KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Februari 29, 2008

Masa Yang CUKUP Anak Badawi Tunai Janji - LIM KIT SIANG

By MALAYSIAKINI

SEMENTARA itu, Lim berkata, beliau merasa terkilan dengan tuduhan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi semalam bahawa pihak pembangkang menyebarkan pembohongan untuk memecah-belah perpaduan BN.

“Saya merasakan tuduhan Abdullah yang saya dan pemimpin DAP berbohong mengenai dirinya dan BN adalah tidak adil, sedangkan saya adil terhadapnya, dengan memberinya lebih masa untuk menunaikan banyak janji-janjinya untuk membawa perubahan ketika menjadi perdana menteri empat tahun yang lalu," katanya.

Malah, Lim berkata, beliau pernah menyuarakan sokongannya terhadap Abdullah untuk melaksanakan janji-janjinya apabila beliau menjadi Perdana Menteri untuk mewujudkan sebuah kerajaan yang "bertanggungjawab, cekap dan tidak rasuah".

“Sejurus selepas kemenangan besar BN pada pilihanraya umum 2004, saya telah ditanya dalam satu temubual dengan Malaysiakini berapa lama saya beri masa kepada Abdullah untuk menunaikan janji-janji perubahan tersebut - dan saya berkata, saya memberi beliau masa dua tahun untuk berbuat demikian, dan menangguhkan sebarang penghakiman untuk sementara waktu.

"Dua tahun sudah berlalu dan Abdullah masih gagal membawa sebarang kemajuan nyata untuk memenuhi janji-janji perubahannya, (tetapi) saya masih lagi belum menyuarakan kekecewaan saya kerana saya memutuskan untuk memberi beliau tempoh setahun lagi," kata Lim.

Lim menambah, beliau tidak akan mencontohi sikap Abdullah dengan menuduh manifesto BN mengandungi "pembohongan dan kepalsuan".

Bagaimanapun, beliau menegaskan bahawa terdapat fakta-fakta yang mengelirukan dalam manifesto tersebut.

Lim, yang bertanding mempertahankan kerusinya Ipoh Timur, dicabar oleh calon muka baru dari BN Liew Mun Hon.

Tiada ulasan: