KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Februari 29, 2008

"GEDEBE" Ibrahim Ali, SELAMATKAN TG NIK AZIZ

RTM dan media cetak Utusan Malaysia terutamanya, memang sentiasa mencari peluang untuk mengeksploitasi apa jua keomen Tok Guru Nik Aziz...

By MANSOOR JP

IBRAHIM Ali menghalang wartawan yang selalu tidak bersikap profesional memutar belit kenyataan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat apabila membuat liputi akhbar.

Apatah lagi dimusim pilihanraya ini.Perkara itu berlaku ketika Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS bersedia untuk bercakap kepada pemberita selepas merasmikan majlis pecah tanah Projek Perumahan Taman SPP Permai di Kubang Gatal, di sini.

Sebaik Nik Aziz selesai menjamah minum petang, pemberita yang ingin membuat liputan majlis itu menghampiri beliau dan meminta izin untuk bertanya soalan.

Ketika menunggu jurukamera dan jurugambar menyiapkan peralatan masing-masing, Nik Aziz yang berdiri dalam khemah, sempat berbual-bual dengan pemberita dengan berkata "Kalu huje, deme selalu ambo (saya selalunya demam setiap kali kena hujan)."

Bagaimanapun, ketika jurukamera RTM mengambil tempat, Ibrahim yang berada tidak jauh dari situ menghampiri jurukamera RTM dan mengetuk logo pada mikrofon RTM sambil berkata, "Jaga molek ni (RTM),
bahaya. Kita kecek, tubik benda lain (jaga baik-baik dengan RTM, kita cakap lain, nanti yang disiarkan lain).

Mendengar kata-kata Ibrahim itu, Nik Aziz memberitahu pemberita "dia tak se (tak mahu mengadakan sidang akhbar)" sambil mengeleng kepala tanda tidak mahu mengadakan sidang media dan terus bergerak meninggalkan majlis, diiringi beberapa lelaki.

Ibrahim yang akan bertanding sebagai calon PAS bagi Parlimen Pasir Mas pada Pilihan Raya Umum 8 Mac ini.

Ibrahim, 57, dilucutkan daripada jawatan Ketua Umno Bahagian Pasir Mas pada 22 Nov 2003 dan digantung keanggotaannya dalam Umno seumur hidup kerana bertanding sebagai calon bebas pada Pilihan Raya Umum Ke-11 pada 2004.