KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Februari 28, 2008

Aktivis PAS Parit "DIHALAU" Tok Sidang TA Balik Semula Ke KELANTAN!

Dalam Umno-BN, jadi pengampu dan pembodek lebih mudah untuk mendapatkan habuan dunia! Tapi akhirat confirm dapat benda lain...

By TARMIZI MOHD JAM


SEORANG aktivis PAS yang gigih, Othman Tahar atau lebih dikenali Man Kelantan telah dihalau (perhambat) oleh Ketua Kampung Lambor Kanan, Mokhtar Razali apabila terlalu berang melihat Othman dan isteri berkempen dari rumah ke rumah mengajak undi PAS.

Othman berasal dari Ketereh, Kelantan dan berkahwin dengan adik mantan Pengarah Pendidikan Mara, Datuk Husein Ibrahim. Mertuanya, alllahyarham Ibrahim adalah aktivis kuat PAS yang lebih dikenali sebagai "Kulop Lambor".

Bagaimanapun, sikap kentalnya berdepan dengan karenah begitu sudah menjadi asam garam perjuangannya, beliau tetap meneruskan kempennya malah lebih ligat dari biasa agar pengundi sedar ketempangan BN.

Akibat dari tindakan liar itu, lebih ramai penduduk kampung tersebut simpati dan "berdendam" akan membuktikan dalam pilihan raya kali ini calon BN Dun Bota, Nasyaruddin Hasyim dan calon BN Parlimen Parit, Nizar Zakaria tumpas pada tangan PAS dan PKR.

Ekoran pengguguran Datuk Che Ri Daud, penyandang Dun Bota musim lalu, dikatakan hampir sepakat penduduk Kg. Lambor Kanan, Kg. Teluk Bedayung, Kg. Tua Batu 16 dan Rimba Raja, akan mengundi pembangkang sebagai protes terhadap tindakan Umno Bahagian Parit membelakangkan calon mereka dari Kg. Tua Batu 16 itu.

Untuk rekod, kemenangan PAS pada tahun 1969 dan 1999 lazimnya ditandai dengan sokongan padu penduduk dari Mukim Lambor ini.


Tiada ulasan: