KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Februari 04, 2008

Canggih: Kini WANITA Boleh MENGANDUNG Tanpa Pasangan Lelaki!

Kita tunggu apa kata ulama dalam isu semega ini! Siapakah bapa si anak itu nanti? Bagi orang Islam, wali nikahnya bagaimana pula? Apakah kecanggihan teknologi kini, manusia berasa dia lebih hebat dari Allah yang Maha Pencipta?

By AGENSI

London: Wanita dijangka berpeluang mempunyai anak tanpa 'kehadiran' lelaki - menggunakan sperma yang dihasilkan melalui sumsum tulang.

Perkembangan itu berlaku selepas Profesor Karim Nayernia dan pasukan beliau dari Universiti Georg-August, Gottingen, Jerman, berjaya menghasilkan sperma tiruan menggunakan sel induk embrio tikus di dalam makmal.

Profesor Nayernia, yang kemudian berpindah ke Universiti Newcastle di bandar Tyne, Britain, berkata: "Kejayaan kami menghasilkan sperma daripada sel induk sumsum tulang merupakan satu kemajuan utama," kata beliau.

"Buat pertama kali, kami berjaya menghasilkan sperma dalam tabung uji, dan menggunakan sperma untuk menyuburkan telur dan membolehkan haiwan (tikus) melahirkan anak."

Penemuan itu dijangka merintis kaedah rawatan yang mampu mengatasi masalah kemandulan di kalangan wanita.

Namun, pasangan hanya boleh melahirkan anak perempuan.

Bagaimanapun, para pengkritik memberi amaran bahawa perkembangan itu akan meminggirkan lelaki dan membawa prospek kelahiran bayi secara tiruan tanpa proses semula jadi.

Menurut majalah New Scientist yang ditukil laman berita Daily Mail, para saintis bercadang mengambil sel induk daripada tubuh seorang wanita penderma sumsum tulang dan mengubahnya menjadi sperma lelaki.

Profesor Nayernia telah memohon kebenaran kerajaan Britain untuk menjalankan penyelidikan dan bercadang memulakan eksperimennya dalam tempoh dua bulan mendatang.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

best site v0u72w3k05 best replica bags replica zara bags t4w99h0n47 see this website e2s59j1u26 louis vuitton fake replica bags sydney h3y92m3t35 replica bags online shopping replica gucci bag x5w00k6x66 replica bags wholesale mumbai