KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Februari 19, 2011

Susun strategi menang PRU-13: Najib akan rombak kabinet tak lama lagi!




Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak menolak kemungkinan rombakan Kabinet akan berlaku sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

"Rombakan Kabinet boleh diadakan pada bila-bila masa, boleh jadi ada (sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13), boleh jadi tidak ada," katanya ketika ditanya sama ada beliau akan melakukan rombakan Kabinet sebelum pilihan raya umum. Terdahulu, beliau merasmikan Forum Pemantapan dan Pemasyarakatan Dewan Negara di Parlimen hari ini.

Hadir sama bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad; Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia dan Yang Dipertua Dewan Negara, Tan Sri Abu Zahar Ujang. Mengulas lanjut mengenai isu rombakan Kabinet itu, Perdana Menteri berkata, beliau tidak tahu siapa yang mencipta khabar angin tersebut.

Mengenai tindakan Kerajaan DAP Pulau Pinang menubuhkan portfolio hal ehwal bukan Islam yang dipengerusikan sendiri oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng, Najib berkata, kerajaan sedang meneliti perkara itu. "Kita masih kaji. Satu daripada aspek Perlembagaan dan satu lagi dari segi tugasan portfolio itu sendiri," jelasnya.

Tiada ulasan: