KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Februari 04, 2008

BENARKAH Anak Badawi Mahu MENJENAMAKAN SEMULA "Mike Tyson"?

Harapan Mike Tyson kembali ke persada politik negara kian cerah. Lihat di belakang dan sebelah kirinya, Khairy dan seku-sakatnya mengelilingi mantan MB Selangor itu.

By TARMIZI MOHD JAM

DI BELAKANG Tan Sri Muhamad Muhd Taib dikatakan Khairy & The Gang. Bertanding atau tidak, namanya sudah tersenarai sebagai calon BN.

Ketua Penerangan Umno itu telah diumumkan namanya oleh Menteri Besar, Khir Toyo, kepada para wartawan selepas Majlis Perasmian dan Pelancaran Program Mengecat Bangunan di Taman Desa Ria PJS 5 di Petaling Jaya.

Ini bermakna, tokoh yang amat popular dengan gelaran "Mike Tyson" itu sudah berada dalam senarai calon yang akan bertanding.

Beliau kini adalah seorang Senator. Kedudukan itu, tentunya kurang menyerlah berbanding peluangnya dilantik anggota kabinet anak Badawi, selepas menang kerusi parlimen.

Soalnya, mengapakah anak Badawi mahu menjenamakan kembali "Mike Tyson" ke persada politik Malaysia.

Namanya begitu buruk dan teruk apabila dia sanggup menipu rakyat Malaysia dan Sultan Selangor ketika melarikan anak baginda Sultan, Tengku Zahariah dan menikahnya di luar negara.

Kisah penipuannya makin tersohor apabila ditangkap memiliki wang jutaan ringgit, tanpa diistiharkan kepada pihak berkuasa Australia.

Di manakah kerusi yang boleh diserahkan kepadanya, tidak begitu penting. Mike Tyson boleh bertanding di mana sahaja, jika diarahkan oleh anak Badawi.

Namun ramai juga yang menyebut, dia bakal ditempatkan di Parlimen Shah Alam menggantikan Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Abdul Aziz Shamsuddin yang termasuk dalam senarai yang akan disingkirkan oleh anak Badawi.

Para pemerhati berpendapat, Mike Tyson boleh dijadikan regu yang baik dan berani untuk kabinet anak Badawi. Dia juga dikatakan boleh bekerjasama dengan menantunya, Khary Jamaluddin.

Tiada ulasan: