KLIK JOM FOLO DI SINI

Khamis, Februari 03, 2011

PENTING! Esok Jumaat 4 Feb - demontarsi besar-besaran di hadapan Kedutaan Amerika - Mohd Sabu




Demontrasi besar-besaran "Himpunan Solidariti Ummah" akan diadakan Jumaat, 4 Februari, jam 2 petang di hadapan Kedutaan Amerika sebagai sekutu rapat kepada rejim Husni Mubarak. Menurut AJK PAS Pusat, Mohamad Sabu, PAS dan seluruh NGO antaranya ILMAM, Ikram, JIM, GMI, SAMM dan lain-lain (71 NGO) termasuk komponan parti politik Pakatan Rakyat akan menjayakan solidariti ini.

Katanya, demontrasi ini merujuk kepada dua isu utama iaitu penangkapan, kekerasan dan pembantaian regim Mesir ke atas rakyat Mesir yang menuntut perubahan di negara mereka dan membantah kenaikan harga minyak dan barang keperluan utama rakyat dalam negara.

"Saya mewakili seluruh pihak penganjur mengharapkan semua ummat prihatin tanpa mengira bangsa dan agama untuk hadhir menyatakan semangat solidariti rakyat Malaysia bersama rakyat Mesir," katanya. Tegas Ustaz Nasruddin, Dewan Pemuda PAS Negeri-negeri diminta mengerahkan anak-anak muda bangkit menyatakan semangat kebersamaan dalam himpunan Jumaat ini.

Tempat berhimpun telah dikenalpasti di dua lokasi iaitu Masjid KLCC dan Masjid Tabung Haji. Sejurus solat Jumaat, perarakan ke Kedutaan Amerika akan dipimpin oleh Mohamad Sabu, Pengerusi Jawatankuasa Mobilisasi dan Demokrasi PAS Pusat.

5 ulasan:

joecharlie berkata...

TERBARU ! UMNO/BN Nak Buat Sembahyang Hajat, PAS Nak Berdemo!

Labels: Pas. UMNO.

MiM difahamkan bahawa kerajaan BN melalui Jakim minta masjid seluruh negara adakan solat hajat malam ini dan selepas Sembahyang Jumaat esok untuk mendoakan keselamatan rakyat Malaysia di Mesir.

Manakala PAS pula mengarahkan ahli-ahli PAS menyertai demonstrasi di KL esok Jumaat !

Apahalnya PAS ni? Lebih baik buat doa hajat seperti yang selalu dibuat untuk 'menghancurkan' parti lawan! Kan lebih afdhal dan lebih berkat!

Manakala MiM juga mendapat sms dari PPUM tentang perkembangan terbaru rakyat Malaysia di Mesir :-

1. 3 pesawat pengangkut c-130 TUDM yang berlepas ke Jeddah semalam akan memulakan penerbangan membawa keluar pelajar MAlaysia dari Mesir pagi esok.

2. Rakyat Malaysia yang menetap di Emiriyah Arab Bersatu (UAE) telah membuka kediaman mereka untuk pelajar Malaysia yang cuba meninggalkan MAesir ekoran tindakan rakyatnya mengadakan demonstrasi jalanan bagi mendesak Presiden Hisni Mubarak meletak jawatan.

Sukarelawan kini menawarkan kemudahan pengunapan kepada pelajar berkenaan sementara menunggu ibu bapa atau penjaga mereka mendapatkan tiket penerbangan untuk pulang ke Malaysia menerusi beberapa lapangan terbang di negara Teluk.

MiM akan update lagi...

Tanpa Nama berkata...

semoga hosni mubarak yang kejam dan zalim itu ditumpaskan oleh rakyat... yg solat hajat teruskan. jgn kerana buat solat hajay lupa untuk tumbangkan kjaan hisni mubarak yang angkuh dan sombong itu Mim.

joecharlie berkata...

KRISIS MESIR : MISI SELAMATKAN PELAJAR OLEH UMNO !


macamni la bro. tak payah nak hipokrit.

pelajar malaysia di mesir ni kebanyakannya penyokong pas. disinilah pengkaderan pas bermula.

hari ini mesir bermasalah. jadi yang bertanggungjawap untuk selamatkan mereka adalah kerajaan umno.

artikel aku mudah. aku minta bloger-bloger tak payah malu dan segan untuk sebut dalam setiap artikel bahawa yang menyelamatkan tengkok dorang ni adalah umno. sebut je.

bukan angkuh. adakala kena tunjal jugak kepala melayu berotak sempit ni.

MISI SELAMATKAN TENGOK PENYOKONG PAS INI ADALAH IHSAN DARI KERAJAAN UMNO. KLIK SINI

Posted by GAP KEMBALI at 3:09 AM

Pemerhati berkata...

Kerajaan BN sepatutnya bawa balik pelajar2 yg ditaja oleh Kerajaan BN saja.
Pelajar yg pergi belajar dgn duit sendiri, pandai2lah balik sendiri!
Jangan tolong anjing tersepit!
Ingatlah pepatah Melayu ini.
Melayu bodoh mudah lupa ...........

joecharlie berkata...

Friday, February 4, 2011
KRISIS MESIR : DAP PARTI SUNDAL.
11 ribu pelajar malaysia di mesir terkandas.
95% boleh dikatakan melayu.
melayu yang sebagiannya pelajar yang menyokong pas.

kenapa DAP senyap dan tak menggesa agar bantuan segera dihulurkan ?

pasal yang terlibat dalam krisis ni semuanya melayu.

dalam kes teoh beng hock, pas diperlakukan macam keldai demi mengambil hati dap. tetapi dalam kes cemas yang melibatkan 11 ribu pelajar melayu, kenapa pas tak suruh DAP ikut stail yang sama ?

DAP senyap,
malaysiakini senyap
malaysianinsider senyap.

bayangkan kalau 11 ribu pelajar yang terlibat ini kesemuanya cina
konpem meletop lah satu malaysia.

DAP memang anjing rasis nombor satu, dan pas pulak penjilat tegar lubang buntut kit siang. memang hebat politik pas. macam keldai.
Posted by GAP KEMBALI at 1:00 PM