KLIK JOM FOLO DI SINI

Ahad, Februari 01, 2009

GESA kecam suapan RM10 juta kepada dua Adun melompat!

Presiden GESA Tarmizi Mohd Jam bersama rakan kolumnis tersohor akhbar The Star, Joseline Tan sewaktu menghadiri Muktamar Agung PAS di Ipoh tahun lalu...

Gerak Sedar Anak Perak (GESA) sekali lagi petang ini mengeluarkan kenyataan mengecam keras jika benar tindakan BN menyuap dua Adun PKR, Jamaluddin Md Radzi dan Osman Jailu RM10 juta seorang dan menandatangani satu perjanjian sulit bagi menghalalkan tindakan mereka melompat parti.

Presidennya, Tarmizi Mohd Jam memandang serius pendedahan rakan bloggers kontroversi, Raja Petra Kamaruddin yang mendakwa BN telah membawa lari dua Adun PKR itu pada hari Adun Bota, Nasharuddin Hashim mengumumkan menyertai PKR di Kuala Lumpur bersama Anwar Ibrahim.

Katanya, suapan berupa rasuah itu membuktikan lagi Umno dan BN memang beramal dengan politik wang untuk mencapai sesautu hajat tanpa mengira ianya halal atau haram di sisi agama Islam.

Tarmizi yakin pendedahan Raja Petra mmepunyai fakta dan bukti termasuk tindakan Jamaluddin yang menghubungi isteri Nasharuddin Hashim untuk menawarkan jawatan Menteri Besar jika suaminya (Adun Bota) melompat semula ke BN.

Sebagai bekas calon PAS Bota pada PRU 1995, Tarmizi berharap Nasharuddin tidak melompat semula kepada BN demi menjaga maruah diri dan pendirian beliau yang tegas dalam soal keadilan dan kemanusiaan sejagat.

GESA juga menyeru satu laporan polis dibuat berkenaan dakwaan suapan RM10 juta kepada dua Adun berkenaan, bagi membolehkan siasatan dilakukan segera terhadap mereka yang bertanggungjawab.