KLIK JOM FOLO DI SINI

Jumaat, Februari 04, 2011

80 % suara anak muda: Demontrasi "Black Friday" petang tadi didominasi anak-anak muda yang prihatin


1 ulasan:

joecharlie berkata...

MISI MENYELAMAT PELAJAR KELANTAN DI MESIR- NIK AZIZ HANTAR RM93.68 SEORANG UNTUK KESEMUA 1281 PELAJAR KELANTAN?

Salam semua…
Khabarnya kerajaan PAS Kelantan telah menghantar wang tunai sebanyak RM120,000 menerusi misi kemanusiaan Mercy Malaysia ke Mesir bagi membantu 1,281 pelajar negeri itu yang terperangkap di sana. Secara purata, maknanya seorang pelajar akan mendapat habuan tunai sebanyak RM93.68.
Kalau nak buat kebajikan kepada rakyat sendiri dengan memberi setakat RN93.68 seorang dekat pelajar di Mesir tak payah hebohlah dalam media. Buat malu kerajaan PAS Kelantan saja. Sebanyak RM93.68 nak makan seorangpun tak cukup!.
Inilah bahananya bila kerajaan PAS Kelantan di tiap-tiap kempen pilihanraya mereka, para pemimpin termasuk Menteri Besarnya dengan sombong menempelak kerajaan persekutuan bahawa kerajaan PAS Kelantan telah berjaya membawa kemakmuran kepada rakyatnya. Maknanya rakyatnya mewahlah.
Kemakmuran lagu mana kalau nak bantu pelajar tajaan sendiripun susah. Inilah salah satu contoh bagaimana kerajaan PAS menipu rakyatnya sendiri. Saja penulis nak tanya, mana perginya exco-exco PAS yang kaya raya? Ataupun duit kutipan zakat kerajaan tak ada ke? Takkanlah tak boleh bantu sikit? Kalau untuk perang siber buat fitnah politik, boleh pulak mereka sedia peruntukan sebanyak RM4 juta? Krisis di Mesir ini lagi penting, untuk menyelamatkan nyawa pelajar-pelajar Kelantan lagi?. Takkan hanya mampu keluar duit poket sebanyak RM93.68 seorang? Malulah …memang sengkek betoi kerajaan PAS Kelantan nih…
Bila dah jadi begini, masih tak malu menutup kesusahan mereka dengan menyalahkan kerajaan UMNO-BN di bawah DS Najib.
Dan yang terbaru mereka sengaja memalukan kerajaan persekutuan dengan melemparkan tuduhan yang seolah-olah kerajaan persekutuan kedekut membawa balik pelajar dari Jeddah ke KLIA.
Ikuti paparan yang penulis ambil daripada hHarakah Daily bertarikh 3/2/2011 (Klik di sini ).
INGIN PENJELASAN BAWA KELUAR PELAJAR DARI MESIR (soalan yang penuh makna?)
Mangchik Mangchuk
Anak saya sekarang berada di Tanta U, Mesir dalam bidang Perubatan tahun satu. Saya amat menyanjung tinggi usaha kerajaan membawa keluar pelajar dan rakyat kita ke Jeddah, dan saya lebih kurang faham tujuan pendekatan itu diambil oleh kerana jumlah yang agak ramai mencecah ke 14,000 orang. Saya ada mendengar taklimat melalui TV3 yg disampaikan oleh PAT yg memaklumkan operasi 'evakuasi' ini adalah terbahagi kepada 2 iaitu, membawa keluar secepat mungkin ke Jeddah dan fasa kedua dair Jeddah ke KL. Tetapi melalui website 'Krisis Mesir, Nasib Pelajar Kita' , kami dimaklumkan maklumat seperti berikut yang bersumberkan kepada PMRAM:
Ops Piramid (3.27pm Mesir)
TERKINI: Maklumat daripada Bilik Gerakan Kedutaan
1. Kos perjalanan Kaherah - Jeddah ditanggung oleh pihak kerajaan
2. Sara hidup sepanjang di Jeddah ditanggung oleh pihak kerajaan.
3. Kos untuk pulang ke Malaysia dengan kapal TLDM yang ditanggung oleh pihak kerajaan. Kapasiti muatan seramai 500-600 orang sahaja.
4. Perjalanan Jeddah - KL dengan tanggungan sendiri
5. Perjalanan Jeddah - Cairo juga dengan tanggungan sendiri
Maklumat diperolehi daripada Encik Wan Ahmad Tarmizi Wan Idris Sekretariat Evakuasi, melalui panggilan telefon pada jam 12.48 pm waktu Mesir.
Mangchik Mangchuk
Bapa kepada seorang anak yang sedang menuntut di Tanta U Mesir.

Ulasan penulis berikutnya:
Inilah yang penulis kata kenyataan media mereka yang seolah-olah sengaja ingin memalukan kerajaan persekutuan dengan melemparkan tuduhan macamlah kerajaan persekutuan kedekut sangat membawa balik pelajar dari Jeddah ke KLIA.
Siapa yang kedekut sebenarnya Kerajaan PAS Kelantan ataupun Kerajaan Persekutuan? Setakat RM93.68 seorang nak beli apa? Otak siapa yang kuat penipu sebenarnya?

Posted by Salam semua... at Friday, February 04, 2011