KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Februari 29, 2008

Laporan Polis: BN Jadikan PREMIS AWAM Bilik Gerakan!


By MOHD SABRI SAID

PAS Tasek Gelugor memberi masa tiga hari pada polis untuk mengarahkan Barisan Nasional (BN) keluar daripada permis milik kerajaan yang digunakan untuk Bilik Gerakan BN sempena kempen pilihan raya umum ke-12 yang sedang rancak sekarang ini.

Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan, Haji Abdul Rahman Kasim berkata, BN begitu biadap dan angkuh kerana sebelum ini pembangkang tidak pernah mengemukan bantahan terhadap perbuatan mereka itu.

"Kita telah buat laporan dan berharap pihak polis bertindak cepat jangan berlengah lagi khuatir berlaku kejadian yang tidak diingini," katanya ketika ditemui selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Kepala Batas semalam.

Kata beliau, banyak bangunan milik kerajaan digunakan sebagai Bilik Gerakan BN contohnya, dewan orang ramai, pejabat penghulu, Kompleks Kementerian Belia dan Sukan, perpustakaan desa dan sebagainya.

Penggunaan kenderaan kerajaan juga dikenal pasti turut membantu calon BN dalam setiap pilihan raya sama kecil ataupun umum.

"Polis usah bekerja untuk Umno tetapi bekerja untuk rakyat sebab rakyat membayar gaji mereka bukannya Umno. Kita yang bayar gaji polis kenapa pasukan itu perlu takut. Kerajaan sekarang bukan sebuah kerajaan yang sah sebaliknya hanya sementara," jelas beliau.

Tiada ulasan: