KLIK JOM FOLO DI SINI

Selasa, Mac 03, 2009

Kenapa sampai kunci pintu Dun, kalau Speaker tak ada kuasa Zamry dan Najib tak perlu gentar!


SEKALI lagi Perak mencatat sejarahnya. Dulu kisah Perjanjian Pangkor yang membolehkan penjajah bertapak di Tanah melayu bermula di Perak. Ekoran pembunuhan JWW Birch di Kg. gajah Pasir Salak oleh si Puntung yang ada kaitan dengan Dato' Maharajalela dan Tok Sagor.

Sidang "Dun Tergempar" esok sudah digodam mulai hari ini bukan sahaja melalui ulasan dan kenyataan pemimpin Umno yang berkepentingan malah pihak polis turut menasihati orang ramai agar tidak menyertai perhimpunan haram esok di Ipoh.

"Saya yakin seluruh mata yang mencintai keadilan dan ingin menyaksikan kezaliman dan penindasan sedang diarahkan ke Negeri Perak Darul Ridzuan. Segala usaha mematuhi Undang-undang dan peraturan yang sedia ada saya yakin sebagai parti dan pakatan yang diakui oleh lawan dan kawan telah dilakukan demi menyelamatkan Kerajaan Negeri Perak yang menjadi milik kami sejak Mac 2008 yang telah dirampas dengan kejam oleh BN," kata Adun Titi Serong.

Kalau betul BN benar, kenapa takut sangat dengan "Sidang Dun Tergempar" itu? Gelabah bagai nak rak? Biarkan sahaja ia bersidang. BN kata sidang itu tidak sah, kalau tak sah biarkan sahaja sidang itu berjalan, "itupun tak sah".

Umno dan laki Rosmah Mansor begitu takut dengan sidang Dun itu, lalu mengeluarkan kononnya kes Kerajaan Perak sudah jadi kes mahkamah. Kenapa baru sedar? Kalau dah tahu ia kes mahkamah, mengapa kamu teruskan Menteri Besar "haram" yang kamu taja bermaharajelala?

Mengapa menggunakan polis untuk "tawan" atau "jajah" Bangunan SUK dan halang Dato' Seri Nizar Jamaluddin masuk dan menjalankan tugasnya di bangunan itu sebagai Menteri Besar. Kamu ikut Perlembagan Negeri ka atau tidak?

Esok kamu kunci pintu Dun sebab tak mahu "Sidang Dun Tergempar" berlangsung. Kamu takut kerana salah. Kerja kamu tak betul dari awal lagi. Beli Adun, simpan Adun, sorok Adun, culik Adun tiba-tiba muncul dalam sidang media bersama laki Rosmah Mansor yang kononnya bakal Perdana Menteri ke 6 Mac ini.

Tiada ulasan: