KLIK JOM FOLO DI SINI

Isnin, Mei 31, 2010

Korban serangan Israel meningkat 19 orang, PAS mahu semua pimpinan PR turun padang demo Jumaat ini

BAITULMAQDIS 31 Mei – Stesen televisyen Channel 10 TV dalam laporan terbarunya hari ini meletakkan angka korban serangan komando Israel ke atas Flotila Pembebasan meningkat kepada 19 orang dengan 26 lagi cedera. – AFP

Para pemimpin utama PAS serta alim ulama digesa keluar dan turun padang Jumaat ini, selepas solat jumaat berkumpul di perkarangan bangunan Tabung Haji - berarak ke Kedutaan Amerika Syarikat bagi menyatakan bantahan tidak berbelah bahagi terhadap serangan Israel laknatullah ke atas kapal misi kemanusiaan membantu ummat Islam Gaza-Palestin.

Demikian satu kenyataan ringkas Pengerusi Lajnah Pekerja dan Sumber Daya Rakyat PAS Wilayah Persekutuan, Haji Ishak Surin kepada pihak media. Katanya dengan penyertaan menyeluruh, akan memberikan kesan mendalam terhadap pihak jahat dan sekutunya di negara ini dan sekaligus ia memberikan keyakinan kepada rakyat tentang keprihatinan PAS terahdap isu berbangkit.

Jelas Ishak, bukan sahaja PAS tetapi seluruh pimpinan parti-parti Pakatan Rakyat, NGO mengembeling tenaga menjayakan demontarsi aman ini. PAS juga boleh menggerakkan Dewan Himpunan Penyokong PAS sebagai cabaran mula kepada Dewan itu meneruskan perjuangannya bersama PAS dan rakyat seluruhnya.

Tiada ulasan: