KLIK JOM FOLO DI SINI

Ahad, Mei 30, 2010

Sanggah Samy: Kini giliran Setiausaha Agung MIC dipecat

Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu telah memecat S Murugessan sebagai Setiausaha Agung parti itu. Jawatan tersebut kini diisi oleh pengerusi MIC Negeri Sembilan, Datuk T Rajugopalu. Jumaat lalu, Murugessan (foto) telah menyatakan tidak puas hati dengan tindakan pemecatan empat pemimpin parti itu oleh Samy Vellu.

Sebaliknya, kata beliau, mereka harus diberi peluang untuk mempertahankan diri di jawatankuasa disiplin parti. Beliau merujuk kepada pemecatan dua ahli jawatankuasa pusat MIC, KP Samy dan G Kumar Amaan, bersama dengan timbalan ketua Pemuda, V Mugilan dan pemimpin veteran dari bahagian Petalign Jaya, V Subramaniam.

Keempat mereka dipecat oleh Samy Vellu tanpa didengar oleh jawatankuasa disiplin. Sementara, dalam kenyataannya melalui SMS kepada Malaysiakini, Murugessan berkata ia adalah budi bicara prsiden untuk melantik setiausaha agung parti.

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada presiden kerana memberi saya peluang untuk bertanding di Subang dan berkhidmat sebagai setiausaha agung parti," katanya. Sehubungan itu, Murugessan berkata beliau tetap dengan pendiriannya dan bersedia berdepan dengan akibatnya.

"Saya mengucap tahniah kepada Datuk T Rajugopalu di atas pelantikannya sebagai setiausaha agung MIC yang baru," katanya.