KLIK JOM FOLO DI SINI

Rabu, April 22, 2009

PAS Selayang calonkan Dato' Dr Haron Din rebut Timbalan Presiden


PAS Kawasan Selayang yang selesai mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan pada 18 April lalu telah mencalonkan Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr Haron Din untuk merebut jawatan Timbalan Presiden PAS.

Bagi jawatan Presiden parti, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang kekal apabila dicalonkan semula oleh mesyuarat. Sementara kerusi Naib Presiden para perwakilan telah mencalonkan Dato' Paduka Husam Musa, Dato' Seri Mohamad Nizar Jamaluddin dan Ustaz Nasharuddin Mat Isa.

Kesemua pencalonan untuk jawatan tertinggi di buat pada Mesyuarat Agung Tahunan PAS kawasan tersebut.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Menjelang Muktamar (Jun 2009)

Mohamad Sabu Putuskan Akan Tanding Timbalan PresidenWALAUPUN penyandang jawatan Timbalan Presiden, Nasaruddin Mat Isa dan orang yang dikatakan berbakat besar untuk merebut jawatan itu si Baju Petak-Petak Merah (BPPM) masih belum membuat keputusan sama ada bertahan atau berlawan, namun bagi Mohamad Sabu sudah mengatakan pendiriannya beliau akan turut merebut jawatan berkenaan.

Dalam percakapan dengan Mohamad Sabu sekejap tadi beliau mengesahkan akan bertanding timbalan presiden. "Ya saya akan bertanding jawatan timbalan presiden dan tidak lari ke jawatan lain lagi," kata Mohamad Sabu tegas.

"Marilah bersama abang Mat, membantu kemenangan abang Mat," katanya dengan memesrakan dirinya sebagai abang Mat. Menurut Mohamad beliau bertanding kerana ingin membantu presiden, membawa Pas mendekati pemuda, mendekati orang miskin dan mendekati semua lapisan masyarakat.

Sebelum ini Mohamad dikatakan akan berkompromi dengan BPPM, namun penegasan hari ini menunjukkan Naib Presiden Pas itu ingin berganjak ke atas. Mungkin beliau merasakan ada kekosongan yang boleh diisi menyebabkan beliau ingin bergeser ke atas.

Dengan jaminan itu kini jawatan timbalan presiden mungkin akan menjadi rebutan tiga penjuru. Seorang dikatakan berminat untuk ikut sama ialah Menteri Besar Kedah, Azizah Razak.

Semetara dalam risikan awal menunjukkan Mohamad Sabu kini mendapat pencalonan lebih dari 10 kawasan mengatasi Nasaruddi dan BPPM. Bagaimana pun pencalonan itu masih belum disahkan kerana kebanyakan mesyuarat Pas Kawasan menyerahkan kepada ahli jawatankuasa membuat pencalonan.

Dalam perkembangan lain dakwaan mengatakan Kelantan cenderong untuk mencalonkan BPPM adalah tidak benar. Kenyataan individu yang dipetik oleh sebuah akhbar di Kelantan tidak boleh dipertanggungjawabkan dan ia lebih bersifat pandangan peribadi di mana mungkin individu berkenaan ada motif tersendiri membuat kejutan itu.

Setakat ini daripada lima kawasan yang telah mengadakan mesyuarat hanya dua kawasan sahaja yang telah mencalonkan BPPM. Kawasan Kubang Kerian di mana beliau sendiri sebagai Yang Dipertuanya dan satu lagi kawasan Rantau Panjang.

Kawasan Ketereh, Pasir Mas, Tumpat yang telah mengadakan mesyuarat kawasan bagaimana pun tidak menamakan sesiapa untuk merebut jawatan berkenaan. Mesyuarat menyerahkan kepada jawatankuasa Kawasan membuat keputusan.

Di Kelantan Pas mempunyai 14 kawasan. [wm.kl. 4:30 pm

Dipetik Dari:
http://msomelayu.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Ramai ahli PAS sebelum ini tidak menyedari akan kemasukan virus yang pro anwarisma dalam PAS.

Hari ini virus itu sudah merebak dan mewabak sehingga menjangkati Mursyidul Am sendiri.

PAS wajar berada dalam ICU dan major surgery perlu dilakukan.

Kalau tidak, kita akan terus melihat transformasi dari sebuah parti yang berjiwa Islam hanyut di mamah usia, dikafankan sebagai aprti ameno juga akhirnya !!