KLIK JOM FOLO DI SINI

Sabtu, Mei 29, 2010

Adun Umno bakal hijrah kepada PAS di Kedah, maklumat belum dapat disahkan!

BETULKAH ada YB Umno nak sertai PAS di Kedah? Saya respons dengan pendedahan AJK Umno Wangsa Maju yang juga warga sekampung saya, Sdra. Abdul Rahman Hashim. Beliau dedahkan hal ini berdasarkan SMS yang diterimanya dan dipaparkan dalam blognya Locengwangsa.

Saya cuba menghubungi Setiausaha Akhbar MB, Sdra Helmi tetapi gagal untuk mendapatkan penjelasan tentang desas-desus itu. Esok saya akan pastikan perkara ini dari Dato' Mahfuz Omar selaku Timbalan Pesuruhjaya PAS Kedah.

ADUN dari UMNO itu dikatakan akan mengumumkan penyertaannya ke dalam PAS dan kemungkinan juga beliau akan meletakkan jawatannya. Pihak UMNO kini, sedang berusaha untuk menghalang ADUN berkenaan supaya tidak berbuat demikian, dan bersedia membantu beliau menyelesaikan semua masalah yang dihadapinya.

Jika benar, kemelut terbaru ini memberi tamparan kepada UMNO yang sedang berusaha untuk melemahkan kerajaan PAS di bawah kepimpinan Dato' Seri Ustaz Azizan Abd. Razak.

Desas-desus sebelum ini yang menyebut terdapatnya beberapa orang ADUN dari PKR dan DAP akan keluar dari Pakatan Rakyat menjadi ADUN Bebas dan mengaitkannya kemungkinan berlakunya pembubaran Dewan Undangan Negeri Kedah telah tidak menjadi, sebaliknya seorang ADUN daripada UMNO pula yang telah memberi isyarat 'sayonara' kepada partinya untuk menyertai PAS.

Tiada ulasan: