen ceramah terbuka bersama calon PAS Titiwangsa, Dr. Lo Lo Datuk Ghazali, Tarmizi berkata tekanan hidup yang tinggi dan kenaikan barang melampau telah meletakkan rakyat berada pada tahap tertekan akibat pelbagai bayaran terpaksa dijelas bagi meneruskan hidup.

"Walhal, pendapatan kita rendah. Gaji dinaikan tapi minyak juga turut naik. Akhirnya gaji naik tidak memberi makna. Barang lain ikut naik. Yang terbeban kita, rakyat bawahan," tegasnya sambil disambut sorakan "betul, betul, betul"!

Selain itu, Tarmizi juga memberitahu PAS menawarkan biasiswa kepada pelajar untuk meneruskan pengajian dan menghapuskan PTPTN, juga memberikan pendidikan percuma di semua peringkat.

Beliau yang juga mantan calon PAS Dun Bota, Perak mengajak penghuni PPR Laksamana agar membuat perubahan menolak calon "BarangNaik" Aziz Jamaluddin bagi mengembalikan martabat rakyat yang merdeka dan bermaruah.

"Kita pakat ubah! Kalau kita pasukan bola sepak, mari kita pakai jersey hijau kali ini. Kalau rasa tak serasi, nanti lima tahun lagi pakai balik jersey biru. Ini hak tuan-tuan," ujar beliau kepada kira-kira 300 hadirin.

Turut berceramah semalam, calon Dr. Lo Lo Ghazali, Pengarah Pilihan Raya PAS Wilayah, Ishak Surin, Exco Pemuda PAS Wilayah, Zamri dan seorang aktivis masyarakat En. Lim yang berceramah dalam bahasa Cina.

Tiada ulasan: